Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din krypto-portefølje?

Tenkte det kunne være interessant å se hva slags kryptovaluta folk satt med.

Foruten de store kjente (Bitcoin/Etherum/Litecoin), har jeg selv satset litt på en del valutaer med mindre marketcap. Begynte med dette i august og har prøvd å fordele ca 1Ƀ, så uten videre om og men, her er min portefølje av mindre kryptovalutaer:

6 Likes

Heftig liste!

Jeg har:

IOTA
Verium
Vericoin
Ripple
EOS
NEO
SAN

Jeg må innrømme at jeg stort sett egentlig ikke har peiling på de jeg har, men har stolt på andre forståsegpåere/haussere. Skulle sårt ønske at jeg kunne handle krypto på ssmme konto som jeg handler aksjer!

1 Like

WTC (90%)
BNB (10%)

China China China China China China

2 Likes

Min portefølje:
BTC 25%
ETH 25%
NEO 15%
OMG 15%
ARK 5%
ENG 5%
NAV, PAY, SUB, HBT 10%

4 Likes

Jeg har nå i tillegg kjøpt (litt) i:

Walton
Ethos
STRAT
EDO
QTUM
Aragon
Siacoin
MaidSafeCoin
Zcoin
FLIK
AVT
DATA
Golem

De to øverste har jeg ca 1000$ i, ellers posisjoner på mellom 50 og 200$ så ikke farlig å miste, men om en av dem skyter i været så er det gøy. Jeg tipper noen av dem bare er tøv og har stort sett ikke satt meg skikkelig inn i dem, annet enn å ha blitt hypet av en eller annen forståsegpåer.

Jeg la forresten merke til at Santiment som jeg kjøpte i sommer plutselig har gått 8-gangeren eller noe siden jeg kjøpte. Jeg håper på at en av disse andre skal få en minst tilsvarende reise, og sjansen er der for at den kan gå 100-gangeren. Eller miste all verdi.

1 Like

Det er bra du ikke satser så mye :slight_smile:

Du virker i overkant optimistisk mtp. krypto og virker litt revet med av hypen?
Jeg tror Krypto er kommet for å bli, men synes det er vanskelig å navigere i jungelen av altcoins.
Tenker selv å satse kanskje $10k på en av de store da de virker litt mer safe enn de små.

1 Like

Jeg tror rett og slett ikke det er en hype. Men jeg er nok hypet - for jeg tror veldig på krypto som en vesentlig del av vår tilværelse i fremtiden. Jeg tror mange vil dø, men mange vil også overleve. Derfor satser jeg litt på en del, istedenfor mye på få (selv om jeg også har en helt del mer i Bitcoin og Etheeum, og selvsagt Iota. Disse små er minibeløp. Jeg kunne fint satset slike beløp på roulette med litt gratis drikke i kroppen…! Santiment som jeg nevnte har tjent inn hele investeringen i andre små krypto :slight_smile: jeg gidder ikke følge veldig med, men ser jeg en god gevinst selger jeg litt og vekter opp i noe annet jeg har tro på…

I tillegg til miniinvesteringene har jeg en god del mer i iota, plus Bitcoin xbt og ethereum xbt, og ikke minst crypto20.

Jeg er i hvert fall veldig bull! Men er selvsagt spent på hva som skjer bår cme osv tilbyr futures. Kanskje har en del store lastet opp i Bitcoin de siste månedene, kanskje har det vært litt av årsaken til oppgang indet siste (med samme transaksjonsvolu som i juni), men jeg jeg tror nok av folk bare sitter stille med klokketro. Får vi en korreksjon, og den kommer, så blir den fort spist opp av sånne som meg som tenker at dette er begynnelsen på noe mye mye større. Total markedsverdi på disse valutaene er fortsatt ikke mer enn noen store selskaper sammenlagt. Og vi snakker om valutaer som kan benyttes over hele verden, ikke produkter. Men ja jeg er bull og sikkert litt hypa :slight_smile:

3 Likes

Gikk inn i går med lik splitt mellom Litecoin,Bitcoin og Etherum via coinbase ( de 3 alternativene de tilbyr).
I dag ser det litt anerledes ut etter å tradet mellom btc & verium,vericoin,vertcoin, monaco, samt ETH mot IATO aktivt siden i går kveld.
Nå er det er fordelingen 20% litecoin, 20% veriocoin og resten ETH/IATO-trades. Ca 63% profit på 18 timer og rundt 200 trades.

