Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hvordan begynne med kryptovaluta?

En kompis av meg gjorde det i dag. Tok ca 1 time

1 Like

Ser nå at det er all good :slight_smile: var litt seint ute å merke det, men da tok det faktisk under en time for meg også :wink:

2 Likes

Måå man ha webcamera for å få registrert seg med på GDAX? Har lagt inn pass, men så ber de om et bilde av en selv og da får man ikke valg om “hent fra mappe” etc. Er det noe vei rundt dette?

1 Like

@Hopeful Jeg klikket på denne linken her, valgte å legge til pass her og da fikk jeg logge inn på GDAX etterpå. Prøv det.

2 Likes

Da var det 50€ på min Coinbase, så langt ser det ut til at alt har fungert.
Men ute alle dere hjelpsomme på Tekinvestor hadde ikke jeg prøvd på dette. Takk skal dere ha​:+1::blush:
Har ikke tid å prøve å handle nå, har forresten ikke med papir til MEW heller, men nå skal det prøves etterhvert.
@Hopeful det er bare å stå på og ikke gi seg😊

1 Like

Nyttig lesning her ja.

Jeg lagde konto på Coinbase, og var verifisert innen noen minutter med bilde av førerkort via appen.
Overførte 20€ fra kredittkort for å teste ut wallet.

Måtte ha pass for å kjøpe coins via GDAX, men det gikk også på noen minutter i appen.
Overførte € til GDAX, som gikk umiddelbart.
Kjøpte så noen ETH og overføre til MEW og verifiserte at det kom over.

I går kl 14 overførte jeg et litt større beløp (lyttepost-størrelse) fra DnB som SEPA, og det var på plass hos Coinbase i dag kl 09!

Nå er jeg klar for å handle litt BTC og altcoins! :smiley:

1 Like

Bare å stå på ja! Blir å overføre til Coinbase senere i dag og bruke helgen til å lese meg enda mer opp også blir det nok litt handling en gang i neste uke :slight_smile:

1 Like

Hvordan kan jeg overføre penger fra sparebanken sogn og fjordane til coinbase?

1 Like

På Coinbase får du instruksjoner på hva du må huske på, bla referanse kode som er helt nødvendig for at DU skal få pengene inn på din konto.
Vedr din bank så er det vel en hjelp funksjon som forteller hva du må gjøre for å foreta utenlandsbetaling.
Det funker ihvertfall bra fra Sbanken for meg, da tipper jeg det skal gå bra for andre også😊

1 Like

Bare sånn btw til dere som bruker Sbanken. Om dere huker av for at dere ønsker å teste beta-funksjoner i Sbanken, så kan dere få opp saldo ( i nok kr) fra Coinbase i nettbanken.

Takk for tips, men hvor huker en av for dette?

@Hjalmar

Vi tar ikke ansvar valgene som gjøres basert på denne informasjonen.
Dette er kun ment som en generell guide basert på (mye) erfaring.

Dersom noen velger å bruke dette, tar man selv ansvaret for egne handlinger.

Håper det kan være hjelpsomt.

Bruk det som dere vil og ta gjerne en titt på

www.friendup.cloud

Mvj
Arne

From fiat to cryptocurrency- a guide.pdf (186.5 KB)

Supert, takk skal du ha, må se på den senere.

Har et spm. ang. MEW. Jeg skal vel være så ærlig at jeg fort kommer til å logge inn på denne ved å bruke private key (vet det ikke er anbefalt).
Men forsøkte også å få satt opp MetaMask og prøve å trykke på “Connect to MetaMask” inne i MEW for å se “view wallet info”. Det jeg stusser på er at når jeg trykker på “Connect to MetaMask” får jeg en annen adr. enn hvis jeg logger inn med private key??

Tror du må velge “Import account” i MetaMask.

1 Like

hmm, mulig det. takk for svar! har ikke lest nok om MetaMask. Tror jeg bare ender med å bruke private key og satse på at det går greit :stuck_out_tongue:

Hva er problemet med å bruke private key?

Jeg har den lagret på et dokument i Pages på Mac. Hva sier dere til det? Er det sjans for ikke å bli ribbet når Parsoc tokensene mine har gått 100 gangen?:blush:

Tror ikke jeg ville hatt det på en datamaskin - tenk hvis HDD’en går gaiken? Jeg har mine fraser skrevet med PENN på PAPIR i en safe :slight_smile: Noen må fysisk få tak i det, og med mindre huset brenner har jeg alltid tilgang til det (og i så tilfelle tror jeg jeg har andre ting å tenke på enn litt krypto).

…med mindre det har steget 1000x :wink:

1 Like

Jeg har den på papir også, samt backup disc i tillegg.
Hmmmm
Får se. Har ikke hatt innbrudd til nå, unngår åpne suspekte ting.
Relativt paranoid: Gjensidige har begynt å betale ut deler av overskuddet til sine forsikringskunder, har forsikret kone og barn der, første gang for endel år siden så sjekket jeg grundig opp før jeg ga de kontonummeret mitt😂

Hvis en er slepphendt er det skummelt…