Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kriseprat (FUNCOM)

Men… har noen forslag til hvordan Funcom caset vil fortsette…? Hva tror dere muligheten for sanering er?

1 Like

Funcom fortsetter vel som før de, bare de får gjort noe med de lånene. Og siden de stort sett skylder penger til Jebsen kommer det til å løse seg på en eller annen måte.

Og det kommer folk fra Finland for å jobbe hos Funcom, så det er jo bra at det fortsatt kommer til nye.

Edit:
Vil legge til at i går var lMO innom top 200 iPad games i UK, top 400 iPhone UK/US, top 200 Android UK. Det er helt ok.

Edit2:
Når det er sagt, så forventer jeg at Funcom i det minste kommer med en oppdatering til LMO snart. Folk begynner å bli utålmodige, og elendig kommunikasjon med spillerne gjør det ikke noe bedre. Skjer det ikke noe rundt LMO snart vil det dø ut.

1 Like

Hva om Jebsen har lyst å ta over kontroll på selskapet?

En konvertering av Jebsen sine lån til aksjer vil jo resultere i budplikt for gjenværende aksjer. Kanskje han er ute etter å få kursen så lav som mulig før en slik eventuell budplikt?

Morro å spekulere :stuck_out_tongue:

1 Like

Dagens kommentar på HO av anatic;

Det som gjør funcom så jævlig lite fristende nå:

  1. Ingen nye prosjekter på gang
  2. Ingen penger til nye prosjekter
  3. Ingen i sin rette stand vil ansette funcom for å lage et spill på dems vegne.

Det har alltid vært noe å se frem til i Funcom, nå er det bare dritt.

1 Like

1.11 nå… Teknisk her brytes nå hvert øyeblikk og vi får ny ATL… Volumet er altfor stort.

1 Like

Her får vi fasit av siteanalytics;

https://siteanalytics.compete.com/playminifigures.com/#.VbXncvntlBe

Topp før release november 2014 - 49,054 unique visits.
Topp etter release juni 2015 - 51,650 unique visits.

Økning 5,3%

Blir spennende å se Juli tall.

All time peak overall 101 http://appshopper.com/games/lego®-minifigures-online - i dag nærmere 200…

Steamcharts, fra topp rundt 55 i juni til nå ingen spillere (3-8) i juli.
http://steamcharts.com/app/324790#1m

Trist… Da har vi ny ATL… med god margin… Tror 1 tallet ryker i dag. Håper vi alle er ute nå. Ta et annet bet folkens…

2 Likes

Jeg er ikke inne i Tesla nå, synes mye suksess er priset in der allerede. …og jeg mistenker at andre produsenter, f.eks. BMW, Mercedes og Ford plutselig kan komme med sine egne elbiler når Tesla kommer med modell 3. Jeg har nå aga, betsson og dnb global index som mine tre største investeringer. …Tesla er fremdeles spennende, men kanskje risikabelt?

1 Like

Mulig alt snakket om en vanlig emisjon er et spill for å få ned aksjekursen så Jebsen kan få en veldig stor eierandel rett og slett ved å konvertere lånet ved nye vilkår etter nye forhandlinger. Scenario 2 er at Jebsen faktisk vil ha tilbake det han har lånt ut, og at de forsøker seg på en emisjon, men da forstår jeg ikke hvorfor de har ventet så lenge og i tillegg snakket ned kursen, med stadig nye meldinger om at de vurderer å hente kapital og avisoppslag om at de kanskje går konkurs, men “det går vel kanskje greit til slutt, vi har jo holdt på med dette i 20 år”.

7 Likes

Bra skrevet. Tror det er mye riktig i det du skriver. Det blir mye vage formuleringer og halvsannheter i meldingene til Funcom. Det er klart at Jebsen har “ballegrep” på Funcom ledelsen så det holder.

Ingen CEO sender ut meldinger uten at Jebsen har godkjent den først. Jebsen har også som kjent 2 lakeier i styret…

3 Likes

kan vi konkludere med at det mest sannsynlig blir en løsning i FC, innen et vist tidsperspektiv?

Det er greit at Funcom sliter, men det som skjer nå om dagen er rett og slett mobbing. Ingen selskap har så mye interesse rundt seg som funcom og det er fucked up. INGENTING tyder på at det ikke løser seg enda, kun spekulasjoner. (Har ikke aksjer i Funcom)

1 Like

Interessant det dere skriver om at børsmeldingene kanskje har en veldig depressiv tone med vilje… I så fall kan det kanskje være smart å eie noen få Funcom aksjer.

Altfor høye volum ennå. Funcom skal klart ned frem mot kvartals rapport.

1 Like

Det er for mange useriøse aktører i en aksje som Funcom som forsterker både opp og nedturer. Jeg personlig tror ikke det blir noe problem. Jeg har hele tiden tatt det for gitt at finansieringen går i orden. Jeg tror likevel kursen skal videre ned. Når nok dumskaller skriker i kor blir det en massesuggesjon og alt rakner /stiger mer en det bør.

En aksje uten utsikter til å tjene penger… utsikter til å få nedskrevet mye av det som finnes i boka til 0 og samtidig har 105 mill i lån… Vel da er aksjen ikke verdt mye.

1 Like

Ikke grip etter en fallende kniv karer…

6 Likes

Hadde det ikke vært litt kjekt også om Edvard landet sine 5-600k i fanget på PAS nå. Den finta hadde de ikke sett komme hehe. La piratene få leke stolleken med MSI. Mens vi andre holder oss klar til noe er lagt på bordet.

1 Like

Nå går bunnen ut av Funcom for alvor… Sjekk volumene.

Det er interessant nok at Funcom velger å IKKE gå ut med en melding nå for å roe markedet slik man normal ville gjort når et selskap faller så mye.

Da bekrefter de egentlig at kurs i dag er forsvarlig…

  • vi sees på 0.50 - jeg går ut og basker meg litt i solen!