Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Hva mener du elemtz

Aldri margin tradet men ser dagelig folk som mister alle penger ut av grådighet. Å gamble på margin i krypto er idiotisk da whales kan liquidate deg når det passer dem. Volumet er lav og lett å manipulere. Gud skal vite hvor mange som ble liquidated nå rett for mt gox droppa bitcoin til 8.3k. Selv om det er bull market så kan volitet være på 20% opp eller ned.

Det at dere i det hele tatt foreslår det sier meg at dere er en gjeng med gamblers.

Tro det eller ei, men det går faktisk an å tjene på å trade margin. Ja, man utsetter seg mer for volatilitet, og det er derfor man bruker stop loss for å unngå liquidations. Etterhvert som man har tradet spot med en god suksessrate, kan man, om man er komfortabel med det, øke eksponeringen sin. Grunnen til at jeg ikke nevner Binance e.l., er drøye avgifter ved uttak, og generelt ganske høye avgifter for å trade. Mesteparten av det man kan handle der har så lite volum at hvem som helst kan bli en hval, og muligheten for manipulasjon er stor. Ønsker man å trade spot, kan man heller bare forholde seg til GDAX og handle gratis blant de større valutaene.

EDIT: Ser at avgifter hos Binance har gått ned litt, men de er fortsatt lavere både hos GDAX og BitFinex, og sikkert mange av de mindre.

Cobinhood, zero fees. Bruker kaupangkrypto til innskudd, sitter vel med tap på 3% ved innskudd, men det slår vel å vente 1 uke på at pengene skal komme inn på Coinbase kontoen. Alle som trader krypto er på sett og viss gamblere. De som trader margin er enten utrolig dyktige, eller som oftest litt for risikovillige. Det går ikke dårlig før det går dårlig.

Selvfølgelig kan man kalle det gambling, men hva er vel et aksje- og boligmarked som har blåst seg opp over 10 år? Slik jeg ser det er margin en slags tidsmaskin. Om jeg f.eks har 60% suksessrate ved spot-trading over en god stund, gjør jeg sannsynligvis noe riktig. Den totale potten jeg sitter med blir større og mindre underveis, men i et langsiktig perspektiv vil tradingen være lønnsom. Margin gjør at denne tradingen kan være lønnsom på et mer kortsiktig perspektiv, forutsatt at man opprettholder suksessraten. I det lengre løp vil også lønnsomheten kunne øke ganske drastisk. Igjen, alt dette forutsetter at man i det større bildet gjør fler positive enn negative trades. Med margin vil svingingene i tradingpotten bli kraftigere, men har man en strategi som fungerer over lang sikt, er dette noe man lærer seg å leve med.

https://cryptocoincharts.info/markets/info

Hva ser vi etter?

Kan csv filer som jeg har eks hos bittrex div coin som har kommet på avveie gjøre kjelltri gstrekeker mot meg?

Nei. Men API med skrive-tilgang på avveie kan gjøre ugang.

Så at jeg har gitt csv filer kjøp salg krypto vauta til ukjente kan ikke gjøre ugang?

Nei. En CSV-fil er jo bare en tekstfil med kommaseparerte kolonner. Om du har hentet ut en csv fra transaksjoner så vil de jo se alle transaksjonene dine med dato og summer men ikke mer. Ligger ikke noe innloggingsinfo i disse.

Takk.

1 Like

Er litt irriterende at alle youtuberne jeg følger i krypto virker å være permabulls. Skjønner ikke tankegangen når volumet bare faller og mcap toppene stadig blir lavere. De snakker om institutional money som skal komme inn og ta oss tilbake til ATH for BTC og andre. Jeg ser det bare ikke pr.d.d.

Her er mcap. siden toppen, med stadig lavere topper:

Det jeg tror markedet trenger, som ville vært sunt for markedet, er et skikkelig krakk ned mot $3k BTC. Da ville vi fått skikkelig akkumulering og hodling, som ville ført til prisøkning på lengre sikt.

3 Likes

De ser bare det positive prinsippet bak distributed ledger og consensus gir osv.

Så ignorerer de helt hvor langt unna de ulike chainene er fra å faktisk fungere slik de skal.

F.eks lightning network har et sinnsykt routing problem, det er det ingen som snakker om.
transaksjonshastigheten i dag er latterlig dårlig.

Ethereum har sharding de jobber med, men når er det klart?

2 Likes
1 Like