Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hvordan begynne med kryptovaluta?

Anbefaler varmt:

http://www.bitmynt.no/handel.html

2 Likes

Bitcoinsnorway gikk smertefritt for meg. Registrerte meg på søndag og ba om innskudd. Det stod riktignok mail som skrevet over her og ikke navn. Min mail er det samme som navnet så der hjalp muligens for meg. Men tror de mener at konto de får penger fra må stemme med bruker. Jeg satte inn med felleskonto så stod kona sitt navn, men tok kontakt og de sa det gikk fint. Tirsdag var jeg klar for handel.

1 Like

Takk for svar!:+1: Har ventet med å overføre, da jeg ble litt skeptisk til hele denne plattformen. Prøver å finne noe annet​:+1:

1 Like

Hvor lang tid tar dette vanligvis, og hvor lenge måtte du vente før du fikk feilmelding?

Snart et døgn siden jeg sendte inn id, fikk bare beskjed om at jeg ville få en epost når alt var ok.

Hmm går an å komme inn på en side hvor det står men den er vanskelig å finne. Fant den via supportsidene. Skal sjekke når jeg kommer på pcen senere.

Når det funka (3. forsøk) ble jeg verifisert på under 1 time.

1 Like

Bitfinex har også en slik status side her:

https://bitfinex.statuspage.io/

Noen som har en invitasjon til Bitfinex? Eventuelt forslag til andre sider for rask verifisering og kjøp?

Begynner å bli lei coinbase nå, forsøkt fire ganger å laste opp førerkort. Nøye på at det er tydelig og hele kortet. Får failed hver gang med reason unknown response time.

Er hundrevis av folk med dårlige erfaringer fra den siden på google og en facebook-kryptogruppe. Sturle er hvert fall safe.

1 Like

Samme her, Brukte nesten hver dag i en uke før det gikk.

Synes dette er uoversiktlig og komplisert jeg…
Kunne godt tenkt meg å kommet i gang.

Sånn er det bare. Det er skikkelig Wild West! Her er det spisse albuer, revolvere, con-men, kråkesølv og mye annet som glimrer imellom alt gullet som også glimrer…!

Det ER litt pes. MEN. Dersom Sturle på LocalBitcoins (Bitmynt) fortsatt holder på kan du kjøpe din første bitcoininvestering av ham. Oppretter du en konto på feks Binance har du et sted å starte å kjøpe andre coins.

Var jeg deg ville jeg:

  1. Kjøpt Bitcoin av Sturle
  2. Overført til Binance
  3. Opprettet en MyEtherWallet (så du kan delta i ICO)
  4. Begynt å bli kjent i kryptouniverset.

Det er stort, uoversiktlig og som sagt litt pes, men det er mange muligheter. Jeg tror de største mulighetene ligger i å delta på ICO-er, men der kan man lett bli lurt og lett satse på feil hest(er). Uansett; bare start med noe - så blir du etterhvert mer kjent med alt sammen. Jeg tror de fleste av dem som er negative til kryptovaluta generelt aldri har satt seg skikkelig inn i det. Just do it.

2 Likes

Gjør det enkelt. Gå på Nordnet og kjøp Bitcoin XBT eller ETH XBT. Da får du med deg oppgangen i underliggende uten å måtte knote med ekte vare :slight_smile:

2 Likes

Følger disse utviklingen direkte? Dette er vel ikke gira produkter? (Det styrer jeg unna!!!)

Det er ikke giring på disse såvidt jeg vet. Les gjerne på Nordnet. Såvidt jeg har skjønt følger de bare kursen som en indeks på underliggende. Hør gjerne med @WallStreet - han har erfaring med disse.

2 Likes

Her er alt du trenger å vite :slight_smile:
Dette er ikke giret, det tracker kursen til BTC/USD, men jeg er faktisk litt usikker på om den følger Coinbase eller snittet av flere exchanger - har rett og slett ikke giddet å få dette avklart da det kun er snakk om lommerusk i forskjeller.

God kryptojul!!

2 Likes

Har lagt inn overføring av 10k til Nordnet, så får galskapen begynne!:grinning:
Er selvsagt dumt å ikke henge seg på toget med en gang, men jeg sliter med å henge med her, det må jeg innrømme.
Antar at Nordnet også er tryggere mtp at de vil sannsynligvis ikke forsvinne, bli hacka osv, enklere overføring…

Her er et relativt uspesifisert utdrag av prospektet hos XBT Provider:

the average price of the most liquid exchanges provides the underlying reference price for the product

1 Like

jeg sitter og tenker det samme, det for mye for meg å sette seg inn i, jeg får innse at toget har gått… dersom det kommer til et punkt der man han handle krypto i nettbanken får jeg revurdere men… er for mye stress for en gammel kropp og sette seg inn i hehe