Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Julekuler / Nyttårsraketter 2020

Synes det var svært underholde å kikke på fjorårets spådommer fra proffene

Så la jeg merke til nest siste avsnitt
Screenshot_20201205_090851_com.chrome.beta

Med denne forutsetningen gav denne porteføljen en fantastisk avkastning.

2 Likes

Bioex i Sverige - En grønn rakett.
Ultimo - Mulig Månerakett :grin:

Interessant! Kan du utdype hvordan det gikk med porteføljen?

Tja, ikke så mye å utdype her. Kjøpte man den 16 desember, og solgte ca 5 januar så gjorde man det meget hyggelig med den buketten. Solgte man ikke, not so much… Er vel litt av poenget med nyttårsraketter - skyter i været, og deiser i bakken.

Jeg tror kanskje ikke det er betydningen de fleste her legger i anbefalingene. Litt for mange “long-long” aksjer som nevnes.

2 Likes

Jeg må si jeg har et håp om biotek revival frem til jul

5 Likes

Vill gamble på at Scandic skal skattevaskes frem mot jul, men med vaksine etc, så kan jeg se for meg at det vil være interesse for å eie den fra nyttår igjen. Kan ingenting om selskapet sånn ellers.

1 Like

Targovax: har en del penger, triggere fremover.
Nanovector: snart på markedet
Kalera: spennende selskap, med store vekstplaner. Har en god del cash for utbygging av nye lokaler.

Har ligget med 1/3 del i Targovax og 2/3 deler i Ultimovacs en stund nå og det ser bare bedre og bedre ut siden inngang for et par uker siden.

Spesielt sist nevnte tror jeg går en del, vi venter da også på nyheter her og selskapet har solid med cash slik at en ikke behøver ny emisjon før lang tid fremover, også OK å være i en aksje som ikke herjes av short aktører som en del av de øvrige…

Her snakker vi rakett:

2 Likes

Noen som har oversikt over de ulike mediehusenes/meglerenes julekuler?

DNB kommer med en markedsoppdatering nå 12.00. Mulig de kommer med noen som de ser på som julekuler.

DNB Markets sine tips:

Av og til lurer jeg på om finansanalytikere er noen overbetalte spådamer. I artikkelen i linken, altså fra DNB selv, nevnes ingen kriterier for hva som er “egenskapene” til en nyttårsrakett, ei heller begrunnelsene for hvorfor akkurat disse selskapene blir plukket ut. Jeg tror de har rett i noen av forslagene og tror de bommer stygt i andre. Men kanskje de likevel får rett - selvoppfyllende profeti.

Listen fra i fjor det der?

1 Like

Imponerende innsats for å skaffe inside Information.

Oooopps. Da trekker jeg den. Noen som vet hva DNB markets tipser i år? Det ligger på HO, men bak betalingsmur.

Fra biotek var det Pcib og Nano.

5 Likes

Fra webcasten til DNB

3 Likes

Takker! Har tro på DNO og PGS

Hex Purus er for meg en klar kandidat. Flere insidekjøp de siste dagene til priser høyt over emisjonskurs er en god indikasjon. De har intensjon om å underskrive joint venture med Cimc Enric ila q4. Vil anta kursen vil få bein å gå på når dette eventuelt meldes.

Quantafuel
PCIB
Peptonic medical
Tattooed chef