Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

Sikkert smart å unngå damer også, da for mye kontakt med damer fort kan føre til småbarn.

5 Likes

Kun ved dråpesmitte på utsatte steder.

1 Like

Tror jeg har blitt smittet

Er det noe galt i den slags gambling også nå???

1 Like
6 Likes
2 Likes

Den artikkelen er desverre allerede utdatert.

Se artikkelen til @holmes

Ser ikke ut til og skremme USA børsene ennå iallefall …

Hva en økonom i den Danske bank sier er jo ikke fasit da. Er jo mange som har forskjellige modeller for hvordan sykdommen vil utvikle seg.

" De smittede som har nådd andre land er blitt oppdaget allerede på flyplassen, ved hjelp av målinger av kroppstemperaturen til passasjeren"
Hmm, NOEN er blitt oppdaget. Kun flaks. Når det gjaldt Sars var screening av temperatur svært effektivt siden man smittet mens man var syk. Nå smitter man før. Dvs mange kommer gjennom uten å bli oppdaget.

Syntes det er rart når man snakker om at dødsrate er lav, men ikke få godt frem at dette vil smitte langt flere. Men, som @Evilfreud sa, denne er utdatert for lengst. De trodde her den ikke ville smitte så mange/lett, men det er ganske åpenbart nå.
Mye har skjedd siden denne ble lagt ut.

Prosent som dør er også ikke godt å si før det har gått en stund da vi ikke vet hvor mange som vil dø av de som nå f.eks er kritisk. Og hvor mange har dødd hjemme osv.
Men 2-5% er fremdeles ekstremt høyt for noe som ser ut til å ville smitte titusener/hundretusener +. Det vil ENKELT overgå Sars som med sin ekstreme dødsrate, kun klarte å smitte 8k totalt. nCOV19 har sannsynligvis overgått 8k allerede, bare ikke kjent enda. Samtidig er det ingen grunn til å ikke forvente videre eskalering i ukene som kommer.

2 Likes

Tenker dette vil bli bra jeg med tanke på helsebudsjettet og pensjonsutbetalinger.

Jeg tenker dessverre også sånn. Dersom Coronavirus rammer vesentlig eldre, så vil det kunne bli sånn som du sier. Spanskesyken rammet vesentlig unge, friske menn uten immunitet fra tidligere sesonginfluensa, men det er lite sannsynlig at dette vil skje med 2019-nCoV, selv om jeg ikke er noen ekspert på dette feltet.

1 Like

Altfor t idlig å si om corona rammer det ene eller det andre hardest. Men at folk dør er det ingen tvil om.

Vi får håpe at viruset ikke muterer og følger samme sykdomsforløp som Spanskesyken.Den startet som en mild influensa først,men ble farligere i andre runde.Kom på dette nå da jeg så en dokumentar om dette for noen år siden.

1 Like

Snart kommer corona-vaksinen som myndigheter rundt om i verden kommer til å bruke billiarder av kroner på. Og så er vi ferdige.

3 Likes

De fleste mutasjoner som vil dominere vil være en snillere variant av viruset.
Dette fordi den snille varianten, der pasienten vandrer fritt omkring og småhoster , har en størrere mulighet til å smitte mange enn den strenge varianten som raskt lenker pasienten til sykesengen.
Begge vil bidra til immunitet.

https://promedmail.org/promed-post/?id=20200126.6918012

1 Like