Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Hvis du går inn på deposit og ETH ligger overførselen der?

Min tok ca 1 times tid, og ca 5 min etter den completed fra Bitfinex så var ETH hos Kucoin

EDIT: Det løste seg ja :smiley:

Hehe, jeg overførte fra Binance - alt var ok fra deres side, og når jeg sjekket selve transaksjonen hadde den over 200 confirmaitons.

Kucoin derimot hadde litt utfordringer og håndtere deposits, så da tok den en del lengre tid, men som du så flott bemerket, det ordnet seg :slight_smile:

1 Like

Det er tungt, me du kan handle via Nordnet, sjekk ut fels Ethereum XBT, da er det like enkelt som å kjøpe aksjer, håper det er tryggere også, men det er jeg svært usikker på…

Det er ikke såå vanskelig:

  1. Opprett bruker på coinbase
  2. Kjøp ETH / LTC / BTC med USD, enten vi bankoverførsel eller visa/mastercard
  3. Ønsker du å kjøpe noe annet enn ETH / LTC / BTC, opprett en bruker på en annen exchange, f.eks binance.com
  4. Bruk f.eks ETH du kjøpte på coinbase, overfør til ETH wallet på f.eks binance.com
  5. Kjøp hva som er tilgjengelig med dine ETH
1 Like

Det eneste jeg stusser litt på hva gjelder PRL, er teamet bak. Veldig lite info, hovedpersonen selv har ikke en gang linkedin-profil…

Trygt vil jeg ikke si det er @Londonmannen - men er noenting egentlig “trygt”? Det er ekstremt volatilt og jeg behandler krypto som biotek, dvs. man må være villig til å tape alt, men samtidig så er oppsiden helt enorm.

Les ellers i den andre kryptotråden for innlegg om hvilke platformer folk bruker:

Jeg trenger vel ikke å gjenta dette men gjør det likevel: XBT produktene er mer risikofylte enn selve kryptoen de speiler da du ikke har mulighet for å selge utenfor børsens åpningstider. Kommer det et krakk i helgen så er du stuck. Men ellers er det perfekt å kjøpe for de som ikke orker å opprette Coinbasekonto og drive med SEPA overføring etc. :slight_smile:

Vurderer å kjøpe litt XBT selv, for å trade litt med.

3 Likes

Den delen tenkte jeg ikke på, men er ikke XBT tryggere mtp wallet, overføring hit og dit osv? Jeg har ikke oversikten, men er selvsagt sløv som ikke prøver med feks en tusing eller to…
Hmmm siden Tour de ski er avlyst i dag bør jeg kanskje gjør en liten innsats.

Så lenge du bruker en av de større platformene og har 2-faktor autentisering anser jeg risikoen med å handle der lik risikoen med å handle på f.eks Nordnet. Ser ikke hvorfor det er større sannsynlighet for at Bitfinex blir hacket som at Nordnet blir hacket? Kanskje pga. størrelsen?

Aner ikke, for jeg har ikke peiling. Men selv om jeg bruker Nordnet sjelden føles det trygt og greit, Bitfinex er bare et ord for meg…:blush:

1 Like

Det er jeg veldig enig i og teamet bak er kanskje hovedgrunnen til at dette foreløpig bare er krydder i kryptoporteføljen min. Alle tre har teknisk bakgrunn, og det virker som de sliter litt med å forklare hvordan protokollen fungerer på en enkel måte. Prosjektet er uansett i et veldig tidlig stadie, og vi må vel nesten anta at de kommer til å ansette flere etterhvert om det går veien.

Tok et lite lodd her: https://nebulas.io/ tror det kan ha potensiale.

1 Like

Norsk IT-ekspert som uttaler seg. Ser at ETH blir nevnt i artikkelen også, som jo er sjelden vare i norske medier.

1 Like

Meget interessant team og advisors hvert fall. Hva er cirulating supply? Dette er faktoren som mangler for å vite mcap…

1 Like

Virker som et sterkt team, og whitepaperet virker imponerende ved første øyekast.

Når det er sagt: Hva brukes coinen til? Og hvorfor har ingen andre lagt merke til denne coinen siden august? Stått ganske stille siden da.

Edit: Ser at det er veldig begrenset hvor mye av coinsa som er tilgjengelig for markedet. Selskapet selv eier mesteparten.

OK volum i den da:
https://www.huobi.pro/en-us/nas_eth/exchange

  1. nov stod det at MCAP var 15.821.300 ved kurs 3,16 hvilket som vil si at circulating supply var 5.006.740. Det vil si en MCAP per i dag på 29.239.364.

Spørsmålet er hva som er circulating supply nå i dag…?!

Det kom ut av ICO for bare noen dager siden. Er en temporary coin ute nå som man veksler inn når main net kommer, forhåpentligvis i slutten av måneden.

Leste noe om 35% ute i presale, men skal innrømme at jeg kjøpte mest pga. teamet, og at det foreløpig ikke har blitt overhypet.

Kucoin har akkurat oppgradert systemet kan hende det er derfor

Hvilke tre kryptovalutaer tror dere har mest potensiale til å øke med x 10 eller mer?

Synes det er så morsomt at når jeg ser på Krypto så er det minimum 10x jeg legger til grunn for en innvestering. Det er helt hinsides. I aksjemarkedet er man liksom heldig om man klarer 2x på 1 år :slight_smile:

1 Like