Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Indeksfond for kryptovaluta (Crypto20)

Jeg har investert litt i det første indeksfondet for kryptovaluta, som setter i gang 16. oktober. Det er fortsatt en del tokens igjen til 5% rabbatt. Det skal investere i de 20 største valutaene, og vil som med vanlige fond vekte seg opp og ned i forhold til hva som er størst (rebalansering):

https://crypto20.com/en/

For alt jeg vet er det en scam, men jeg har i hvert fall satt inn litt over en halv bitcoin til denne adressen:

141V662eaJTnwDpis5FcFUk7dutS4KCisr

Sett gjerne over litt du også, så får jeg flere Crypto20-tokens, eller lag en konto selv og bli med å se hvordan det går! Spennende er det i hvert fall, jeg selv har veldig troen på kryptovalutaer, men så langt har jeg vel ikke gått spesielt i pluss.

Her er faktaarket for Crypto20:

Fondet lukker dørene 16. oktober. Så vidt jeg forstår skal det bare være 75 millioner tokens i omløp.

ICO for Crypto20 er over i morgen, etter det er det bare handling av coins når det starter om noen uker.

Fondet rebalanserer de 20 største kryptovalutaene en gang i uka, men slik at hver valuta bare skal være 10% av porteføljen.

Eksempel: Bitcoin og Ethereum har gått opp til ca 15% hver av porteføljeverdien. Ved rebalansering selges de ned til 10% hver (gevinstsikring), og de andre vektes opp.

Dette er utviklingen siste måneden:

Jeg kjøpte noen tokens til her i går, og forbanner meg litt over at jeg ikke har solgt noe annet for å kjøpe meg inn med mer.

Alle som har troen på indeksfond og kryptovaluta bør ta en titt på Crypto20.

Disclaimer 1: det kan tenkes at kryptovaluta bare er en døgnflue som forsvinner i løpet av kort tid, akkurat som internett. (Dette er ment som en spøk, men hvem vet - kanskje skeptikerne har rett når det gjelder kryptovaluta).

Disclaimer 2: Vi snakker her om de 20 største kryptovalutaene, hvorav noen av dem kan være overpriset/feilpriset. Eller underpriset.

Disclaimer 3: det kan tenkes at fond som dette utnyttes til “pump’n dump” (pump rett før rebalanseringen så fondet må kjøpe seg inn, dump like etterpå).

Utover dette vil jeg si at crypto20 er en ganske genial måte å komme seg in i kryptomarkedet på. Hvis man har troen på indeksfond og kryptovaluta.

Og som sagt er ICO snart over. Linken jeg har lagt til i første post er ikke en affiliate-link, jeg skriver dette fordi jeg har troen på konseptet og ønsker at andre skal få muligheten til å delta.

1 Like

Jeg tror denne vil stige ihht kursen på BTC, bare at alle de andre coinsa funker som en hedge; ergo, når BTC synker, så stiger de andre (og man får dermed en liten utflating) for så å stige videre med BTC. Det er mine tanker, så får vi se :wink:

1 Like

Interessant!

Jeg vurderte være med i ICOen til BMC men slo det fra meg. Står lite om ledelsen bak dette fondet. Bare unge Zuckerberg-wannabees? Hva tenker du?

Her er nettsiden til BMC:

Jeg tenker at et fond for krypto er underlig, og jeg kommer ikke til å skaffe det. Det blir sikkert mer stabilt enn en coin (som alle fond), men da bruker jeg heller Global Index og satser hardt på BTC i tillegg :wink:

Tror jeg og - i tillegg til litt gevinstsikring her og der. Jeg tror det er et genialt konsept, det er heller ikke større enn at det ikke vil påvirke kursene for stor grad.

@nocturne: jeg så litt på blackmooncrypto, men ble avledet til napoleonx (som også er et kryptofond, men det baserer seg på bots). har litt mye å gjøre og litt lite tankekapasitet til å sette meg inn i det akkurat nå. Opprett gjerne en tråd og skriv noen ord…! Jeg har ekstra tro på crypto20 fordi det er et indeksfond med lave kostnader.

Personlig tenker jeg fond for krypto er helt genialt (men ja du får mindre svingninger). Saken er at jeg er mye flinkere til å hodle enn til å trade. Jeg er litt for impulsiv av meg av natur dessverre. Kan selvsagt komme til å selge fond også, men jeg er sikker på at kryptovaluta har kommet for å bli og da er jeg klar for å være medeier i de til enhver tid største kryptovalutaene. For jeg tror det er plass til mange!

