Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

The company has decided that it will no longer communicate a
Financial Guidance as the uncertainties within game
development are too volatile as a single product or event
can affect key figures dramatically. Going forward the
company will report whenever appropriate as it is customary
for smaller companies similar to Hugo Games.
**Finally, the company has decided to use the option of no **
**> longer releasing quarterly interim reports as this have **
**> required excessive resources and are costly for a company of **
> the size of Hugo Games. Furthermore, this will enable the
company to aim and work on a more long-term strategy. .

Hmm, skal de slutte med q-rapporter?

3 Likes

Helt korrekt.

Er dette lov?
HUGO har hatt noen av de rareste meldinger jeg har sett på børsen.

3 Likes

Må være en dårlig formulert mld, man plikter jo å rapportere resultat, det kan ikke velges bort

Tipper de rapporterer kun tall og ingenting mer. altså null guiding og andre fancy ting.

1 Like

Ikke overraskende for meg at målene må justeres ned, men spørs hvordan dette tas imot av markedet

Spørsmålet er vel også om de fortsatt vil finnes på børs, eller avnoteres dersom det er for dyrt med kvartalsrapporter.

Eg er bare glad at eg ikke har drevet med " klovnehausing " eg :nerd_face:

6 Likes

Med tanke på hvor “proffe” de er så hadde det sikkert vært lurt å ikke vært på børs men da hadde det jo vært vanskelig å få kjørt emisjonene :wink: Endring i guidingen burde vel også ha kommet ved sist kvartalsrapport og ikke nå. Hadde egentlig tenkt å vurdere inngang etter Q3 men tror jeg heller ser på andre spillselskaper. Det kan sikkert gå bra med Hugo men foretrekker selskaper med litt bedre ledelse.

3 Likes

Oj, oj, oj. Tradet denne litt mellom 1.79 og 1.90 men ble for volatil for meg så jeg har ikke sett på denne siden sist uke. Det virker jo som de ikke har ressurser eller penger til å jobbe med rapporter men det jo ikke lov å ikke levere kvartalsrapporter som børsnotert selskap ? :wink:

1 Like

Hugo skal ha penger i 3-4 kvartal til, innen den tid skal hele fansgarden til Barcelona spille Hugo spill + pluss mye mer

3 Likes

Selskaper som ikke klarer å kommunisere med investorene sine på en bra måte, med uryddige meldinger osv har neppe noe god kontroll innad heller.

4 Likes

Ser ut til at mange ikke har fulgt med da… ? Det er enormt vanskelig å lykkes innen mobile gaming og F2P. Med mindre man lager Pokemon Go (men også de sliter med retention nå).

Synst ikke det ser sånn ut, eg har enda ikle fått mulighet til å senke snittet mitt.
Enig i at det er vanskelig og Hugo har PR nå ikke lykkes, derfor måtte dei hente penger.
Dette har vi kunnet lese av rapporter, det triggere fremover som har vert av interesse for min del

2 Likes

Det som kan gjøre caset interessant er fremtiden, særlig a og c. b kan jeg for lite om. skal se på HUGO igjen etter Q3. En eller annen form for rapportering må da komme…

a. Recent agreement with FC Barcelona and the company’s
strengthened focus within the sports games genre and the
potential Hugo Games sees in this category.
Further; the development with the FC Barcelona football game
is progressing in a promising way - and the fact that the
game is related to a more promising game category makes Hugo
Games maintain expectations towards the performance of the
FC Barcelona game next year.

b. The cooperation with PlayNGo and the recent launch
of a Hugo Slot game has exceeded expectations in terms of
users and revenue and the company will report in more
details with regard to the results once user metrics can be
analyzed over a longer period. A cooperation that already
has proven to the company that a strategy with increased use
of license agreements around the company’s IP’s is showing a
promising potential in terms of revenue and yet being very
cost effective.

c. Doodle Jump 2 (working title) is also progressing
positively and the ongoing process with Doodle Jump
licensee, Lima Sky, is very fruitful and constructive.

3 Likes

Hva tenker du om at de har bestemt seg for å ikke gi ut kvartalsrapporter? Dette synes jeg høres veldig rart ut, og de må i så fall søke dispensasjon fra Oslo Børs hvis de fortsatt ønsker å være notert på Oslo Axess.

Synst eg er merkelig, og det er noe som må undersøkes.
Hugo er vel kanskje selskapet med dei merkeligste meldingene, idag kom det en ny en.
Kommunikasjon ut i markedet er viktig, og en nødvendighet, eg skulle jo Gjerne sett at det ble mer kommunikasjon ut, som bl.a daglige brukere

3 Likes

Når de ikke klarer å gjøre penger på et spill som blir profilert av Ronaldo, så ser jeg ingen grunn for at de skal lykkes med de nye avtalene de har inngått heller.

Ny emisjon ett stykke ute i 2017, avhengig av om den lykkes så ser vi stryking fra axess.

Hugo får Funcom til å fremstå som proffe.

6 Likes

Tror de fint kunne tatt 1.99$ og tjent mer på den måten v hjelp av Ronaldo sine følgere… :slight_smile:
Istedet for å basere seg på reklame/in-game shop på en running simulator :sweat_smile:

Syntes denne siste børsmeldingen hørtes så jalla ut at jeg solgte det lille jeg hadde idag.

3 Likes

Bra at andre klarer det, når Funcom ikke klarer det selv :wink: ( bare siden det oaste å si det, mente ikke noe med det )

Valgte å gevinst sikre noe idag, eg har redusert med ca 25 prosent, frykter litt at aksjen må ha lenger tid enn hva eg regnet med, da er det kjipt å sitte tungt ( Ref dyrbar erfaring fra Interoil )

1 Like