Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Ny på Oslo Børs: Hugo Games A/S.
Første noteringsdag, senest 31. juli 2015.

Kilde:

Om Hugo Games:
Hugo Games A/S is a mobile gaming and licensing company located in Copenhagen, Denmark. Hugo Games develops mobile games and interactive cross-media entertainment content based on the company’s intellectual property Hugo the Troll, as well as other IP´s. Hugo Games will launch the character Hugo and other IP’s on the mobile gaming platform in 2015, mainly within the casual gaming genre. The launch and focus of Hugo Games is global.

700k+ likes på Facebook. 6-15 millioner nedlastninger i Google Play alene på 2 av mobilspillene, 2 Facebook-spill i tillegg. Christiano Ronaldo deal for PR.

Cash: Burde ende rundt 60m etter Q2 og IPO på 11 kroner.

Gjeld: Litt under 20m

Utsikter fra ledelsen: Nye spill skal lanseres og cash flow positive mot slutten av året. Lave investeringer og minimering av risiko når man jobber med nye prosjekter.

Verdsettelse: 171m med dagens sluttkurs.

Her har folk hausset Funcom i årevis pga. Free-to-play, iOS, barnespill osv. og så går denne under radaren?

Ser at de har bra med negative tilbakemeldinger på Google Play:

  1. Suger baller Det er vere en å dø jeg fikk nesten hjerte infart så mye sugde det
  2. Virus drit :angry:nettbrettet slo seg automatisk av når jeg startet dette spillet
  3. Dårlig Det var veldig dårlig… Jeg kommer ikke innpå!
  4. Fette mye reklame+ va jævlig stygt
  5. Ikke last ned appen! Dette er et kjempe dårlig spill å laste ned. Jeg lastet det ned og åpnet det, men hele skjermen min ble bare helt hvit!! Skulle egentlig ikke gitt en stjerne, men måtte for å lage en advarsel! !!

Vil nok heller tippe at Hugo Games opplever akkurat det samme som Funcom. Free to play rettet mot barn gir nok svært lite inntekter slik som vi så med LMO, men det er jo lov å håpe.

Ah, du har helt rett. Skulle mye heller hatt 0.2 poeng høyere gjennomsnitt og 500-1000 installs.

Funcom hadde vel stått i 50kr om de hadde hatt samme antallet nedlastninger.

Ser ut som om rekylen kom etter et nesten 50%fall fra topp som jeg forstod lite av. Har ingen aksjer her.

Ser ut som det går filleveien med Hugo games: http://e24.no/digital/hugo-games/ronaldo-spillet-har-skuffende-faa-nedlastninger-naa-kaster-hugo-games-hugo-ut-av-spillet/23503779

Kanskje Hugo kan gjøre en fusjon med Funcom? :smile:

4 Likes

Dette tar kaka, trekker tilbake alt negativt jeg har skrevet om ledelsen i Funcom :slight_smile:

7 Likes

Nå kan fallet begynne!

1 Like

Ganske spenstig av et stort kvalitetsmerke som Nike å assosiere seg med noe sånt.

Hugo Games A/S finner ut at Hugo ikke er en hit 2015. Høres ut som en krise…

Ser ut som Hugo og lego minifigures er i samme bås. Nei vent lego er fortsatt populært. :blush:

5 Likes

Nå åpner snart La Liga (spanske fotballserien). Da vil Ronaldo bli på alle barns lepper igjen. Dette KAN være svært positivt for Hugo Games. Hva tror dere? Kunne ikke være noen overraskelse at spillet ikke solgte særlig bra på sommeren når barn stort sett er opptatt av andre ting.

Har snakket litt om hvor lite unikt selve produktet er om man ser bort fra Ronaldo og Hugo, men fordelen er at utviklingskostnadene til spillene er svært små.

Må si jeg er svært overrasket over at markedet foreløpig tolker denne mld positivt.

2 Likes

Ut fra Google Trends så øker publisiteten/interessen for Cristiano Ronaldo svært mye fra oktover og utover til juni. Så faller den som en stein.

https://www.google.com/trends/explore#q=%2Fm%2F02xt6q

Helt klart at år der det er EM/VM er veldig viktig, noe det er neste år og ikke i sommer. Da vil nok aksjekursen falle mye frem til den tid, før det er aktuellt å kjøpe nærmere sommeren.

1 Like

Kjøpte en liten slant eg, så får vi se.
bare 4k

1 Like

Mangler bare en liten Bagger her så er lemmentoget klar for avgang igjen :wink:

Er nok lettere å hausse opp små tulleaksjer enn bulk :slight_smile:

2 Likes

hoho, kjappe prosenter her nå :smile:

Humor at spillet blir bedre av å fjerne hovedpersonen i spillet :smile:

Hva blir det neste? Batman blir fjernet fra det nyeste Batman-spillet for å forbedre det? :slight_smile:

2 Likes