Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Investere i bil

Bil!!! Min favoritt objekt, enkelte individer vil argumentere, at du vil faktisk tape på bil.
Men forståelse av bil, Ny Bil, ja! Det er er faktisk en dum investering,

men viss man forstår seg på eldre biler, så kan man faktisk tjene godt på det. Men dette er Long Bull.

Jeg handlet en Bmw 1502/2002 1975 mod litt før sommeren, kjøpte for 50.000kr fikk bud på 100.000kr her om dagen. Men ikke til salgs :stuck_out_tongue:

Er det flere her som er entusiastisk for bil?

4 Likes

Har en Porsche 944 Strosek som jeg skal få bygd opp :slight_smile:

2 Likes

Har en RS6 2008 som ikkje akkurat er nokon økonomisk investering, men i kjøreglede og brutalitet er det heilt hinsides :rofl:

5 Likes

@Hakon alltid gøy med et prosjekt.
@espenror :laughing: RS6 er en fin familie bil

Absolutt! Skal på familietur med den i helga, 100 mil, flaks den berre bruker 1.2 L på mila ved langkjøring :fire: Ikkje sei noko til MDG :sunglasses:

1 Like

MDG kan bare gå å legge seg.

1 Like

Jepp, har dog ti års perspektiv hehe. Er i markedet for helst en 911 turbo eller noe nyere amg morro :grin:

1 Like

Har en A6 3.0 V6 TDI jeg har optimalisert til ~300 hk, så den er det OK lyd og fint skyv i. Har også en Volvo 240 GLE jeg kjørte fra jeg var 18 til 30 år. Den har jeg fått bud på 50k pluss fra tilfeldige folk på gata, og den øker nok videre fremover.

Drømmebilen er en Jaguar E-type. En av naboene har et vanvittig eksemplar som er 100 % original og mint:

7 Likes

Jaguar drømmen blir vel realisert når du tar gevinst i Funcom :cowboy_hat_face::grinning:

1 Like

Jeg har riktignok mange aksjer i Funcom, men trolig et av de mest blodrøde snittene her inne. Godt jeg tror vi kan se tosifrede kurser innen 2019, da :santa:

4 Likes

Kjekt med andre som er bilinteresserte! 84’ 911 3.2 her. Kjøpt et år før den ble veteran. Bedre avkastning på den enn på porteføljen :joy:

4 Likes

solgte min Mazda 929 2-dør Cupe76modell tidligere i år.

hadde 4 gode år med den,og ikke minst positive kommentarer fra allt å alle.

2 Likes

Om Funcom fortsetter å gjøre ting riktig så ser vi nok kursen over 10 kr igjen, en gang i 2019. Da blir det jo en fin gevinst :blush:men er jo kjedelig med all ventingen.

1 Like

var dette med V6 Motoren?

da jeg solgte den så stod det en 2 liters sylindermotor,-men jeg kan ikke huske jeg så noe v6 i den da jeg så bildene av den igjen på finn.no litt senere.

:thinking:

Kjøpte en slik for 2 måneder siden:

Artigste bilen jeg har hatt, og jeg har hatt endel :smile:

4 Likes

Nice! Funker bra på vinteren? Holder lenge eller?

Kanon gøy på vinterføre, som å kjøre go-cart, donuts overalt, og sladder inni “parkerings-luka”.
Ca 8-10% mindre kapasitet på batteriet ved -5 så ikke så ille. Holder røffly 80km om du kjører på riksveier, endel mer om du ligger under 65kmt.

Den er endå gøyere med poweboxen, som er laget av en nordmann: https://www.facebook.com/TwizyPowerbox/

1 Like

hahaha twizy med Slicks, :laughing: @pleximus83 hmm, har en 929 4dørs V6, som fullutstyrt, samt med effektanlegg, er en råtass av bil.

2 Likes

IMG_4253

8 Likes