Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 - Småprat

Snippe triks;
Sirius All White Arctic Slim
Da er du kvitt røyken for godt :wink:

2 Likes

27 dager seinere. Går det bra @Onns? :roll_eyes:

7 Likes

Hører neppe fra han på en stund. Legger merke til at mange av de som tok for lett på dette har sluttet å gi lyd fra seg nå.

5 Likes

ytrer STOR respekt for det helsepersonellet gjør for oss nå i skrivende stund!

Har vært innlagt på sykehus selv for noen år siden,og disse menneskene er av helt en annen kaliber :+1:

4 Likes

Cytokiner i seg selv er vel ikke gift for kroppen, det er et av mange verktøy vårt finurlige immunforsvar benytter seg av.

Fritt gjengitt fra hukommelsen fra noe jeg leste for litt siden er det vel slik at cytokinstorm er noe som skjer når de andre verktøyene ikke duger, kroppen sender da en alt for stor mengde cytokiner til de infiserte cellene (i dette tilfellet lungevev) slik at cellene tar skade.

Vitamin D spiller en rolle i kroppens kontroll av cytokiner:

2 Likes

Hmmmmm

3 Likes

Haha, fail! :persevere:

4 Likes

Anbefaler dere å lese denne artikkelen:

1 Like

Denne er også svært interessant:

4 Likes

Mye feilinformasjon for tiden.
Kanskje denne kan hjelpe?

2 Likes

Trump har bare blitt en parodi på seg selv. Bare tragikomisk hvordan han holder på synes nå jeg.

6 Likes

Wow… :muscle:

8 Likes

Bare å avblåse krisen nå :smiley:

Går egentlig veldig fint! Synd at verdenslederne ikke vil høre på hvordan man skal takle sånne utbrudd (USA, Italia, Spania etc) men det glir jo over tilslutt dette også. Det er ikke like mye impact i overskriftene lenger nå, uansett hvor stor font de bruker. Men jeg forstår fortsatt ikke panikken fra investorenes side. Det er ikke som om dette varer evig denne gangen heller, så det er ingen grunn til at f.eks gaming-aksjer skal straffes så hardt. Jeg er fortsatt sikker på at aksjekursene skal opp og langt forbi der de var før covid-19, men selvfølgelig ikke ALLE aksjer. Hadde jeg ikke trodd det ville jeg solgt meg ut for lengst. Mange går konkurs, og mange rikinger blør litt ekstra nå. Det gjør ikke noe, kan være fint å få rensket opp litt i ugresset der også. Jeg er ikke sånn som tør å trade bear/bull-greier, men kontoen er fortsatt opp 23% siste måneden bare pga spillindustrien.

Vært fullt opptatt med å se på verden gå midlertidig til helvete :sweat_smile:

Edit: skriveleif

5 Likes

Hei @Onns :wink:
Saken er at ved kapitalflukt så går det ut over alle. Selv om de lever av gaming som får større markedsandel av tiden og forbruket vårt.

1 Like

“And in Italy the most deaths are in the Bergamo area. Officially 1,328 people have died there. The actual toll may be four times higher, so many that the local paper is given over to death notices.”

Linken over er postet før, men tenkte å sett den i litt sammenheng, og utfordrer folk til å kvalitetssikre tall, linker og utregninger.

Med fokus på “Kommunen Bergamo har en befolkning på 118 717 innbyggere.”

Antar at det er rimelig å oppfatte begrepet at “Bergamo Area” fra NYT-artikkelen som tilsvarende “Kommunen Bergamo”.

I så fall har 1328/118717*100% = 1,1%.

Hvis folk lever i 80 år i snitt vil det vel være rimelig å anta at 1,25% av befolkningen dør hvert år i Italia, fordi befolkningspyramiden i Italia ligner mer på en befolknings-tønne, slik at det er basically like mange personer i hvert aldersegment, før frafallet naturlig begynner.

I de 1,25% ligger selvsagt alle mulige dødsårsaker; også influensa for å peke ut det banale.

Mao kan det se ut som at i Bergamo så har det i løpet av en måneds tid dødd like mange som det normalt dør i løpet av et år. Og i følge NYT “The actual toll may be four times higher,”

3 Likes

Ikke alle, men helt klart mange. Er man smart så passer man på å kjøpe i denne dippen og får med seg hele den massive oppturen som vil komme.

2 Likes

Jeg tror det går ut over alle som ikke jobber med vaksine/medisiner.

Hadde Orkla solgt like mye varer som nå, i en normalsituasjon, så hadde kursen gått mye mer. Så det går ut over dem også. Selv om kursen holder seg godt i forhold til hvor den var så reflekterer ikke kursen den høye omsetningen der heller.

Jeg kjøper ikke enda da jeg anser det vi har hatt nå som et for lite fall. Det er enda fare for å tape halvparten av pengene sine så lenge (corona)pilene peker oppover. Jeg skal ikke time bunnen. Jeg skal ri bølgen som kommer.

3 Likes

Orkla og denslags tenker jeg ikke på i det hele tatt. Jeg tenker på utviklere/utgivere av f.eks mobilspill. Det er ingen logikk bak at de skal tjene mindre penger nå enn før. Uansett hvor nedkjørt verdensøkonomien er så tar folk seg råd til å kjøpe virtuell dritt i F2P-spill og lignende. De kommende kvartalsrapportene blir veldig interessante.

3 Likes

Jo det er samme logikk der som i Orkla eksempelet. Det var bare et eksempel. Du kan sette inn mobilspill, media og hva du vil.

1 Like