Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hunter Group (HUNT)

Hei,

Hva er break Even ? (Rate)
Hvor mange dager har ratene vært under dette?

Frodo

Hunter 18,9

FRO:

3 Likes

Hvis disse ratene fortsetter, og det er mulig,:

5% av flåten er ute pga:
USA/Dalian/Cosco,
4% av flåten er ute pga generell Iran boikott
og ikke minst 3-6 % er borte pga scrubber installasjon.(35-65 dager)
Vi er i «Ballpark» -10-12% av flåten ute, historisk er en ubalanse på 2-3%, nok til rate-endringer på titalls %.

Det er den største flåte-endring i historien, med unntak for Tank-krigen, da Iran prøvde å senke tankskip, og Fredriksen betalte 2-3 ganger vanlig lønn, for å få mannskap på skipene.

Lykke til

1 Like

Jeg holder meg fremdeles unna siden jeg primært trader TA og moment. Begge deler peker til nedsiden her, og jeg forventer en den skal ned til minst 4.70 i første omgang og antagelivis lavere :wink:

TA vs. Fundamentals. Who will win?

Ikke godt å si, kan være lurt med litt is i magen, men drar den en 50- øring eller to mens en venter, kan det jo fort bli mer👍

I det scenario du skisserer så går VLCC i 250K. Kanskje høyere…?

Vi må begynne å se på NAV estimater og sensitivitet.

53

Tar av i kveld:

Det kommer igjen helt an på strategien, jeg er ikke bastant i min oppfatning fordi TA erfaringsmessig fungerer litt dårlig i markeder hvor fornuften erstattes med eufori. Da må man bare ri trenden så lenge man kan. Har misset endel gevinst med å sikre for tidlig i aksjer som buller slik som denne. Samtidig så strider det mot min logikk å kjøpe når chartet ser ut som det gjør. Det er alt jeg sier, og det betyr absolutt ikke at jeg har rett. Er veldig spent selv på om TA kan trumfe denne gangen :wink:

Hva er prisestimatet på en ny VLCC nå, den har vel passert 100 for lengst?
Etterhvert som ratene stiger så vil vel også rabatt i forhold til NAV reduseres, kan man forvente at også de små aktørene vil prises med en premium i forhold til NAV?

Å i h… vi er jo snart i 200K. 250K kommer jo i løpet av neste uke med dette tempoet!

1 Like

Om det blir solgt noen nyere eco VLCC /m scrubber så går de over 100m. Garantert.

Noen tanker rundt mulige lettelser av sanksjoner mot Cosco? Antar at disse båtene uansett ikke blir satt i sving over natten da en del kanskje uansett vil ha noen motsetninger. Man vet aldri hva Trump/USA finner på.

Ratene vil nok komme ned endel. Dette har også markedet fått med seg, ellers ville aksjene gått veldig mye mer, gitt NAV sensitiviteten/verdijustert EK.

Her går det unna​:ok_hand::ok_hand:

1 Like

Se grafen, da nærmer vi oss 200 000 us$ per dag, siste rate er nå 191 000 us$👌

1 Like

Vi har sett noen få gå for over 200 på kortere reiser som AG — India…


Mer bensin på bålet, risikopremie øker

1 Like

Takk for meg, ut på 5,07 idag :+1:

1 Like

Da er vi på 250-300 000 us per dag(Splash)

5 Likes

Herrefred.

4 Likes