Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Ca 60% kitron, 40% nekkar. Kjøpte tilbake kitron 4 timer for tidlig og nekkar en uke for tidlig. Porteføljen ned ca 10%, men har nå vesentlig mer aksjer enn før krakket.

3 Likes

Har behold alt og har nå flere aksjer en før krakket. Jeg vil øker litt etter litt og bruker ikke krefter på å time en bunn. Kjøper i selskaper jeg allerede eier og som er selskaper som tåler en trøkk👍

1 Like

Mange her som tjente mye på fredag :+1:

Screenshot 2020-03-15 11.29.44

100% nano porteføljer.
Totalen ser nok dessverre vesentlig verre ut.

2 Likes

Ja, 90% ned og så 50% opp er jo fortsatt 85% ned.

6 Likes

Brutal fakta som ofte må oppleves for å forstås ordentlig.

3 Likes

Benyttet torsdag og fredag til å sikre meg. Solgte Pcib, Equinor og Kitron. Så da er min Zerokonto 100% cash og 10% opp i år totalt:


Var opp 24% i midten av februar, drevet av Funcom, Kitron og Asetek, men siden har Nano trukket mye ned. Jeg var også for tidlig inn i Equinor.

Har i år begynt å føre logg over trades. Nå med hjemmekontor er det også lett å øke frekvensen litt. Har gjennomført ca 25stk i perioden med nedgangen siste tre-fire ukene. Det tegner seg rimelig fort et bilde av viktigheten av å ta tap tidlig :slight_smile:

Fremover kommer jeg til å forsøke å bruke volatiliteten i markedet til å gjøre korte gevinster i ellers trygge selskaper. Og så lenge Index allerede er ned ca30% er jeg komfortabel med at eventuelle dårlige trades legges i skuffen til bedre tider.

7 Likes

Da ble det litt handel idag, og dei to aksjene eg har min portis er :

Biotec (4.2 )
Softox ( inngang idag, snitt 52ish )

Men fortsett over 50% cash i lakenet

2 Likes

Hei folkens! Jeg lette egentlig etter en tråd hvor jeg kunne spørre om kloke hoders tips til enkeltaksjer å lese seg opp på i kategorien “solide aksjer som har falt urimelig mye og som sannsynligvis vil bli med markedet opp igjen når den tid kommer”. Makro-tråden er så hyppig brukt at en slik diskusjon ville forsvunnet kjapt, og jeg vet heller ikke om det er riktig tråd. Hvis noen moderatorer tenker på en tråd dette kunne passet inn i, eller synes det er OK med en ny tråd, bare flytt innlegget! :slight_smile:

Så til saken:

Min portefølje nå:

Cash 57 %
KID 5,4 %
KIT 7,4 %
PHO 15,4 %
SOFTOX 14,8 %

Jeg har tatt heisen ned med disse aksjene. Jeg solgte unna alle andre aksjer for ca to uker siden.

Jeg er amatør, og har en jobb som gjør at jeg ikke kan følge så mye med. Men liker å lese litt på kveldstid, og prøver å lære mer om aksjer. Jeg tror ikke jeg på lang tid enda (aldri?) vil være flink nok til å analysere selskaper like godt som de som er flinke på det, og har derfor i stor grad basert meg på ting jeg leser på forumet. Mange vil kanskje da innvende at indeksfond er tingen, men så er det jo ganske morsomt med aksjer og :slight_smile:

Markedsretningen i tiden fremover er vel utfyllende diskutert allerede, så spørsmålet blir vel: Hvilke aksjer følger dere ekstra med på om dagen for å få en god inngang i, og hvorfor akkurat disse aksjene?

Takk for all nyttig kunnskap jeg får gjennom dette forumet!

3 Likes

Hm er en tråd om dette fra et par uker tilbake …
Edit

1 Like

Går for 100% :slightly_smiling_face: :gun:

4 Likes

Huff, hva har du hatt i den portisen?

Ser ut som NAS :frowning:

I hovedsak QEC, litt NANO og SEVDR.

Satser på at markedene kommer ned igjen, tok en kjapp gevinst i equinor.

Orker ikke løpe etter.

NANO :smiling_face_with_three_hearts:

6 Likes

Ut igjen av soft idag på 64, ( angrer allerede på det salget, men gevinst er gevinst )

2 Likes

Sitter kun med to aksjer nå. Har gjort god gevinst på Bear-bets de siste ukene som nå er pløyet inn i long-posisjoner.

PCI Biotech - 60% (snitt 30,35kr)
SoftOx - 40% (snitt 48,50kr)

High risk, men har stor tro på disse to fremover. Og så er porteføljen i oppbyggingsfasen, så jeg er villig til å ta litt mer risiko enn om jeg hadde hatt 7-8 siffer på kontoutskriften.

Noen fantastisk siste dager har det i hvert fall vært! :partying_face: Passerte 100% avkastning på porteføljen idag for første gang siden oppstart i juni 2019. :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts: Håper det fortsetter! :pray::sunglasses:

13 Likes

Når pandemien er på hell, hva kan dukke opp som neste portefølje

Kjørte igang en trade igår.

Litt fornøyd med avkastning sålangt. Merk Bouvet er short. blir sikkert å selge alt imorgen.

3 Likes

Nice, hvilken broker bruker du når du trader?