Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hvordan slutte med kryptovaluta?

Lager denne tråden i håp om at noen kan lage en enkel oppskrift for hvordan å slutte med kryptovaluta. Hvordan/hvor avslutte konto, ta ut fiat, avinstallere wallets etc. Jeg bruker alt for mye tid på dette tullet og kunne tenkt meg å selge alt av bitcoins, altcoins og resten av fjolleriet selv før bobla sprekker, men er for hekta på hypen til å klare å gjøre det.

(No offence @Hjalmar)

:upside_down_face:

24 Likes

Jeg bruker https://localbitcoins.com/

Overfører fra Exchange (BitMex) til Localbitcoins og selger derfra. Kjempe billig også!

1 Like

Haha! None taken.

Lo meg nesten skakk av tittelen på denne tråden :joy:

2 Likes

Det var på tide! Ekstremt mange her som skal inn i krypto nå! Bobla sprekker @cagey2 ? :smile:

2 Likes

Et rep som tåler en 70-80 kg burde gjøre susen :stuck_out_tongue:

Køb iota og grin hele vejen i banken mens de får blockchain boblen til at sprække

1 Like

lo litt da jeg så denne tråden,etter å ha lest denne artikkelen :grinning:

kan jo kanskje begynne med tulipanløk?

3 Likes

Jeg kunne følge hans skepsis frem til dette:

Da internett kom, var anvendelsene helt åpenbare og det var ingen tvil om hva dette kunne brukes til og at det ville skape store verdier, men jeg klarer ikke å se noen paralleller mellom blokkjeder og internett som teknologier med stort potensial, sier han.

Det finnes pr. nå utallige eksempler på hva man kan bruke blockchain til og det blir bare flere. Sammenlign det heller med når appstore kom. Plutselig hadde man en app til alt. Det er litt sånn med blokkjeden også :wink:

1 Like

En ekte tulipanløk på bærtur spør du meg. Jeg kan veldig godt forstå @cagey2, for Krypto er det mest avhengighetsskapende jeg har drevet med på lang tid, men fyren i den artikkelen virker ikke akkurat så opplyst som han later som han er.

Dette er en viktig og sunn tråd - om enn ment som en spøk - fordi man får stadig flere som går inn i markedet som ikke har peiling. Her er vi jo fundamentalt uenige @VargVemund - du mener det er bedre å ha en fot innenfor uansett, jeg mener det er bedre å ha en fot innenfor så lenge man ikke blir brent. At en n00b blir brent er det verste som kan skje for da er han ikke alene. Og jo flere som blir brent, jo lengre vei til mass adoption :slight_smile:

Så må man være tydelig på hva diskusjonen innebærer: Bitcoin? Blockchain? Prising? Altcoins? Man må holde tungen rett i munnen her. Hvis man skal snakke om prising av krypto som helhet er det HELT KLART en boble. Ikke i VERDEN om disse kryptoene kan forsvare den prisingen de har nå.

Men dette er sett ut fra en tradisjonelt perspektiv. Mulig det må et nytt perspektiv inn for å prise disse selskapene riktig. Alle som har forsøkt har feilet til nå.

2 Likes

Er vi sikker på at prisingen ikke er forsvarlig? Hva er det verdt på en global skala å kunne sende verdier fra a til b uten at hverken bank c eller d får en “cut” av det? Se f.eks. på Venezuela nå - hvordan skal de kunne forvalte verdier når den lokale valutaen bare faller og faller?

1 Like

Ja, men da snakker du om krypto som valuta. Krypto har nå blitt mer enn bare valuta. Noen driver med nettverkstjenester. Andre med finanstjenester og andre igjen med noe helt annet.

Ta dette selskapet som jeg så på i dag:

De skal lage en platform hvor man kan skrive anmeldelser av alt mulig rart, og dette lagres på blokkjeden. Hvordan skal man prise denne tokenen? Er den verdt $243,298,773 USD ?

Ved å kjøpe denne tokenen, får du en del av inntjeningen? Eier du en del av selskapet? Svaret på begge spørsmål er nei. Det du i teorien eier, er en token som muliggjør å skrive anmeldelser på blokkjeden. Hvor mye er det verdt? Jeg har ikke peiling.

Snakker du om f.eks Monero eller andre rene valutaer som bare skal fungere som transaksjonsmiddel kan jeg være tilbøyelig til å være enig med deg. Men som jeg nevnte, viktig å være enige i hva man snakker om.

1 Like

Du blander fint blockchain og kryptovaluta.

Teknologien blockchain kan brukes til veldig mye spennende ( og den brukes allerede). Men de store offentlige kryptovalutaene vi spekulerer i kan ikke brukes så mye.

Hvor da?

I posten din.

DAgens kryptovaluta kan ikke brukes til så mye. Men blockchain kan.

Bobla som er nå gjelder alle de spekulative kryptovalutaene. Det av blockchain produkter som brukes av banker nå er jo i stor grad ikke noe vanlig dødelige får spekulere på/i.

Jeg skjønner ikke hva du mener :smile: Jeg påpeker jo nettopp at prisingen av kryptovalutaene er drevet av ren spekulasjon og at dagens prising ikke kan forsvares ut fra tradisjonell forståelse av prising.

1 Like

Jeg er enig i at mye av dette er en boble! Ingen tvil om det! Samtidig er det mye som har mye å gå på av verdi. Jeg kritiserte IT-professoren fordi han åpenbart ikke har satt seg inn i mange andre kryptoer enn Bitcoin og Ethereum. For eksempel:

"It-forskeren synes likevel teknologien er spennende og en interessant måte å gjennomføre betalinger på, men at transaksjonskostnadene er veldig høye.

– Blokkjeder er ikke noe godt mikrobetalingssystem. Der vil jeg heller si at PayPal internasjonalt og Vipps i Norge har funnet en god løsning, sier han. (Vilkår)"

MEN tilbake til poenget: hvordan kan man slutte med kryptovaluta?

Jeg tror løsningen ligger i å kjøpe kryptovalutafond, og bestemme seg for å ikke gidde å følge med så mye. Å delta i ICOer er i hvert fall noe man kan bruke myyye tid på om man er interessert i den slags.

2 Likes

Bulltoken er vel et svar på dette. De blir et slags ico-fondsforvalter hvis jeg forstår det riktig. Da kan du bare la pengene stå og surre…

2 Likes

Veldig fint om alle kan slutte å handle krypto. I dag. Dette er bare tull. Digitale tullepenger. Tullinger som kjøper dette. Hvis dere absolutt skal kjøpe noe, kjøp Bitcoin. Selg alle alts. På forhånd takk… :sweat_smile:

#detjegtenkernårjegstårutenforogserinn

1 Like

Så, er det enda noen som driver med dette tullet da?

Tips til å slutte - kjør debatt!

1 Like