Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Introduser deg selv!

Nå som vi har fått et flunkende nytt forum og alle starter med blanke ark hadde det vært fint å ta en liten introduksjonsrunde og bli litt kjent. Hvem er du?

Jeg kan begynne :slight_smile: Jeg heter Jørgen og driver TekInvestor.no. Tidligere bygget jeg opp FuncomInvestor.no til over 2000 medlemmer og håper at vi sammen kan få til noe lignende med TekInvestor. Jeg hadde (som mange andre) alt for mange aksjer i Funcom men kom meg sånn tålelig greit ut av det før kursen kollapset, kunne dog solgt tidligere med en del 100tusen mer i fortjeneste.

Jeg har kun aksjer i aksjefond (Biotek) akkurat nå men spent på å høre om dere andre har noen tips til gode investeringer :slight_smile:

5 Likes

Kan godt følge opp med noen ord jeg.

Født 1978, bor i Bærum og har stor interesse for teknologi/IT, aksjer og poker. Var svært aktiv gamer i mine yngre dager, men dette har dabbet av betraktelig med årene :slight_smile:
Har jobbet 20 år i IT bransjen innen utvikling, arkitektur, implementering og forvaltning av store samfunnskritiske løsninger (bank og finans, statlige og kommunale tjenester til våre borgere, helse og noe offshore) innenfor de fleste teknologier.
Jobber i dag i EVRY med Oracle Hyperion EPM systems (Financial Management (budget and consolidation), Plannning, Financial and Interactive reporting (finansiell rapportering til børs, styre og eiere)

Har i dag en portefølje bestående av 7 aksjer, for det meste teknologi, inkls FUNCOM (som jeg forøvrig har et lite urealisert papirtap på ift. dagens kurs)
Alltid på jakt etter gode kjøp! :wink:

5 Likes

Denne tok vel ikke helt av Pdx?
Fikk autoforspørsel “Do you want to revive (gjenopplive) this thread?” :sweat_smile:

@steart78 skal ha skryt for bra initiativ :smile: Nå har du sjansen til å fortelle om deg selv @Oilimp :smile:

1 Like

Tror jeg har delt for mye allerede, folk flest er lei nok den storkjefta Finnmarkingen som det er :joy:

ohh, er når man ser sånt igjen at man skjønner at tiden går alt for fort :sweat_smile:

1 Like

ok,jeg er en `83-modell,startet først med noe som het “BMA global fond”,som BNbanken lanserte,dette var under tiden da jeg var i millitæret tilbake i 2004,og fikk 54% avkastning etter 4 år,-da,i 2008 var jeg gjeldsfri for første gang og fornøyd…

Så startet finanskrisen,og børsene stupte,og jeg satt med en unik mulighet med tanke på min personlige og finansiell posisjon…dette klarte jeg å kludre til…:man_facepalming:

jeg visste at denne tiden ville med stor sannsynlighet være et “once-in-a-lifetime”-greie…så jeg tok opp et rammelån og pantsatte leiligheten,og kjøpte litt smått i starten,iløpet av en stund satt jeg å kikket på to aksjer…den ene var Tandberg Data,den andre var Marine Harvest(Mowi)…

på nyåret 2009,var det en skikkelse de kaller Stig Myseth nesten “daglig” i media og nærmest glorifiserte Tandberg Data,om hvor godt posisjonert dem var innen sin teknologi…

jeg vurderte da også Marine Harvest,som jeg valgte bort grunnet problemene de hadde med lakselus den tiden…John Fredriksen hadde jeg heller alldri hørt om.

jeg tok Stig Myrseth ord med god tro som en anerkjent og erfaren analytiker,og satset stort i TAD(Tandberg Data),-hadde aksjen rett under en måned før de tok emisjon og slo seg konkurs dager i etterkant…

jeg prøvde da å trade meg tilbake de pengene jeg tapte,noe som resulterte MER tap(gjorde bort imot alle “NEI”-Punkene på "ikke-gjør-dette"listene en amatør kunne finne på å gjøre :sweat_smile:)

Dette var ikke enkelt da jeg var på jobb om dagen,og kom hjem på ettermiddagen og forhastet meg inn i tro om å fange opp det siste av oppturer fra meldninger fra forskjellige selskaper…kjangseløst!

tok da en pause fra 2010,til jeg sånn smått begyndte å rote meg inn igjen i aksjemarkedet i 2013…

da tenkte jeg “greit,jeg gir meg selv en` siste kjangs!”

idag,5 år i ettertid,så leser jeg så mye jeg kan og har tid til,og gjør det godt og må skryte litt oppi flaksen jeg har hatt til nå at jeg har en god evne i å snuse ut verdiskapende aksjer,-de gangene jeg går på noen smeller,er det mest sannsynlig fordi jeg bryter mine egne regle over “ikke-investerbare”-aksjer…(blir noen ganger “bitt av basillen”@hark*(WR-ME):face_with_hand_over_mouth:

kommer nok til å gjøre flere feil fremover,-men så lenge en gjør mer rett enn hva man gjør feil,så går det fint :+1:

som en vis mann sa,:“Fokuser på å gjøre det riktige i livet,så vil suksessen følge deg som en skygge.”

21 Likes