Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta - Teknisk analyse 2019 (TA) 📈

Spekulativ HS i BTC - target ca. $5600 ved brudd.

1 Like

En av de mindre spekulative jeg har sett her pÄ forumet
 :slight_smile:

Hehe, jeg skrev spekulativ fordi det ikke er en veldig dyp analyse. Jeg sÄ bare pÄ chartet og det var formasjonen som var mest i Þyenfallende for min del. Men det kan vÊre det er feil, mÄ nesten se veldig nÞye og over flere timeframes for Ä konkludere men har ikke stor interesse av det selv for Þyeblikket da all kapital er i aksjer og ingenting i spill i krypto (utenom 4ever long posisjoner).

1 Like


Desto lenger vi konsoliderer mellom 8100 og 7500 desto stÞrre er sjansen for et brudd opp. Rekker MA50 Ä komme seg opptil 7500 sÄ minker sjansene mye for en billigere inngang. Skulle helst sett et snarlig brudd ned gjennom 7500 og MA50. Det ville vÊrt ypperlig med en inngang hvor 6k og MA100 sammenfaller.

2 Likes

http://bitcointicker.co/bitfinex/btc/usd/

Det er vakkert, rett og slett vakkert :money_mouth_face:

Mindre twittermeldinger fra Trump i det siste. Det gikk vel ikke slik han hadde planlagt, han fant vel ut at han egentlig bare fikk folk til Ă„ flytte penger fra aksjer over til krypto :joy::joy::joy:

Overraskende parabolic - lurer pÄ hvor dette vil ende?

Ja dette er rart. Gikk nesten direkte fra konsolidering til en rett strek opp. Ikke den vanlige oppbygningen av momentumđŸ€”

Ja, det er akkurat det jeg ikke liker, og grunn til at jeg ikke har prÞvd Ä vÊre med pÄ denne bevegelsen. Man kan selvfÞlgelig si i ettertid at man burde hevet seg pÄ, men det er umulig Ä vite nÄr slike parabolic moves slutter, og normalt pleier de jo Ä korrigere ganske kraftig.

Men det sagt sÄ har vi BTC halvening neste Är. Facebook gÄr inn i krypto. Mye positivt som skjer i bransjen. Det eneste jeg lurer pÄ er hvordan dette skal fortsette uten Ä ha en skikkelig konsolidering.

Alle timeframes opp mot daily er overkjÞpt. Det er ogsÄ en bearish divergence pÄ gang i RSI.

1 Like

Hmm ja. Jeg var heldig Ä fikk kjÞpt meg inn pÄ 3700$ etter Ä hÞrt mye positivt fra smarte mennesker.

Det er jo en type bevegelse jeg kun har sett lignende ved kraftige og brÄ fundamentale endringer

Jeg fĂžler hvertfall ikke denne oppgangen av drevet av vill spekulasjon blant folk som ikke aner hva de driver med

Vi hadde 14-15 mÄneder med bear market. Konsolideringsmessig sÄ kan man si det bare var 4 mÄneder med akkumulasjon - frem til det vil jeg regne som distribusjon. Om det er nok til Ä fÄ den mot ATH er tvilsomt, men som du sier, er det stÞrre fundamentale faktorer pÄ gang vil de uansett trumfe det tekniske, og den kan gÄ mye hÞyere.

Jeg hadde f.eks prÞvd Ä shorte denne pÄ bÄde $8-9 og 10k og tapt. Derfor holder jeg meg unna, for min logikk tilsier at man bÞr vÊre ytterst forsiktig slik chartet ser ut nÄ. Men grattis til de som er inne, er jo ikke dumt med 3x pÄ 1.5 mÄned :smile:

Ja det ser litt sketchy ut. Men har vanskelig for Ă„ tru at vi skal ned igjen til 4000 uten en fundamental negativ endring.
Jeg er helt sikker pÄ at krypto kommer til Ä ha en viktig rolle i framtiden, btc eller annet.

1 Like

Det er vesentlig stor forskjell pĂ„ dette run’et og det vi hadde i 2017 om du ser teknisk pĂ„ det :slight_smile:

Tenkte mer pÄ 2015 - tok ca. 840 dager med accumulation fÞr du fikk bull run da. NÄ har det tatt halvparten av tiden. Volumet er ogsÄ avtakende pÄ weekly chart sammenlignet med volum fra 2017.

MEN som nevnt KAN det vÊre stÞrre institusjoner som hamstrer og gjÞr at prisen beveger seg oppover pÄ lavere volum. Det er uansett bare Ä gratulere dere som er inne og Þnske lykke til.

Personlig ville jeg nok gÄtt pÄ en smell med Ä prÞve Ä shorte denne bevegelsen oppover, sÄ jeg er ganske glad for at jeg ikke er inne :slight_smile:

Jo men det er viktig Ă„ fĂžlge med pĂ„ psykologien. :blush: Man sĂ„ i facebook-grupper og forumer at bitcoinfans som har vĂŠrt positive til bitcoin under hele bearperioden begynte Ă„ kaste inn kortene pĂ„ 3200 usd. NĂ„r den fikk et byks oppover sĂ„ kommenterte de: “nei driten skal ned til 1200 usd” sĂ„ det ble mitt kjĂžps-signal og begynte Ă„ akkumulere. Psykologi spiller nok stĂžrre rolle her en aksjer hvor man kan “regne” va de er verdt :wink::blush:

Ser pÄ dette som ren lotto, med en litt stÞrre sjangse til Ä fÄ gevinst. Glad for at jeg vekket til live min gamle Coinbasekonto tidligere i uken. Er inne med ett lite lodd og Þker litt etter hvert. Fort gjort Ä komme seg ut pÄ Coinbase, bare Ä fÞlge med litt.
MĂ„ vĂŠre galemathias Ă„ shorte dette.:smiley:

Bitstamp har mest historikk ifht. BTC og alle tradere jeg fÞlger bruker Bitstamp chartet for Ä se pÄ den lange trenden. Andre charts har kanskje stÞrre / mindre volum, men du misser historikk sÄ langt tilbake i tid :slight_smile:

@Sjokk - ja, det er galskap Ä shorte parabolic runs, pÄ samme mÄte som det galskap Ä prÞve Ä gÄ inn pÄ en slik run nÄr alle oscillators er overkjÞpt og du i tillegg har bearish divergence.

MEN; vi har sett at alle dippene har blitt kjÞpt pÄ vei opp, sÄ for hver konsolidering fÄr man roet ned RSI og andre oscillators og kan fortsette oppturen. NÄ er alle timeframes opp til monthly snudd bullish, men jeg tror likevel vi kommer til Ä fÄ se en 30-50% korreksjon her fÞr ny ATH.

1 Like

hvorfor kjÞpte man ikke bitcoin pÄ 3k usd :roll_eyes:

Det kan du si, tenker at det er av samme grunn sÄ en ikke gÄr all in her. Frykt eller fornuft.:hot_face:

1 Like