Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 - Småprat

Trodde du var pro Trump?

“La kvinnene jobbe” og “bedre for økonomien” does not compute? :wink:.

Tulla bare. Når kona har mye å gjøre på jobben er økonomien i heimen vesentlig bedre enn når hun har mye fritid🥳

Det er jo vinn/vinn.

1 Like

Hehe, ja absolutt. Men send gjerne kvinnegruppa Ottar ut for å dirgere trafikk rundt veiarbeid og lignende med begrunnelse i likestilling og objektive kriterier som hvem som blir hardest rammet :joy:.

Jeg tror ikke de har så mye mindre sjanse for å bli rammet av virus, men heller at det ligger mange logiske forklaringer bak de foreløpige tallene.

Men det trenger de ikke si til Ottar :wink:. Vis heller til et blogginnlegg på Kvinneguiden.

1 Like

Jeg tror fler menn i 30+ lider av høyt blodtrykk uten å vite om det, enn kvinner. Vi sjekker ikke sånt…

2 Likes
3 Likes

Forutsigbar utvikling

24 dager senere:

2 Likes

av en eller annen merkelig grunn, har jeg større tilltro til han her enn norske myndigheter.

veit ikke om denne har blitt postet før av nyhetshjulet, men her er den:

5 Likes

Breaking NewsIndian PM Narendra Modi has ordered a 21-day nationwide lockdown starting at midnight Wednesday in a bid to tackle coronavirus

2 Likes

“I tillegg til at epidemien kom overraskende på myndighetene, har Italias underliggende antibiotikakrise sannsynligvis forverret situasjonen dramatisk. En dødelig miks av resistente bakterier og koronavirus kan være årsaken til de høye dødstallene i Italia…”

3 Likes

Er det en reell trussel iverksettes tiltak raskt. Er de ikke helt overbevist så snakker de mange fine ord og gjør veldig lite, uten å øke skatten litt.

2 Likes

Eventuelt om trusselen krever en viss forestillingsevne som ikke alle har. Det kan være like vanskelig for mange å forstå global oppvarming når det er kaldt på Hamar som det er for andre å forstå at Covid-19 er et problem så lenge vi ikke har mer enn 12 dødsfall i Norge og rundt 3000 smittede.

(Siden du insisterer på å dra den debatten inn i dette forumet)

3 Likes

Jeg insisterer ikke. Har ikke tenkt så mye på klima i det siste. Den var relevant fordi vi nå ser hva myndighetene gjør når de først er overbevist om en trussel mot menneskeheten. Da løser de ikke problemet med en skatt. De stenger ned samfunnet og legger ned industri.

2 Likes

Säkert delad redan :wink:

bilde

1 Like

image

2 Likes
1 Like

Haha! Hadde vært effektivt da!

1 Like

3 Likes

100% enig. Ta ferien no. Hva skal ein med feri etter å gått heime ein mnd tid?


– Det vi kunne gjort var å si at dette går over innen mai eller juni. Etter det er det full fellesferie og skolestans. Hvis alle heller tar ut ferien i mai eller juni vil man spare ganske mye i permitteringspenger og få til mer verdiskaping. Hvis viruset gir seg i juli, kan man få samfunnet i gang igjen.

3 Likes