3 Likes

Hehe, det er bra. Ønsker deg lykke til. Bare husk; det er ikke gull, alt som glimrer. Jeg har mange problemer med krypto som jeg er sikker på vil bli løst i fremtiden:

1). For knotete å handle, ulike markedsplasser, treghet i systemene etc.
2). Vanskelig å lagre (en wallet til vær enhet, med mindre den er basert på samme blockchain etc).
3). For stor volatilitet. Dette er ikke assets man tør å satse mye i, samtidig er det fristende å satse mye. Men der alle skriver om kryptoene som har gått 1000% er det ingen som snakker om de som har falt til 0.
4). Sikkerhet: lett å miste passord, innlogging, bli hacket osv.
5). Mye hype og mange som hiver seg på toget uten å ha peiling på hva de innvesterer i. Jeg har lest flere plasser hvor folk sier at en token kan ses på som en aksje. Det er faktisk helt feil.

Men tross alt dette skal jeg nok inn, for jeg er litt hypet selv :wink:

3 Likes
  1. Ja det er litt knotete, men når du kan det går det greit. Dette blir nok simpelt for almuen i årene som kommer.
  2. Ja, man er i praksis sin egen bank, og må håndtere verdiene deretter. Det er prisen man må betale for desentralisert.
  3. Jeg tror volatiliteten vil avta med årene, og at flere coins vil “føles” tryggere og mer stabil. Mange snakker om de som har gått til null, men ingen har interesse av å jage tapere. De store er stor fordi de var først og fordi den gemene hop har troa.
  4. Det er IKKE lett å miste passord (bare uforsvarlig håndtering resulterer i dette senarioet), hacking og slikt er en ikke-realitet hvis du har cold wallet og en safe/våpenskap.
  5. Hype er i dagens nettsamfunn helt vanlig, og jeg ser ikke på det som noe negativt - snarere tvert imot. La bare flere komme og joine festen :slight_smile:

Jeg er inne, og elker utviklingen og avkastningen, men står på relativt nøytral grunn og følger med på det meste rundt krypto, og håper jeg vet ting før flesteparten slik at jeg kan gå ut før det smeller (hvis det i det hele tatt noesinne gjør det. Foreløpig ruger jeg på det jeg besitter, og må si at det er det smarteste jeg har har gjort investeringsmessi når det kommer til gevinster og stigning av portefølje :smiley:

#toothemoon

2 Likes

Jeg har begynt å få øynene opp for kryptofond som stedet jeg burde sette brorparten av mine kryptopenger, etter gang på gang å ha blitt bitt av gamblingbasillen og rett og slett dumdristig og i naiv dumhet og grådighet tapt hundretusenvis av kroner på trading med giring (uten å lukke posisjoner over natten). Dette blir sannsynligvis min strategi fremover (tilfeldig rekkefølge):

  1. Hodle Bitcoin på børs gjennom Bitcoin XBT

  2. Hodle mindre valutaer jeg har tro på

  3. Gradvis kjøpe meg opp igjen i Iota

  4. Delta i ICO-er jeg har tro på. Med mindre beløp (50-1500$).

  5. Delta i ICO-er som er kryptobaserte fond eller kjøpe tokens fra eksisterende kryptofond med litt større beløp (1500-3-4000%). Dette for å gjøre det enklere å være i kryptomarkedet langsiktig, uten å bli fristet til å trade for mye. Jeg kommer fortsatt til å trade, det vet jeg fordi jeg ikke klarer å holde meg unna, men midlene bundet i ulike ICO-er og i kryptofond forblir mest sannsynligvis urørt mye lengre enn de jeg har liggende på exchanges.

1 Like

BTC 80%
ETH 20%

:laughing::ok_hand: HODL ut 2018

2 Likes

67% etherum xbt
33% bitcoin xbt

2 Likes

Min porttis:
BTC 25 %
ETH 15 %
LTC 13 %
MTH 3 %
MANA 7 %
ENG 27 %
BQX 4 %
HST 6 %

2 Likes

Per nå er det
49% XRB
35% MANA
16% VRM

men det vil vel endre seg litt - det er litt VRM på vei inn. Og jeg skal vel putte litt i noen andre også for å spre det litt ut

2 Likes

Var all in XRB og ENG, men solgte ENG i kveld, mulig jeg kjører inn igjen.

XRB 69%
ETH 8%
IOTA 7%
BTC SHORT 7%
ENG 6%

I utgangspunktet var det mest ment som lytteposter, så jeg håper egentlig mest av alt på et krakk før jeg vil gå ordentlig inn.

1 Like

WTC 25%
OMG 20%
ETH 20%
ENG 10%
SUB 5%
ARK 5%
Div Alts og ICO’s resterende 15%

1 Like

Det har blitt mange utskiftninger og nytilførsler siden 1. oktober.
Totalt har jeg idag fordelt pengene på 53 forskjellige coins.
Investerings-summen har steget fra ca35k til nesten 60k, men portfolioverdien har også tidoblet seg.

4 Likes

Oi, mye å følge med på :grinning: Jeg sitter stort sett i mellom 5 og 6 + icoer.