Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Tenkte det kunne være interessant å se hva slags aksjer folk satt med. For å få det ok sammenlignbart, så hadde det vært greit om alle oppga aksje og andel i %. Hvorfor man sitter i aksjen vil også gjøre tråden vesentlig mer interessant.

Her er min portefølje
Kitron 47%
Photocure 30%
Tanker Investment 15%
Starbreeze A 8%

Hvorfor jeg har kjøpt
Kitron: lav gjeldsgrad, ledelse som har snudd selskapet, P/E på under 10.
Photocure: høyrisiko gamble, gjeldfri, høy egenkapital
Tanker Investment: høy gjeldsgrad, undervurdert vs resten av sektoren, P/E på under 10.
Starbreeze: gjeldfri, i investeringsfase som finansieres av løpende inntekter. 5-6 store titler under utvikling (egne produkter, eller som publisher).

Status i dag og forventet utvikling
Kitron: i dag: 3,80, forventning: 5kr innen 6 måneder
Photocure: i dag 38, forventing 20 eller 200 innen 36 måneder
Tanker Investment: i dag: 102,5, forventing 150 innen 12 måneder
Starbreeze: i dag 14,55, forventning 7 eller 20 innen 12 måneder

Vurderer NSG, Opera og Telenor. NSG kan ta fullstendig av hvis de får orden på gjelden og klarer å ekspandere til noe annet enn papirproduksjon. Her er det en rivende utvikling som vi såvidt har sett starten på.

16 Likes

Veldig bra tråd Christian. Interessant. Kommer tilbake til denne. Så den når du skrev den, men har hatt veldig dårlig tid.

3 Likes

Er litt for aktiv i mine posisjoner til at det er noe poeng å skrive ned i detalj hver aksje her, men det som er mer fast er de forskjellige strategiene jeg jobber med.

68% Stock picking enkeltaksjer, dvs de jeg poster om her som Seamless og Starbreeze++.

18% Long usd/gold/bitcoin/oil. Her velger jeg ut en aktivaklasse som jeg tror på og som har lav korrelasjon med børsen. Nå: bitcoin.

12% Long / short index. Nå: cash.

2% Andre fond.

Dette er heller ikke hugget i stein. Det jeg vurderer er å gå inn litt mer i bitcoin hvis vi kommer ned til 300-320 USD. Eller andre aktivaklasser dersom disse begynner å se bedre ut teknisk.

Kunne også tenke meg å flytte over mer på short (indeks) hvis jeg kommer fram til at risk/reward der blir bedre. Nå er jeg som sagt nøytral, og har alt dette i cash.

5 Likes

Min portefølje:

GIG - 100% :smile:

5 Likes

Her er min portefølje
Thin Film Electronics 78,6%
Asetek 21,2%

Hvorfor jeg har kjøpt
Thin Film Electronics: Spennende produkter innen ‘Internet Of Things’. Vi alle er vel enige om at dette uten tvil har en stor fremtid, og som det eneste Norske selskapet som leverer dette så ønsker jeg å være med på denne oppgangen. Mye avtaler allerede på plass og flere i vente. Produksjonen har så vidt begynt og vi vil etterhvert se tall på dette i nær fremtid. Gleder meg.
Asetek: Ny aksje i min portefølje. Leverer vannavkjøling, noe som utvilsomt også har en grønn fin fremtid. Falt mye siste året med lite volum. Her kan det muligens sparke godt fremover.

Status i dag og forventet utvikling
Thin Film Electronics: RT i øyeblikket 3.54. Forventet opp mot 6kr innen 4-5 måneder
Asetek: RT i øyeblikket 19.70. Forventet opp mot 35kr innen 4-5 måneder

4 Likes

kan @Christian endre navn på denne tråden til “Hvordan ser din lottokupong ut?”

4 Likes

Jeg har ca 55% i obligasjoner , 40% i enkelt aksjer ( KIT, SB og B2 Holding som største poster ) og 5% i fond. De 5% jeg har i fond burde jeg kjøpt aksjer for men…

2 Likes

hvor mange milioner forvalter du?

