Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kid (kid)

Starter en tråd om KID ASA (KID.OL) siden en del har den i favoritt-listen eller i porteføljen sin :slight_smile:

Kid ASA, together with its subsidiaries, operates as a home textile retailer in Norway. The company offers a range of home and interior products, including textiles, curtains, bed linens, and other interior products.

It provides products primarily under the Kid, Dekosol, and Nordun brands. As of December 31, 2016, the company operated 134 stores, as well as 1 online sales platform.

The company was formerly known as Nordisk Tekstil Holding AS. Kid ASA was founded in 1937 and is headquartered in Lier, Norway.

La oss starte diskusjonen! @Grevling @karsten @dudleif @Henrik95 @pdx

Ny CEO er på plass fra 1. november og ny CFO ankommer 1. januar 2019.
Netthandelstallene offentliggjort i går fremsto som positive.

Flere som følger denne og vet om potensielle triggere fremover?

Husker ikke om det var i DN eller finansavisen for noen uker siden jeg så en tabell hvor KID var på toppen over best inntjening / fortjeneste?

Pareto opererer iallefall fortsatt med et kursmål på 43,- så var et bra kjøp i går til rett under 34,-

Innbiller meg også at kundesegmentet de opererer i er forholdsvis motstandsdyktig mot “butikkdøden” som følge av utstrakt netthandel, og de virker selv å være i startgropen med sin egen netthandelsløsning jf gårsdagens melding.

Min antagelse er at mange av kundene deres foretrekker å kjenne på tekstiler, duker og sengetøy i en fysisk butikk, og ikke bare bestille det på nett.

2 Likes

Flere enn meg som har store forventninger til første kvartalspresentasjon fra ny CEO Anders Fjeld på onsdag? På samme måte som hans tidligere arbeidsgiver (XXL), tror jeg KID går inn i sin høysesong med høst, jul og vinter nå.

Kid ASA - First Quarter 2020 Results

Mandatory notification of trade - primary insider

Mandatory notification of trade - primary insider

Mandatory notification of trade - primary insider

Minutes from ordinary general meeting for Kid ASA

KID - Contemplated secondary placing

KID - Disclosure of shareholding

Ex dividend NOK 1,20 today

Mandatory notification of trade - primary insider

KID ASA appoints Eystein Lund as CFO

Kid ASA - Q2 2020 trading update

Kid ASA - Revenues for the Second Quarter of 2020

Kid ASA - Invitation to presentation of Second quarter 2020 results

Kid ASA - Second Quarter 2020 Results

Financial calendar