Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kahoot! (KAHOT)

Bra tåpelig å snakke PE-prising i et selskap som Kahoot.
Fortsatt langt under fornuftig prising. Forventer at faktiske Q2-tall + god stemning på børsene verden over vil booste denne opp mot ARctic kursmål lenge før vi når desember.

At microsoft eier 5% og er på kjøpern i kjølvannet av covid er heller ikke å forakte.

2 Likes

Har egentlig vært veldig skeptisk til denne lenge, på bakgrunn av lave inntekter og vanskeligheter med å tjene penger på alle gratisbrukerene.

Når de nå virker å ha løst hvordan de skal tjene penger er det rimelig bull. Blir spennende å følge, jeg har dog ikke aksjer her.

3 Likes

Hvorfor? Fortsatt langt unna fornuftig prising basert på hva?

1 Like

Antall brukere, vekst i antall brukere, vekst i antall betalende brukere ++.
Du priser ikke plattformselskaper som bygger mot fremtidig konvertering av gratisbrukere på nåværende PE. Det vil si, ikke om du noensinne har priset noe som helst før.

3 Likes

Ingen som priser på nåværende PE, den er vel på 1000 tallet en plass. Det er allerede priset inn så sinnsykt mye vekst i denne aksjen at de skal jammen jobbe hardt for å forsvare den. Kurs målet på 60 er vel MCAP på 20 mrd.

3 Likes

Fint at du syntes det. Hørtes ut som noen var for sent ute. Fortsatt tid til å kjøpe før vi tipper over 40 i neste uke.

Kahoot er trolig over 100 før vi skriver 2021. 60 er på ingen måte vanskelig å forsvare, skjønner ikke hvor du får tallene dine fra.

1 Like
2 Likes

Synes det ikke gir mening å snakke om PE her. De er, som Facebook var i sin tid i ferd med å kunne ta betalt fra brukermassen, og den er rimelig stor.

Spørsmålet er hvor sannsynlig man tror det er at de får konvertert nok bruker til at det blir en pengemaskin og om man tror noen andre tar markedet fra dem, eller om man tenker at de kan bli kjøpt opp. Er det mye regulatorisk som gjør at de har en fordel?

Faktorene ovenfor er vanskelig å regne inn, så perfekt for spekulanter. Tenker det er mye kortsiktige penger inne.

5 Likes

Uhm, når du sier tog her, så antar jeg du refererer til hele markedet. Og skjer det igjen som sist, så brant de som sitter foran i toget seg på å hoppe av i enkelte selskap (!) feks kahoot. Er litt det som er poenget mitt, at neste gang vil dem antakelig holde fast.

Jøss se her, flere som tenker som meg :smile:

« – Kahoot er en av dem som faktisk tjener på dagens krise etter sterk etterspørsel for fjernundervisning for skoler og bedrifter. Jeg tror det vil bli en slags Youtube for utdanning. Selskapet har en del spennende prosjekter og produktlanseringer fremover som jeg tror vil støtte fortsatt inntektsvekst i høst og fremover, sier analytikeren.»
-DN

2 Likes

Gikk lett over 40 ja, ser frem til videre oppgang denne uken. Kan se ut som vi skal helt opp mot 45

2 Likes

Bra momentum :grinning: Hva tenker du/dere om CEO - er han rett mann for oppgaven? Har selv troa på han, bra track record.

Jeg var veldig positiv da h an tok over.
Dedikert, erfaren og kommuniserer godt.

I et selskap der man i essens priser inn mye fremtid er det avgjørende å ha en som vet å snakke for seg på topp

1 Like

Noen store poster som bytter eiere nå.
250 000 på to trades

1 Like

Ökenvandring denna veckan…

Hehe, vel, ingenting går rett opp.
Fortsatt overbevist om at vi skal over 40 veldig snart

Sitter på sidelinjen å venter. Spennende selskap men her skal nok strikken strekkes før 42 ryker

Personligen tror jag vi går mot 45 ganska snart… samarbete uppköp borde komma snart! Dom håller de dom lovar hela tiden

Det jobbes hardt for å holde aksjekursen under 35 akkurat nå. Hvor lenge klarer de dette?

Ikke lenge nok :partying_face:

1 Like

Var veldig tydelig at de gjorde dette i går og tidlig i dag.
På tide at den korrigerer litt. Under 40 er røverpris.

edit: Samme igjen i dag. Helt irrasjonell smådumping av pris. Her er det noen som jobber med å kjøpe større mengder aksjer. Ikke bli fristet til å dumpe ut nå.

2 Likes