1 Like

Mer enn 1 :wink:

1 Like

Kunne det, men jeg har 47% i Kitron. Det er bare 53% i flaxlodd. :slight_smile:

1 Like

Haha :smile:

Fersking her inne som har lurka en stund.
Startet å kjøpe meg opp i div for en drøy måned siden og kan si det har gitt mersmak.
Vil allerede takke alle de som bidrar her med meget god lesning og informasjon.

Min portefølje ser slik ut:
Agasti 8%
GIG 37%
IDEX 21%
NEL 34%

Både IDEX og NEL har vært meget god butikk og jeg tror jeg kom inn på akkurat rette tidspunkt. Agasti gikk jeg inn i, i går på 1,420. GIG har gått både opp og ned så der ligger jeg ca i 0,- og venter på en god gevinst siden.

9 Likes

Her er min portefølje kjøpt for en uke siden…

Funcom 25 prosent.
GIG. 25 prosent.
Vardia. 25 prosent.
Bionor. 25 prosent.

Her har enkelte begynnt å røre seg litt allerede, mener Funcom og GiG skal opp rent teknisk ut fra charts, Vardia har stort
Potensiale i og med " ro" i selskapet nå kombinert med sterk vekst og solid kapitalisering. Bionor kunne jeg jo solgt med 15%
Fortjeneste etter meldingen om gjennombruddet med HIV vaksinen da den falt noe grunnet gevinstsikring i dagene etterpå, men
Tror den fortsatt skal en del opp fremover.

4 Likes

Apcl (1,96)
Thin (2,95)
Anoto (0,96)
QEC (1,40)
Funcom (0,96)

Øverste har jeg højst eksponering og derefter faldende (min ga-kurs)

5 Likes

I dag doblet jeg min eksponering i TIL etter at de meldte at de har solgt de to VLCC-ene og skal betale pengene etter å ha betalt gjelden i utbytte. Beløpet som skal utbetales er 50MUSD, delt på 38.5-6,4(egeneide) = 32,1 millioner aksjer. Mao 50/32,1 = 1,56USD pr aksje, ved en kurs på 8,68 blir det 13,50 i utbytte pr aksje. For meg, så var dette en synliggjøring av verdiene jeg har trodd lå i TIL. Godt å få de bekreftet.

Jeg har ikke rørt de andre investeringene mine, men fordi jeg har økt eksponeringen i TIL, så går de andre ned, relativt sett.
Kitron 41%
Photocure 26%
Tanker Investment 27%
Starbreeze A 6%

Status i dag og forventet utvikling
Kitron: i dag: 3,98 (3,80), forventning: 5kr innen 6 måneder
Photocure: i dag 41 (38), forventing 20 eller 200 innen 36 måneder
Tanker Investment: i dag: 112 (102,5), forventing 150 innen 12 måneder
Starbreeze: i dag 14 (14,55), forventning 7 eller 20 innen 12 måneder

2 Likes

Hva tenker du om det lille innsidesalget i TIL ?

1 Like

Det er en såpass liten justering (i prosent: 10% og i beløp: 140knok) at jeg ikke tillegger det noe særlig vekt. Blir det flere innsidesalg, så er det nok noe jeg må vurdere nærmere.

1 Like

Stokket kraftig om jeg for 2016.

Nå er porteføljen min slik:

Langsiktig:
DNB Nordic Technology 20%
Alfred Berg Gambak 20%
Delphi Norden 20%
Bitcoin 20%

Medium Langsiktig:
Kitron 5% snitt 3.84
RCCL 2,5% snitt 872
Bakkafrost 2,5% snitt 249.90

Kortsiktige tradingselskaper (gamblingpott):

Thin Film 1.25% snitt 3.38
Funcom 8,75% snitt 0,97

Har litt kontanter igjen å kjøpe for og det vil jeg fordele 50% i bitcoin (innen mars senest skal disse være kjøpt) og Funcom (skal kjøpes straks).

Så skal jeg spare månedlig i fondene fremover.

Edit: Har en liten post igjen i Rec også som jeg glemte, Snitt der er 1.68. Ca. 1% av porteføljen.

4 Likes

Enkeltaksjer: Natto, Funcom, Seamless og Stillfront

2 Likes

Ca. 50% av porteføljen er i fond, resten i cash akkurat nå:

50% DNB Nordic Technology.
50% Franklin Biotech Discovery.

Har 1 bitcoin, kjøpt på ca 1000USD…

4 Likes