1 Like

Kost på 0.50% av all kapital er ikke lavt - et ekte indeksfond tar jo 0.1% om det (Nordnet Superfondet har jo 0% gebyrer). Men har man 1 mill stående her så er 5000 kr kanskje greit å betale i året for en tresifret avkastning? :smile:

Her er jeg enig med deg. Jeg leste PDFen men forstår ikke helt hvordan dette fungerer. Man kjøper tokens og så har man i teorien kjøpt andeler i fondet? Eller?

Hvis du snakker om crypto20 så er det så vidt jeg har forstått slik at man kan selge seg ut på to måter:

  1. Ved å innløse andelene sine (tokens) direkte til crypto20. Da får man det andelene er verdt “på papiret”, i form av de ulike kryptoenes marketcap.

  2. Ved å selge token på exchange.

Så ja - kjøper du tokens har du kjøpt andeler i fondet. Men siste mulighet før ICO er over er i morgen eller noe, så her må man skynde seg.

Jeg er forresten enig i teorien din at skal man være med så må man satse, men når det gjelder kryptovaluta tenker jeg heller at jeg går inn med små beløp i mange og håper at en eller flere av dem tar helt av. Jeg føler en skikkelig FOMO på flere kryptoer! Jeg tenker at mange kryptoer kan mangedoble seg på et par år.

Jeg har sansen for både indeks fond og krypto, så dette virker å være midt i blinken for meg. Fin måte å få en god diverifisering på uten å måtte forholde seg til en haug forskjellige coin exchanges og fees i alle retninger. Spesielt positivt at man fortsatt får utbytte av eventuelle hard forks som måtte komme. Takker for tipset.

En som har kikket nærmere inn på saken:
review crypto20

1 Like

Husk at du ikke har så mye tid på deg til å komme deg inn før ICO avsluttes :slight_smile: Krysser fingrene for at dette blir bra!

EDIT: har du ikke laget konto i crypto20 er denne posten uinteressant for deg. For deg som har konto i crypto20; du har fortsatt mulighet til på investere mer i dette indeksfondet for kryptovaluta.

Jeg vet jeg maser, og det kan hende det er dumt av meg, men ICO stanser i utgangspunktet om 3 timer.

MEN på grunn av at det har vært en del problemer med transaksjoner/exchanges rundt omkring kan man fortsatt investere dersom man har verifisert crypto20-kontoen sin innen tidsfristen, og setter inn bitcoin/ethereum/litecoin innen 5. desember!

38

Jeg tror altså at dette er en god måte å komme inn i kryptoverden på, uten å kunne så mye om det. Det KAN tenkes at Crypto20 er scam, men jeg tror ikke det.

Om du har troen anbefaler jeg deg å åpne en konto i crypto20 i kveld, så kan du vurdere om du faktisk skal bli med i morgen eller noe. For da kan det tenkes du har tid til å overføre penger for å bli med.

Crypto20 har selvsagt hatt en fin utvikling i det siste, basert på gode tider i kryptomarkedet:

Ca 50% økning siste 12 dager. Høres kanskje ikke så mye ut når man sammenligner med direkteinvesteringer i krypto men likevel - helt vanvittig avkastning. Ingen som tror det vil fortsette selvsagt, men jeg tipper fondsandelene i hvert fall har doblet seg i verdi til neste år på samme tid!

Var det noen andre som rakk å bli med på ICO?

2 Likes

Nei, ikke jeg. Hvor kan man kjøpe dette fondet? Er det fixed cap på antall tokens?

Ja dessverre fixed cap så vidt jeg har forstått. Man kan handle tokens i “second-hand-market” på nyåret en gang! Jeg prøvde å markedsføre litt her på forumet - men det var litt lite tid igjen av ICO… :confused:

2 Likes

Vet du når denne kommer på markedet? Finner lite info. Kan jeg spørre hvor mye du har?

  1. januar, på HitBTC!

Sender deg privat melding. Er ikke massivt antall men kjipt å skrive her.

1 Like

Så var fondet listet på første exchange
bibox

1 Like

https://invictuscapital.com/

Ikke spre dette, for her blir det trang i døra!

1 Like

Indeks fond i krypto? Når og hvor kan man handle?