Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hvilket Kredittkort har best betingelser (cashback, rabatter osv...)

Har tenkt å skaffe et kredittkort som kan være en hendig reserve om det skulle oppstå behov for penger. Jeg ser Sbanken har et som ser veldig kurant ut, men også at andre banker og tilbydere har ulike “cashback” og rabatter i øst og vest som virker gode.

Hvilket kort er det man får “mest” ut av? (Drivstoff, cashback m.m.)

Sjekk linkene under. Begge er fra 2019 sjølv om linken seier noe ant.

https://forbrukernet.com/finans/kredittkort/kredittkort-test/

Det varierer utifra hva man ønsker. For de “fleste” er Bank Norwegian bra.

Anbefaler å lese her fremfor linken over da det er betalt markedsføring, mens dette er info fra forbrukerrådet.

1 Like

Det er så mange forskjellige fordeler.

Har ønsket meg en tjeneste der jeg kan chaine kort, sånn at alle transaksjoner går gjenneom en stack av kredittkort via en eller annen online tjeneste. Har ikke funnet/laget det enda.

Man kunne tidligere gjøre det der med Payr/Vipps, men det ble slått ned på da det (åpenbart) ble misbrukt.

1 Like

Coop sitt mastercard må da være meget kurant med 1% på alt? På Coop får du 1% + 1% av i medlemsutbytte?

Det må vel være mulig å koble f.eks. Bank Norwegian med Trumf?

Dinero er en reklame side som lever av å selge kredittkort. De er lett biassed

2 Likes

Hva er målet? Å få mest mulig penger tilbake?

Eller å oppnå andre fordeler

Fornøyd med mitt Ikano Visa; 1% fast cashback, og egne kampanjer hver måned med ekstra cashback.
Nå i april får du 5% på alt innen bil og tilbehør f.eks.

1 Like

Noen prosenter på alle kjøp er vel mest gunstig. Gjerne med andre gode fordeler.

Jeg kjører 2 kort

SAs mastercar platinum og COOP mastercard.

Sas kortet når jeg reiser og coop når jeg handler relevante ting.

Får jeg masse bonuspoeng jeg kan fly og lounge for. samt litt kickback penger fra coop.

1 Like

Kjører DnB MasterCard på det aller meste og Shell MasterCard på drivstoff.

Husk å sjekke hvor begrensninger i rabatter etc ligger, f.eks 365 direkte legger begrensninger på 200kr i måneden.

Fordeler med DNB Mastercard

• 0 kroner i årsgebyr

• Inntil 45 dager rentefri kreditt og fleksibel nedbetaling

• Reiseforsikring når mer enn halve transportkostnaden betales med kortet

Mastercard Upgrade (inkludert EuroBonus-opptjening)

Drivstoffrabatt

Faste rabatter

Supertilbud

Dette får du med Shell MasterCard

  • Dobbel drivstoffbonus i 30 dager til nye kunder
  • 40 øre i Trumf-bonus på drivstoff
  • 1 % i Trumf-bonus på alle andre kjøp - i hele verden
  • Ingen årsavgift eller etableringsgebyr
  • Gebyrfrie varekjøp
  • Inntil 75 000 kr i kreditt
  • Inntil 50 dagers rentefri kreditt
  • 10 % fast rabatt på leiebil fra rentalcars.com - må bestilles her
  • MasterCard gir trygge kjøp i hele verden

Her er 365 som i mine øyne er humbug, du må virkelig lete på sidene for å finne denne setningen:
** ​ Slik fungerer det
Maksimalt utbetalt Cashback er 2.000,- de siste 12 måneder. Cashback utbetales av oss og ikke av oljeselskapene.**

365 Kredittkort gir deg

  • 90 øre/l* i rabatt på drivstoff - fra første liter - hele året!
    (34 øre/l fast rabatt fra Esso + 3,65 % i cashback = 90 øre/l ved en pumpepris på 15,34 kr.)
    *gjelder Esso-stasjoner
  • 2 % cashback p​å alle andre bensinstasjoner - i hele verden
  • Tilgang til Danske Bank Reward (bonusprogram)
  • Rabatt på reiseforsikring, leiebil og strømavtale
  • Ingen årsavgift eller andre faste gebyrer

Jepp. Se innlegget jeg skrev.

Dette er ganske stor biz i Norge som genererer mye penger. Hadde bare stolt på forbrukerrådet og bankenes egne sider.

Om du reiser mye med SAS og Star Alliance gir det mening å bruke disse kortene. Du får faktisk ganske god kurs for trumfpoengene om du konverterer de til Eurobonus. Dersom du vil maksimere her bør du bruke Trumf Visa når du handler hos Norgesgruppen.

1 Like

Nøyaktig samme kombo kjører jeg EF :smiley:

COOP til kjøpeutbytte (2 prosent medlem pluss 1 eller 2?prosent mastercard = 3-4prosent på kjøp hos coop)

og SAS platinum til resterende /daglige ukentlige /større innkjøp til å sanke Eurobonus poeng.

viktig å betale kredittkort i tide, viss ikke kan en heller bruke kontanter/kongler/poteter og havre som betaling :joy:

Selvsagt, men man kan vel sette Avtalegiro-trekk som standard, eller i det minste eFaktura?

(Har faktisk ikke hatt kredittkort før)

Det er ikke lov med minstefaktura lengre, så fakturaen du får nå er på hele beløpet.

Jeg hadde også Amex platinum frem til de droppa DNB, men det var i hovedsak for å spre kreditten over 2 kort. Ble veldig mye reise en periode og da var det greit å ha to kort å fordele det på. ( jada jeg kunne økt kredittlimit til 500k men det var liksom ikke noe jeg ønsket).

Kjører Sas Mastercard premium. Det som kanskje skiller seg fra DNB mastercard er vel “FLY Premium”, som lar deg bestille bonusbilletter i høyere klasse til billigste pris (avhengig av forbruk via kortet).
Med SAS MC kan du benytte PAYR, riktignok med 4000kr begrensning hver 96 time. (litt hassle å dele opp store regninger, men med litt innsats er det fint mulig å generere 40-50000bonuspoeng i året kun via regningsbetaling. Merk at hvis man har 2 mastercard til samme konto (feks kona), så kan hvert kort belastes 4000kr på hver sin payr-app, som gjør det hele litt mer gjenomførbart.)
Kommer også enkelte kampanjehelger hvor man får dobbelt poeng. Har siden november tjent opp ca 140000 poeng:)

4 Likes

Informativ! Takk :ok_hand:t2::blush:

Der lærte jeg noe nytt!

Kona her et kort bundet til min konto.

Sliter dog med at jeg har for mye poeng allerede :stuck_out_tongue: Men kan jo alltids få mer :smiley: