Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Jeg handler pÄ cryptopia der kjÞper jeg eks eth i bitcoin kurs og selger i bitcoin.alle handler i lÞpet av Äret eks eth fÄr jeg i Excel ark fÄ Ä se antall handler hvor mye jeg har tjent i dette tilfelle brukte jeg ETH

Hvis du kjÞper ETH for BTC, mÄ du finne ut hva BTC pÄ kjÞpets tidspunkt var verdt i NOK. Det samme gjelder ellers.

dette forstÄr jeg ikke trodde at alle handler jeg gjÞr pÄ cryptopia i australia regnes i bitcoin gevinst , nÄr jeg selger meg ut av cryptopia via norsk crypto megler da fÄr jeg penger pÄ konto.derimot nÄr jeg kun trader pÄ cryptopia plattformen har vel ikke det noe med Norske kroner?

Hei igjen,blir regnestykke sÄnn: eks

KjĂžp eth 0.08- salg eth 0.09=gevinst i eth 0.01xbitcoinkurs X Norske kroner?

Om jeg eks har gjort 10 slike handler sÄ blir samme regnestykke som over?

seifisk

Delvis riktig, men kursene mÄ som sagt regnes til NOK, da det er skattepliktig i NOK. Du mÄ derfor finne ut kursen pÄ ETH i det handlene skjedde.

StÄr en del info om dette i denne trÄden:

Merkelig at ingen nevnte binance en eneste gang. Men alle nevner exchanges som har margin trading. Hvorfor hater dere penger?

Hva mener du elemtz

Aldri margin tradet men ser dagelig folk som mister alle penger ut av grĂ„dighet. Å gamble pĂ„ margin i krypto er idiotisk da whales kan liquidate deg nĂ„r det passer dem. Volumet er lav og lett Ă„ manipulere. Gud skal vite hvor mange som ble liquidated nĂ„ rett for mt gox droppa bitcoin til 8.3k. Selv om det er bull market sĂ„ kan volitet vĂŠre pĂ„ 20% opp eller ned.

Det at dere i det hele tatt foreslÄr det sier meg at dere er en gjeng med gamblers.

Tro det eller ei, men det gÄr faktisk an Ä tjene pÄ Ä trade margin. Ja, man utsetter seg mer for volatilitet, og det er derfor man bruker stop loss for Ä unngÄ liquidations. Etterhvert som man har tradet spot med en god suksessrate, kan man, om man er komfortabel med det, Þke eksponeringen sin. Grunnen til at jeg ikke nevner Binance e.l., er drÞye avgifter ved uttak, og generelt ganske hÞye avgifter for Ä trade. Mesteparten av det man kan handle der har sÄ lite volum at hvem som helst kan bli en hval, og muligheten for manipulasjon er stor. Ønsker man Ä trade spot, kan man heller bare forholde seg til GDAX og handle gratis blant de stÞrre valutaene.

EDIT: Ser at avgifter hos Binance har gÄtt ned litt, men de er fortsatt lavere bÄde hos GDAX og BitFinex, og sikkert mange av de mindre.

Cobinhood, zero fees. Bruker kaupangkrypto til innskudd, sitter vel med tap pÄ 3% ved innskudd, men det slÄr vel Ä vente 1 uke pÄ at pengene skal komme inn pÄ Coinbase kontoen. Alle som trader krypto er pÄ sett og viss gamblere. De som trader margin er enten utrolig dyktige, eller som oftest litt for risikovillige. Det gÄr ikke dÄrlig fÞr det gÄr dÄrlig.

SelvfÞlgelig kan man kalle det gambling, men hva er vel et aksje- og boligmarked som har blÄst seg opp over 10 Är? Slik jeg ser det er margin en slags tidsmaskin. Om jeg f.eks har 60% suksessrate ved spot-trading over en god stund, gjÞr jeg sannsynligvis noe riktig. Den totale potten jeg sitter med blir stÞrre og mindre underveis, men i et langsiktig perspektiv vil tradingen vÊre lÞnnsom. Margin gjÞr at denne tradingen kan vÊre lÞnnsom pÄ et mer kortsiktig perspektiv, forutsatt at man opprettholder suksessraten. I det lengre lÞp vil ogsÄ lÞnnsomheten kunne Þke ganske drastisk. Igjen, alt dette forutsetter at man i det stÞrre bildet gjÞr fler positive enn negative trades. Med margin vil svingingene i tradingpotten bli kraftigere, men har man en strategi som fungerer over lang sikt, er dette noe man lÊrer seg Ä leve med.

https://cryptocoincharts.info/markets/info

Hva ser vi etter?

Kan csv filer som jeg har eks hos bittrex div coin som har kommet pÄ avveie gjÞre kjelltri gstrekeker mot meg?

Nei. Men API med skrive-tilgang pÄ avveie kan gjÞre ugang.

SĂ„ at jeg har gitt csv filer kjĂžp salg krypto vauta til ukjente kan ikke gjĂžre ugang?

Nei. En CSV-fil er jo bare en tekstfil med kommaseparerte kolonner. Om du har hentet ut en csv fra transaksjoner sÄ vil de jo se alle transaksjonene dine med dato og summer men ikke mer. Ligger ikke noe innloggingsinfo i disse.

Takk.