Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kryptovaluta 2 💰

Continuing the discussion from Kryptovaluta 💰 (Part 1) - #7678 by prump.

Previous discussions:

@Nocturne

Nei, ikke hacking eller noe slikt. NTF slik jeg har forstått det så eier du kun en “hemmelig link”. Det linken peker på kan endres, eller linken i seg selv kan slutte å virke, de som betaler for /eier linkadressen kan ta ned den når som helst , osv.

Selv de som implementerte NTF rammeverket sier det er helt idiotisk å betale masse penger for NTFer, fordi det du kjøper ikke ligger i blokkjeden, kun linken til det.

1 Like

Jeg ville ikke betalt mye penger for en NFT, men de samme folka som innvesterte i krypto i 2009-2013 er de som er rike nå, så hva vet jeg :slight_smile: - Han her fyren betalte i allefall 69 millioner dollar (i ETH) for dette verket; som er verdens dyreste NFT… :sweat_smile:

Dette må jo være et tilfelle av hvitvasking? Kan aldri se for meg at noen vil tjene på et sånt kjøp noen sinne. Jeg har selv NFT`s for et par titals tusen i div Enj spill, men disse har i det minste en funksjon.

Tror ikke jeg har nevnt UNIDX her enda, så det er på tide. Limer inn en writeup jeg laget til telegram:

  1. Websites: unidex.exchange and undexbeta.app (both in development)

  2. Circulating supply: 3.443.853

  3. Total supply: 4.000.000 (CMC-numbers are wrong)

  4. Token contract: 0x95b3497bbcccc46a8f45f5cf54b0878b39f8d96c

  5. Unique Selling Points: Finds the best price for your trade by aggregating over 200 exchanges like uniswap, sushi swap, 0x (and pankcakeswap etc for BSC) etc AND aggregators like 1inch and similar. Works with both ETH and BSC and more protocols coming. Saves fees on both market-orders and limit-orders. Holders earn 50% of exchange-fees. Vision to have the best trading-terminal in the market for all types of assets (spot, derivatives, stocks, commodities etc).

  6. Competitors: Orion Protocol (fully diluted 1,7 billion mcap)

  7. Volume vs mcap 180k vs 4,96mill

  8. Not much hype, but Defiboost will start some PR-campaigns

  9. Mcap 4,96mill, date: 06.04.21

  10. Roadmap is released, it is quite optimistic, but on target:

  11. Updated Roadmap and Outlook. Since our last roadmap was released… | by UniDex | Mar, 2021 | Medium

  12. ICO-price 2c (they collected only 10k!)

  13. Burn-mechanism stopped, now only profit-sharing, can be voted back.

  14. Very active team (check website for info) both then it comes to development and social media; founder answers questions in telegram and discord and many updates last months.

  15. Very supportive community except one person. Most people who has tried unidexbeta.app has come back to use it again. This shows how good this is.

  16. How many holders: 863, at 06.04.21

  17. Token vesting from team and private sales?

  18. Github activity?

  19. Development is very fast, still some minor bugs and UI-fixes/updates planned but working product with a lot more to come.

  20. Enthusiasm level is great in the community; as said most holders just accumulate, and most users come back to use it again. Under the radar still but definitely seeing activity in the market now.

  21. BlackJack. Seriously: don’t wait this out! Try unidexbeta.app, see if you can benefit from cheaper gas and trading your crypto not only on one exchange but on hundreds at the same time, snagging up the best prices - plus derivatives and lending coming down the line. Unidex is the skyscanner for crypto - possibly becoming the skyscanner for finance… Work In Progress but man I only use Unidex for eth and bsc after finding it.

Dette er seriøst en uslepen diamant, kan lett gå 100x tror jeg.

8 Likes

Grønn dag i dag :slight_smile:

Screenshot from 2021-04-08 19-33-20

3 Likes

Du bør lese den @prump :sweat_smile:

1 Like

Endelig fikk kryptovaluta litt tillitt. Vollvik oser akkurat det

NFT må jo være det motsatte av digital scarcity? Skjønner ingenting

Apropos scarcity, hørte i en podcast noe jeg aldri har tenkt på før.

Når en kjent kunstner dør stiger ofte verdien på de eksisterende verkene fordi kunstneren garantert aldri vil lage flere verk :thinking:

3 Likes

@prump om dere ønsker å utvikle en egen Blockchain er det ingen vits å finne opp hjulet på nytt dere kan vel ta i bruk en eksisterende L1 layer blockchain og lage en L2 blockchain opp på dere som blir da deres egen blockchain.

https://medium.com/the-capital/layer-1-vs-layer-2-what-you-need-to-know-about-different-blockchain-layer-solutions-69f91904ce40

Blant de bedre innenfor L1 disse dager er vel Polkadot, Solana, Tezos, Algorand++

2 Likes

Hei. Mulig skudd i mørke. Men lurer på om det er noen her som kjører MM-boter på de norske børsene. Har kjørt «off the shelf» boter på noen av de internasjonale børsene for å teste men ser ikke ut til at noen av de mer kjente/seriøse har (åpen) integrasjon mot de norske ennå. Så da kommer en som ikke kan programmere selv litt til kort. Alle tips og vink velkomne.

Lol. Men all respekt til Paris for virkelig å ha satt seg inn i krypto og NFT i det siste.Screenshot_2021-04-09 Paris Hilton on Twitter

Hei folkens, har ett spørsmål til ekspertene her inne. Kan jo ta hele historien først da arbeidsplassen min ble rammet av virus som krypterte alle servere og maskiner. De krevde løsepenger i bitcoin for å låne opp filene. Fikk hjelp av et datafirma og opprettet wallet på mobilen. Fant en kjøper som overførte bitcoin for 5000 kr. Fulgte instruksene til bandittene og fikk sendt beløpet. Litt usikker på beløpet men tror det var for rundt 4000 kr… 24 timer etter var alle filene låst opp igjen. De holdt faktisk ord. Utrolig nok og overaskende. Var noen småpenger igjen på walleten på mobilen. Etter hvert som årene gikk, fikk jeg ny telefon og mistet hele walleten. Dette skjedde i Mai 2015. Tilfeldigvis fant jeg i går en sikkerhetskopi på min google drive. Lastet ned wallet og tilbakeførte sikkerhetskopien og etter mange forsøk med passord kom jeg inn. Stod da laster ned nettverk eller noe sånt. 69 mnd igjen. Tok nesten 24 timer. Når det var ferdig stor det:

mBTC 175,51
= Nok 86391,81
Dette beløpet er ganske høyt til å bære rundt i lommeboken din. Flytt til tryggere sted…
Fikk jo lett sjokk. Trodde aldri det var så mye

Så mitt spørsmål: Som dere skjønner har jeg lite erfaring med Bitcoin. Hva anbefaler dere å gjøre? Hvordan kan jeg flytte disse eller selge dem? Og hva er Mbtc, mikro bitcoins :joy:?
Eller bør jeg bare la de være der de er :joy: :joy:
Takk for alle innspill og råd til en som aldri har turt å kjøpe bitcoin men nå alikevel har vært eier siden Mai 2015 :smile:

5 Likes

Utrolig historie…

Opprett konto på Coinbase. Få kontoen verifisert (tar et par dager). Deposit dine Bitcoins der. Veksle til Euro og så uttak til din bankkonto. Milli = tusendels, ikke mikro :slight_smile:

Cash ut så fort som mulig, verdien kan droppe 30% over natta…

Edit: Og ikke hør på alle rådene som kommer til å komme her om å gamble videre på den ene eller andre kryptovalutaen…

@cagey2 Mai 2015 var vel rett etter at du gikk ut å advarte mot Bitcoin første gang her på forumet :joy:

2 Likes

Akkurat som forventet, her er allerede første heckler på plass

Supert, takk for svar :smiley:

1 Like

Her er hans råd fra 2015, bare som en liten orientering :blush:
726cd3ce9ce30766aed6a183bae81be4e602b4d6_2_690x376

1 Like