Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ICE - Småprat

Noen som følger denne og har en grei forklaring på dagens hopp og medfølgende omsetningsboost?

1 Like

Ikke det nei?
Er for øvrig et spennende case, mener jeg, og det ligger an til at q4 blir første kvartal med positiv bunnlinje (ever). Det må vel kunne være en positiv trigger vel?

Med fare for å trigge interesse, så er ICEGR nå opp over 10% intradag og har omsetning på 430% av normal dagsomsetning. Må jo være noen som vet noe jeg ikke vet her?

Edit: Nå (kl.1438) er ICE opp 13% intradag til 18kr, og det er omsatt 468% av normal dagsomsetning.

Har denne selv, og har opplevd store svingninger på no news flere ganger ila. høsten. Men i dag var jo en voldsom bevegelse da.

Edit: Virker også som det er svært lite interesse for aksjen, så tror denne fort kan reprises. Men det henger vel fortsatt et søksmålsspøkelse over den som ikke er helt løst (kreditorkrav). Kanskje dette nå er løst?

1 Like

Ja, det har jo forsåvidt jeg også erfart, men her må det jo være noen halvstore fisker som posisjonerer seg vel? Ikke det at volumet er ekstremt stort sammenlignet med f.eks. Equinor, men stort nok til at det er mer enn bare “i dag skal vi trade litt frem og tilbake, gutta!”, tenker jeg.

1 Like

Det kan jo virkelig se sånn ut. Blir spennende, syns aksjen har ufortjent lite oppmerksomhet så kanskje noen som har skjønt det og vil ha en større del av kaka.

1 Like

19,10 nå kl. 1548.

1 Like

Jeg valgte å bli sittende ut dagen, og er meget spent på om det kommer en flaggemelding eller noe sånt ila. helgen. Føler at mandag er enten:

  • +10%++
  • eller -10%++
    Mye beroende på om det kommer en melding, og evt. hva meldingen er.

Har saumfart internettet og funnet to (syltynne) mulige årsaker til fredagens kursoppgang:

Stusser veldig, da et oppkjøpsrykte ville forklart kursøkningen og volumet, samtidig som det er rart at kun 1 person på Norges mest shady aksjeforum har “fått det med seg” (funnet på?). Syns ikke en kontrakt om hardware vitner om annet enn at de fremdeles skal utvide sitt 5g-nett, men det visste vi jo allerede, så rart om kursen skal gå så vanvittig på den alene.

Edit: la til lenke til Amdocs.

1 Like

Ingen børsmelding, så da ble det nedgang i dag da.
På nåværende tidspunkt (kl 0909) er aksjen ned 9% til 18kr.

Jeg blir sittende, da jeg har troen på ICE på halvlang sikt.

2 Likes

Endte til slutt på 18kr i går (11.1.2021).

I dag ser kursutviklingen forholdsvis flat ut, men på vesentlig lavere volum enn i går og fredag.

  • Kan en mulig forklaring være at gamle investorer med lav inngang, og de mer skvetne av kjøperne på fredag, har forlatt aksjen i løpet av gårsdagen, og de gjenværende dermed avventer og satser på en bekreftende børsmelding etter hvert?
  • Og kan det være hold i at en eller flere mellomstore aktører benyttet sjansen på fredag/mandag for å kjøpe seg opp uten å påvirke kursen for mye, siden omsetningen til vanlig er ganske mye lavere?

Og så tusenkroners spørsmålet; hva er det lurt å gjøre med aksjene sine i ICE nå?
image

Her er aksjonæroversikten per 1.1.2020 (hentet fra forrige årsrapport):
image

På fredag og mandag ble det til sammen handlet ca. 780 000 aksjer (over børs). Det utgjør ikke særlig stor andel av hva hovedaksjonærene har, og heller ikke en veldig stor andel (ca. 2%) av de mer “løsere” aksjene som tilhører investorer med mindre enn 5% eierskap.

Jeg velger å tolke det som at noen “plutselig” ønsket å øke sin beholdning, og drev opp prisen som en følge av høyt nettokjøp. Spørsmålet da er om vedkommende vet noe vi ikke vet, eller bare har troen på selskapet på lang sikt og tenkte at nå var et greit tidspunkt å handle på? Sistnevnte virker rart, da de trolig kunne fått aksjene til en lavere pris om de hadde kjøpt jevnt og trutt, da de jo ikke krysset flaggegrensene.

1 Like

Takk for oppdateringene! Ikke så lett å vite hva man skal gjøre her, jeg valgte å fylle på litt på dippen ned, så får vi se hvor veien bærer videre kortsiktig og langsiktig. Har en følelse av at vi ikke skal like langt ned igjen nå, som ved de forrige stigningene.

Er noe sånt jeg også håper på, at den etablerer seg nærmere 18kr enn 16kr, og at neste bullrun dermed blir høyere. Og så krysser jeg fingrene for at det er hold i ryktene om bud, uten at jeg egentlig tror på det helt i denne omgang.

1 Like

Aksjen endte på 19kr (!) etter et lite byks fra 18ish i sluttauksjonen i går, 13.1.
Dette er sterkt, med tanke på at den toppet på 21 før helgen.

Kan det være at de mest skvetne har solgt seg ut, og at det er hold i ryktene om oppkjøp? Evt. at bare flere og flere får opp øynene for at ICE kan sitte på en gullgruve om de får til det de prøver på (å bli en lik part i et tredelt norsk (nordisk på sikt?) mobilmarked?

1 Like

Hva er potensialet slik du ser det?
Hvor mye er du inne med (av porteføljen)?

Vanskelig å sette “rett” verdsetting, men dagens verdsetting er ca. 3,8mrd. Om en sammenligner med Telenor, så har de en verdsetting på ca. 204mrd.

Er det for optimistisk å prise det som Telenor? Absolutt, men det sier noe av potensialet dersom ICE klarer å karre til seg bare en liten andel av kundene (særlig bedriftskundene) til Telenor.

Jeg har per i dag ca. 30% av porteføljen i ICE (mye pga. siste dagers opptur og nedtur i andre selskap).

1 Like

5-10% av Telenor er vel relativt konservativt.
I så fall kan det bli en fin reise.

1 Like

Ice Group ASA - New share option program

Ser ikke at dette kan være negativt i hvert fall. 25kr er jo en del opp ift dagens kurs, så da har de et insentiv i å få det til å bli en god deal. Litt usosial løsning mhp alle de andre ansatte, men positivt for oss aksjonærer.