Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hvilke apps, tools og programmer bruker du?

Synes alltid det er kjekt å vite hva slags tools (hjelpemidler av alle slag) folk bruker i forhold til aksjer.
Kanskje lærer man noe nytt som er nyttig. Hvem vet?

Jeg starter:

PC:

  • Wintrade
  • 3 skjermer gjør livet lettere å leve med aksjer.

Android:

  • Nordnet sin app (bruker denne sjelden, da jeg ikke helt liker den)

Annet:
Nordnet - stoploss

Ønskelisten:
En aksjerobot (haha).

Nordnet AutoTrader (har mine tvil om hvor nyttig den er, men hadde vært morsomt å prøvd bare).

3 Likes

noen andre som har tips til programvare for mac/iP6 har investtech appen!

Jeg brukte Amibroker til å teste strategier før, veldig kraftig program :slightly_smiling:

2 Likes

Er ikke infront bedre?

Det har jeg ikke prøvd :slight_smile: En del år siden jeg brukte amibroker så det har sikkert skjedd ting på den fronten.

Jeg bruker Nordnet.no til alt av kjøp og salg av aksjer, samt til å sjekke kurs på de verdipapirer jeg følger. Bruker ofte oslobors.no til å sjekke finanskalenderen og for å lese meldinger fra selskaper. Ellers bruker jeg twitter til å få masse tips fra andre investorer, er der jeg har fått de fleste tips fra når det gjelder mine investeringer pr idag :slightly_smiling:

2 Likes

Er jo fremdeles veldig ny, så gleder meg til å følge denne tråden.

Men her er nå min liste:

Bruker faktisk netfonds sin hjemmeside mye for TA.

Ellers så bruker jeg mye rart fra Nordnet: Webtrader, shareville

Så på mobilen har jeg Jstock og Stocktwits for å følge litt med.

Financial times sin stockscreener:
http://markets.ft.com/data/equities?expandedScreener=true

Og, så bruker jeg en masse regneark i google drive.

2 Likes

Noen som har prøvd
https://www.tradefloor.no/
som kan si noe fornuftig om den?

Forressten vil jeg si at “Jstock” er en bra aksjeapp.

Har vært i gamet i 13 (?) år og trader nå egne penger fulltid. Bruker i likhet med boven mye Netfonds til noe av den tekniske analysen, og det fungerer veldig bra. Selv om siden er fra 1995 :stuck_out_tongue: så duger den kanon. Liker godt alle de tekniske signalene, ordrebok bildet (når man aktiverer Live-vinduet) , samt ordrebok-ratio (Ask/bid forhold). Andre platformer jeg synes er verdt å prøve er Infront og CMC. Infront får man via Nordnet eller Pareto, CMC er lavterskel og gratis så lenge man fører over penger på konto.

Fjernet reklame -admin

1 Like

men iom. at du ble “Ble medlem 27 minutter siden” og dette er det eneste du har skrevet, er jo sjansen der for at du ikke er helt objektiv med den anbefalelsen. hehe…

2 Likes

Ouch stockking! :wink: Stemmer at jeg var ny her. Da får jeg skrive litt på de andre trådene først, og så komme tilbake igjen med samme kommentar litt senere :slight_smile: Kommentaren var helt reell den. Ser det kom en like etterpå, hvorfor ble denne kommentert ut? Hets? Hører gjerne fra moderator i en priv. melding hvis det er mulig. Hvis det handlet om Tradefloor.no - må det være mulig å svare, eventuelt få feedback for å bli bedre.

For å holde oss innen tema, så vil jeg også anbefale Tradingview.com , spesielt for dem som trader forex og råvarer. Smooth platform for chart-ideas, hvor man også kan følge proffene tett.

Innlegget ditt er reklame for et produkt du står bak, forkledd som en anbefaling fra en kunde.

4 Likes

Jeg har begynt å se på logaritmiske charts som er fint for å se store mønstre over lang tid. Funksjonen finnes på netfonds:

Se her f.eks Kitron

Nå synes jeg Photocure ser interessant ut i det logaritmiske chartet

Og Nattopharma og Seamless KAN bli interessante - i løpet av det neste året vil jeg si det er gode sjanser for at det skjer noe her (gjerne før for min del :slight_smile: )

Funcom er mulig å trade innenfor kanalen og gjøre store prosenter uten at det fundamentale bedrer seg.

7 Likes

Ellers liker jeg veldig godt Avanza sitt web verktøy siden du kan stille inn måneder, uker, dager og timer og få ut f.eks SMA grafer per tidsenhet.

Se her f.eks OMXS30 12 og 50 måneder snitt

5 Likes
1 Like

Hei! Jeg har en venninne i Australia som har åpnet en broker account. Hun er på jakt etter en god “Forex signal service”. Jeg sa jeg skulle spørre litt rundt siden jeg ikke handler forex selv.

Kan dere anbefale henne noe?

Fortsetter diskusjonen fra Nordic Nanovector:

Pareto lanserte faktisk en light versjon av Infront i går. Infront Web Trader.
Jeg har ikke testet selv enda, men til 100kr mnd (eller 10 handler) ser det ut som en god deal.

Ja, det var jo mye mer overkommelig pris! Må testes ut! :slight_smile: