Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva skal man kjøpe?

Mye gode tips og informasjon her om ulike aksjer.

Sitter som mange på endel penger etter salg i funcom.

Du har en post, gi din beste pitch på hvilken aksje jeg bør investere i! ( lov å lage flere poster men hold det til 1 aksje pr post.

1 Like

Har du lastet opp nok i axactor?

Har hatt en kjøpsordre på 2.37 i en uke nå, men ser at de aksjene som ble slått ut på det nivået gikk med fortrinnsrett til en NON medlem…

Det der er sykt irriterende…

Uansett - har du sett på Stillfront @Evilfreud?

1 Like

Bunntrålt 2,4 i noen timer nå, snart ferdig. Sjekk Axa tråden for litt ting jeg fant ut.

1 Like

Stillfront! Et gjerrig spillselskap som kjøper opp mindre studioer og samkjører dem uten å overkjøre dem. Masse mindre spill med kontinuerlige inntekter. Mulighet for at et av mobilspillene slår igjennom. Unravel - en oppfølger til et populært spill, godt mulig denne selger vesentlig bedre enn originalen. Bare se på Payday vs Payday 2 når det kommer til salg.

Siterer like gjerne posten til @holmes:

Minuset er at aksjen har gått mye nylig, men det var etter at de bekreftet et sterkt Q4. Som @holmes med flere plukket opp før det ble meldt. :wink:

4 Likes

Kjøpte selv litt Avance i dag, basert på TA.

Har hatt den i kikkerten sammen med BW LPG lenge. Begge har blitt anbefalt av husa siden nov/des og BW LPG har vel gått noe sånn som 100% siden da. Jeg tror Avance kan gjøre det samme og har kursmål 40 kr.

(Kjenner ikke til selskapet så godt men rent teknisk ser du en bunnformasjon lik den i Funcom - se 1 års chart).

1 Like

Tror Trumpe mannen vil rote til økonomien i nær fremtid så det kan være lurt å satse på gull har jeg en følelse av. Kjøpte selv en liten lyttepost i BULL-GULL-X3-ND

Antar det er en ETN med x3 giring? Du sitter vel ikke akkurat long i et slikt instrument?

1 Like

Aldri i verden om jeg gir noen direkte tips om å kjøpe noen aksjer :laughing: Hvem tror du jeg er? #Induct

Er en amatør som bare prøver seg frem. Hvor lenge sitter man i slike verdipapirer?

Woah, sitte med gearing x 3 er tøft, eg har aldri gjort det over natta, som eg kan hugse, og det tror eg at eg ville ha hugset, for da hadde eg hatt en dårlig natt

3 Likes

Du tuller med meg nå? :open_mouth:

He He tuller ikke med at jeg er en amatør men har ingen planer om å sitte lenge nei. Har aldri prøvd meg på det før så bare et lite prøve kjøp for å bli bedre kjent med saken for så å komme seg ut. Satser på mer tradisjonelle gull investeringer når jeg har tilgjengelig kapital fra Funcom :slight_smile:

Kan skje mye med gullprisen mens du sover…

1 Like

Nokia.
Fin eksponering mot mobil og VR markedet, og et selskap som virker å ha lært av tidligere feil. @koe holder en informativ tråd igang om aksjen.

Men kansje litt for kjedelig for deg :wink:

1 Like

Amatør…? du hevdet 640k funcom aksjer i en annen tråd.
Bemidlet amatør isåfall :grin:

1 Like

Er alt annet enn bemidlet men når man går all inn på riktig tidspunkt og bruker verdipapirbelåning går det :blush:.
Hvis det går bra så satser jeg mer seriøst på aksjer. Målet er å kunne få en liten ekstra inntekt etter hvert så vi kan få et bedre liv.

640k? Til hvilket snitt og når solgte du? Hvis du fikk med deg 1/2 parten av oppgangen har du jo solid gevinst!

ETN’er rører jeg ikke - prøvde selv med Bull / Bear REC med 3x giring for noen år siden men holdt aldri disse instrumentene over natten!

Har bra gevinst nå på papiret men tiden vil vise. Hvordan regner man foresten ut snittet når man bruker lånte penger? Blir jo egentlig bare rentene som blir utgiftene (hvis man får betalt tilbake da)

Har noen her fått med seg Razers projektor?

De samarbeider bla med lenovo og det kan bli noen fete pakker etterhvert.
Kanskje lurt å kjøpe lenovo aksjer hvis muligheten byr seg.