Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddly AS - Småprat 2023

Starter en tråd på Huddly.

Notert på NOTC, hvor kursen har gått over 500% siste 6 måneder.

Ref egne nettsider har det vært tunge innsidekjøp den siste tiden, har god vekst og god lønnsomhet, og sikter på børsintroduksjon på Merkur Market i Q1 2021.

Presentasjon Q2 2020: https://www.huddly.com/content/uploads/2020/08/Quarter-2-2020-Huddly-Quarterly-Presentation.pdf

Kjør diskusjon!

Kameraene fra Huddly startet som en ren Google-chat hardware, men har nå blitt sertifisert også for Microsoft Teams. Og selvsagt på Google Meet. De selges nå også via Lenovo.

Oversikt over prising på konkurrenter?
Hvordan er prisene på produktene deres kontra konkurrenter?

Spennende aksje. Siste inngang her på 112kr,- 12.06.2020. Idag 229. Hva skjer når bebudet notering skjer på Merkur Market ved årsskiftet. Noen som har formeninger…(ref Pexip i sommer…)

2 Likes

Fantastiske Q3-tall i dag! Noe så sjeldent som et selskap med overskudd og cash på bok som søker notering på Merkur i Q1. Meget imponerende.

Noen tanker om prisingen versus konkurrenter? Ila. neste år kan vel forvente en ytterligere vekst i inntekter fra salget av Canvas, og den nye pakka til Google/Lenovo også.

Wild guess, økning av salgsinntekter til rundt 500m? med ca 50% margin, tilsier resultat på rundt 250mill neste år. Med dagens prising gir det en P/E på 10-11. Jeg har ikke forutsetninger for å si om dette er høyt/lavt innenfor bransjen.

Edit: Huddly må vel være en oppkjøpskandidat hvis de lykkes med disse nye initativene også?

Kursen har gått mye tidligere i år, men stått relativt stille siste måned. Jeg har snitt på 234, og tenker det er en grei pris med tanke på at Pexip prises til tregangeren. Litt vanskelig å finne noterte konkurrenter, her er jo norske Neat men der er regnskap osv under radaren. Andre konkurrenter jeg kommer på er konglomerater med mange ulike produkter så blir vanskelig å isolere kamerabiten.

Det er vel åpenbart at Google/Alphabet eller Lenovo kan være en mulig oppkjøper. Kanskje Lenovo er mer aktuelt, da antitrust-ryktene begynner å bygge seg opp over there nå. Hvis de gjør en giga-emisjon ved IPO så er vel oppkjøp mindre aktuelt. Dog er jeg usikker på hva de skal bruke pengene på med mindre Huddly ønsker å kjøpe andre konkurrenter, feks Neat. Der er det jo mange gode venner. Litt usikker på hvilke synergieffekter det vil gi, annet enn at Huddly da får Zoom-avtalen.

1 Like
1 Like
2 Likes
2 Likes

Noen som vet når disse skal på børs? Kan det skje allerede i løpet av februar?

Det står Q1 2021 overalt, selskapet har ikke gitt noe mer informasjon enn det.

1 Like

Jeg ser de har ført opp 4 mars som Q4 2020 report. Jeg forstår som at den presentasjoner blir den første som gjøres mot det åpne markedet som følge av Euronext-noteringen, og ergo er de på børs innen en mnd.

Jeg syntes dette er et spennende selskap innen en teknologisk sektor hvor Norge har produsert flere suksesshistorier, og har miljøer med betydelig kompetanse og nettverk. Dette gjenspeiles i selskapets evne til å kommersialisere teknologien og inngå attraktive avtaler. Med 500 - 600 mill. i revenue-guide og >50% GM for inneværende år så er selskapet trolig et fornuftig kjøp på dagens 2,8 mrd. NOK.

4 Likes

Ingen stress:

## Huddly AS (HUDDLY) - Share split ### Company news ### 2021-02-02 13:44:45
At the extraordinary general meeting of Huddly AS 29 January 2021 a decision was passed to split each of the Huddly AS shares at a ratio of 1:16 (1 existing share give 16 new shares).

After the split, the share capital of the company is NOK 119,517.14 divided into 191,227,424 shares each having a nominal value of NOK 0.000625.

Last day for the Huddly AS share before the share split is Tuesday 2 February 2021.
First day after the share split is Wednesday 3 February 2021 (Ex. date).
Record date: Thursday 4 February 2021.
Date of approval: Friday 29 January 2021.|

Da er denne på vei til en børs nær oss.

Stusser litt på massivt nedsalg fra eksisterende aksjonærer, så jeg klarer ikke å samle conviction til å tegne meg.

Klart bedre å få et nedsalg ifm med notering, enn at man får dårlige signaler i etterkant av notering. Jeg er også en tilhenger av at innsidere og de som har tatt risiko tidlig skal få mulighet til å ta ned risiko uten at det skal bli noe ramaskrik av det.

It’s happening. Screenshot 2021-02-08 at 09.29.24-cleaned

Jeg tipper nedsalget er et ledd i å få større “fri flyt” av aksjer, og det er ganske vanlig når man gjør IPO. Kravet til notering er vel minst 15% i “fri flyt”, uten at jeg helt vet hvordan det defineres. P.t. så eier topp 50 ca 85% av aksjene, så det kan vel sies å være ganske liten “fri flyt” pre IPO.
https://tekinvestor.no/aksjonaerlister/huddly_ol

Boken stenger tidlig, “multiple times covered” ser jeg. Men hva betyr:
“Please note that allocations will be severe”? Er den ikke overtegnet mange ganger likevel?

Det betyr jo nettopp at den er så overtegnet at man kan forvente minimal tildeling (severe). Så får vi håpe at alle får litt og at de ikke stryker alt under 5mnok ala Aker Horizons.

Hvor leste du dette?

Oppdatering fra Pareto

Edit:
Da har jeg ikke lest betydningen av “Severe” riktig. Oversatt betyr det jo “alvorlig”, så jeg tenkte at tildelingen da ble bortimot full.

1 Like