Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Bruker selv ledger og staker via iconex. Funket fint det. Kanskje ikke den mest fancye walletten jeg har sett, men oversiktelig og grei.

Brukte den fra japan jeg. Det var jo noen med enda hÞyere rente. Men smÄ summer som var der sÄ vett ikke hva man skal tenke om det.

Renten vil nok gÄ ned ja. Men ikke feil Ä fÄ bra renter i starten da :slight_smile:

Da gjþr vi det likt😊

Finnes jo etterhvert flere steder som gir renter pÄ krypto

Ja, jeg er inne i flere av dem. Men vil ogsÄ ha en som ser bra ut teknisk og fundamentalt. Hjelper lite med yield pÄ 20% i Äret dersom verdien av coinen/tokenen faller med 70%

1 Like

Hva er renten pÄ ulike? Btc ligger vel pÄ ca 5%?

“Rente” var noe jeg kalte det. Mener stake-yield. Du snakker antageligvis om Ă„ lĂ„ne ut krypto? :blush:

1 Like

Hei.noen som har hvert borti elysium capital?
dete er hedgefond som blir tilgjengelig nÄ for private som har hatt en kjempe avkastning har kunn hat 2 mÄnder med minus pÄ 1 Är.hÞres d intresangt ut sÄ bare si i fra.

Nei, jeg mener Ä fÄ tradisjonelÞ rente for Ä stake kryptoen sin der. Kall det gjerne for kryptobanker

Jo, men Bitcoin sĂ„ er det jo mining som verifiserer transaksjoner. Du mĂ„ da ha miningutstyr for Ă„ fĂ„ utbetalt reward. Jeg snakker om proof of stake. Slik som f.eks Cardano, Ontology, Icon osv har. Da trenger man bare Ă„ delegere myntene til en nodeoperatĂžr for Ă„ fĂ„ “renter”. Eos har ogsĂ„ noe lignende kalt dpos.

Du fÄr ikke tradisjonelle renter slik som i en bank. De lÄner jo ut pengene du plasserer til en hÞyere rente enn de gir deg for de du har plassert.

Du kan derimot lÄne ut selv via lendingpools og da fÄ tradisjonelle renter.

2 Likes

Jo, du fÄr vanlig rente f.eks. hos Abra
https://www.abra.com/earn-interest-on-crypto/

" Grow your crypto auto-magically

Hold your crypto in the Abra Interest account and earn interest on your crypto every single day . It’s as simple as 1
2
3"

Eller har jeg misforstÄtt?

Har ikke kjennskap til det nettstedet. Men gÄr utifra at det er en eller annen form for et lendingpool? Skal du ha renter pÄ noe som mÄ de jo ha inntekter sÄ de kan betale ut renter, sÄ de lÄner de antageligvis ut?

Har testet ut bÄde Ä lÄne ut krypto og lÄne krypto for Ä geare opp. Ingen av delene er helt uten risiko. Men det er fÞrst nÄr markedet krÊsjer at kaoset starter og dominobrikkene begynner Ä falle i slike pools, lÄnere fÄr sitt depositum likvidert og da gidder man ikke betale tilbake resten av det man skylder. Da lÄnetaker ikke stÄr personlig ansvarlig for lÄnet. Det er kun depositumet via en smartkontrakt.

De gjĂžr nok det samme som fiatbankene gjĂžr, ja. Ingen gratis lunsj rundt om og fiat i banken betyr ikke at bankene gir deg renter uten at de videreinvesterer innskuddet.

SĂ„ da er vi tilbake til at begrepet kryptobank nok passer

Det har du rett i! Men sĂ„ er det ogsĂ„ noe som heter “not your keys, not your coins”:wink: Men de er sikkert til Ă„ stole pĂ„.

Blockfi er en annen. De har vel ogsÄ ambisjoner om at man skal kunne bruke krypto som sikkerhet for tradisjonelle lÄn
?

Ja det er mange av de. Jeg brukte aave/lend pÄ denne tiden i fjord :slight_smile:

Men er vi da enige om at det du skrev ikke er riktig og at man fÄr tradisjonellw renter?

"Du fÄr ikke tradisjonelle renter slik som i en bank. De lÄner jo ut pengene du plasserer til en hÞyere rente enn de gir deg for de du har plassert.

Du kan derimot lÄne ut selv via lendingpools og da fÄ tradisjonelle renter."

ForsÄvidt ja. Men nÄr du brÞt inn sÄ snakket vi jo om proof of stake. SÄ jeg trodde du var med i den diskusjonen siden du kom inn nÄr det ble diskutert :slight_smile:

Som du selv merket nederst nÄ sÄ sÄ skrev jeg jo at man kan fÄ tradisjonelle renter :slight_smile: SÄ feil ble det vel ikke.

Ha en fin dag :slight_smile:

Jo, for du skrev at jeg mÄtte selv lÄne det ut for Ä fÄ renter og det stemmer jo ikke. Det holder med innskudd

Som sagt sÄ diskuterte vi jo overhodet ikke den nettsiden i det hele tatt. SÄ vett ikke hvorfor du dukket opp Ä spurte om rente plutselig. Men hvorfor spÞr nÄr du vet svaret?
Da er det vel bare Ä plassere btc der og satse pÄ at de er seriÞse og ikke gÄr konk i nÊrmeste fremtid?

Grunnen til at jeg skrev innlegget var fordi dere diskuterte renter og da tenkte jeg at det var relevant Ă„ trekke inn tradisjonell innskuddsrente.

Grunnen til at jeg spurte om jeg hadde misforstĂ„tt innskuddsrente var fordi du svarte at “Du fĂ„r ikke tradisjonelle renter slik som i en bank.”. For det er jo akkurat det man kan fĂ„.