Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Har kjøpt meg inn igjen i Bitcoin og Etherum i dag. Mest i Etherum.

7% avkastning siden kl 0930 i dag :slight_smile:

3 Likes

Har ikke tenkt å selge meg ut til fiat, Så er spørsmålet er, hvem får størst korreksjon?

Kjøpe Ether for BTC eller bare holde BTC for bunnen er snart nådd?

Ikke uenig i det slik det er i dag. Men det er for dumt å betale 250 spenn for å gå mellom bitcoin og fiat. Det kan ikke fortsette sånn på sikt

Mer enn doblet etherum investeringen på 42 XBT

Helt enig Frank.

Det kommer an på hvordan du ser på det. De som har tro på krypto mener jo det på sikt vil overta aksjemarkedet i markedsverdi. Hvis du sammenligner total market cap på krypto (512 milliarder dollar i skrivende stund), med Nasdaq f.eks, vil du se det er ganske stort rom for å vokse.

En annen ting du må huske på er at ikke alle coins og tokens er like. Ethereum oppfyller f.eks en helt annen rolle enn det Bitcoin gjør.

1 Like

Ethereum oppfyller samme rolle som Bitcoin pluss mye mere.

3 Likes

Men det er ikke bitcoin. :wink:

1 Like

OK, det jeg mente var at Ethereum ikke først og fremst var tenkt som en valuta / transaksjonsmiddel som det BTC var.

1 Like

Det er bare noe folk sier for og ikke irritere Bitcoin maksimalistene og statlige myndigheter.

Etter de siste dagers fall blir man litt paff og selv tenkte jeg bare “jaja, jeg får slutte å følge så mye med, og bare sjekke igjen om noen mnd”. Gikk 1 dag så var jeg i gang igjen :wink:

2 Likes

@Nocturne

Buy the dip var det lureste etter gårsdagens fall…

1 Like

Kanskje. Noe av det jeg har bitt meg merke i - og som jeg tror vil gjøre at ETH aldri kan bli no. 1, er at det ikke er noen cap på supply’en.

Dette er fordi Ethereum er i konstant utvikling. Målet som jobbes mot er at inflasjonen skal være 0, men sikkerheten til platformen går foran dette målet. Kommer til å bli en modell der det vil være litt inflasjon hvis vi ikke har nok transaksjoner (som betaler et lite gebyr) til å belønne de som sikrer nettverket. Kan også nevne at inflasjonen i Bitcoin er langt over inflasjonen i Ethereum per i dag.

1 Like

Inflasjonen i BTC vil jo bare vare til 2040 når alle coins er minet. Hva som vil skje med nettverket uten insentiv for å mine derimot er usikkert. Sånn sett er det bra ETH forket til PoS fremfor PoW.

Inflasjonen i BTC vil vare til 2140.

Den klovnen her er vel gjerne ikke så mangen som følger likevel, kanskje lurt å gjøre motsatt ?

2 Likes

Tom Hauglund er, som vanlig, ikke overrasket.

2 Likes