Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kinesiske Netflix - IQiyi

Noen som har kontroll på dette selskapet? Gikk nylig inn på amerikanske børsen. Funderer slenge inn den i lange porteføljen.

Noen som er insatt og kan hoste opp litt info?

4 Likes

anbefaler denne filmen før du kjøper noe som helst kinesisk .

2 Likes

Mycket intressant denna

Upp 13% ikväll

Yupp, såg på både iQiyii og HUYA ved ipo. Vurderte kjøpe både två men @Evilfreud skremte meg.

Begge opp 100% respektive 280% siste 30 dager.

2 Likes

Satsar på att det kommer en dipp för påfyll

China is scam. Untill its proven no scam. Seriously. Hvis du ikke har sett den dokuen ikke kjøp kina

Tiden får visa :wink:

Du er generelt litt negativ du, men godt vi har folk som er skeptiske også:+1:

1 Like

Nei jeg er realistisk. Desverre treffer jeg ekstremt ofte på de spådommene hvor jeg er skeptisk. Når man at det er lovlig for en kineser og drive svindel utenfor kina. dvs det finnes ikke noe lovverk i Kina som gjør dette ulovlig. Så bør man ha det i bakhodet. Og den dokumentaren ligger på Netflix. Ganske tydelig at gutta som avslørte alle de selskapene som omtales der egentlig mener at ALLE kinesiske selskaper på vestlige børser koker bøkene sine.

Kan også underskrive fra egen erfaring at det er mye kreativ bokføring der ute blandt kinesisk børsnoterte selskaper…men man kan jo alltids ta et lodd om man vil være med på de kortsiktige svingningene, men bør være klar over den underliggende risikoen…

1 Like

Here we go again… :roll_eyes:

1 Like

Regner med den kommentaren var veldig relevant til kinesiske selskaper og mine advarsler rundt blant annet Sino Agro?

Poenget er ikke at du er skeptisk - poenget er måten du ordlegger deg så skråsikkert på. “ALLE” kinesiske selskap er dritt. Javel, derfor de er verdens nest største økonomi? Forøvrig viser jeg til fasit hvor selskapet er opp 280% den siste måneden. Ganske grei avkastning det! :scream:

4 Likes

Er fullt mulig å tjene penger på Svindel.

Om du ser dokuen jeg referere til. Så drev ALLE selskapene de har undersøkt sålangt med svindel. Dvs kinesiske selskaper som er notert i Usa. Folkene bak der mener tilogmed at Alibaba driver å koker bøkene sine…

Derfor er jeg litt bastant, fordi det er fryktelig mange selskaper som er tatt etterhvert. Kan man tjene penger på å trade en scam aksje? selvsagt. Men man må være klar over risikoen. og du sier det jo selv 280% på en måned… Det er unormalt mye.

1 Like

Jeg er skeptisk til kinesiske selskaper, men jeg er også skeptisk til dokumentarer på netflix som bare blir sett om de er kontroversielle.

Den der om konspirasjonen honning og what the health fikk meg til å ta alt med stor klype salt.

1 Like

De fleste dokumentarer har en gjennomtenkt vinkling og selger seg selv. Det kan være grunnleggende sannheter som tas opp men ofte blir vinklingen oversolgt så det skaper mer interesse og mer penger i kassa til filmskaperen. Akkurat som at journalister og politikere som skaper de store overskriftene får mest oppmerksomhet, og dermed ofte best betalt (i form av penger eller popularitet).

Det betyr ikke at man ikke skal være skeptiske til Kinesiske selskaper for det har jeg smertelig erfart gjennom Sino Agro som @Evilfreud advarte mot. Jeg hadde vel en papirgevinst op rundt 80% før den nå er et tap på rundt det samme.

Samtidig er jeg veldig enig med @Nocturne at @Evilfreud uttaler seg for skråsikkert, noe som kan irritere og gjør at budskapet hans forsvinner gjennom bullshitfilteret.

Men jeg må si jeg har troen på en kinesisk konkurrent til Netxflix :slight_smile:

1 Like

Heldigvis kan alle påstander i den dokumentaren her dokumenteres. Så det styrker caset. Betyr ikke at man ikke kan gjøre en god trade, det er bare viktig å vite om risikoen. Alternativt kan man gjøre litt egen research. Finne ut hvilke studioer de var avtaler med eller hvilke kataloger med film/tv serier de har lov å vise

1 Like

Hva heter dokumentaren?

Bla noen poster oppover så ser du link til IMDB siden dens. Det er også skrevet flere bøker om temaet.