Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta - Teknisk analyse 2019 (TA) 📈

Velkommen ETTER Coindesk. Jeez
 :roll_eyes:

Bearish?

:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

2 Likes

Daily trend er fremdeles bearish ja :wink:

Alt under 12450 er bare en ny lower high!

Edit: @vanderbilt - ja, hvis du ikke regner dumpen til 10300 som en low sÄ har vi ikke snudd trenden pÄ daily. Jeg ser high, low, lower high, lower low og at vi nÄ lager en ny lower high.

Men enig i at dette nok blir en EQ formasjon.

Enig med Buffet, er ikke helt Bearish enda. Vi holder vel pÄ p sette en lower high i disse dager, sÄ fÄr vi se om det flÞlges av en lower low fÞr vi kan si om trenden er snudd pÄ daily. Trolig vil vi nok ende opp i en EQ fÞr det skjer.

Okei :slight_smile: da har vi nok ulik definisjon pĂ„ en “daily trend”:slight_smile: siste 5 dager du ser pĂ„. Trenden med daglig candles er jo uten tvil positiv. Med en slik brutal oppgang uten korreksjon, sĂ„ var jeg forberedt pĂ„ og teste “gulvet” i trendkanalen ca. 9400. Eller 8800 hvor det er bra stĂžtte. :slight_smile:

Tror det bunner ut i en preferanse sak rundt hvordan man leser chartet. Sikkert ikke noe rett eller galt her. Jeg personlig foretrekker Ă„ se tydelige swings fĂžr jeg anser det som en high eller low.

1 Like

Helt klart! Men @Buffet - det er ikke min definisjon, men slik de fleste tradere tolker et chart.

I teknisk analyse sÄ er en trend High / Low etterfulgt av HH og HL eller LH og LL. FÞrstnevnte kaller vi opptrend. Sistnevnte kaller vi nedtrend. SpÞrsmÄlet her er hvor man setter de ulike nivÄene som @vanderbilt sier . GjÞr man som @vanderbilt sÄ kan man argumentere for at vi ikke har satt en LH enda. Jeg anser 12450 som en LH og dermed er vi bearish. Ser man at bevegelsen til bunn i forigÄr er en og samme bevegelse blir analysen nÞytral (EQ) :wink:

Joda, er klar over det. Syntes bare det var noe tidlig Ä konkludere pÄ sÄ fÄ dager. Jeg liker Ä zoome ut og ser ikke noe LH og LL :slight_smile:
Har bare mobilen tilgjengelig nÄ sÄ for ikke tegnet sÄ mye :wink: men jo se her fra blockfolio appen. Trenden er vel ganske tydelig, etter min mening. Men alle har selvsagt sine egne meninger :slight_smile:

Av og til ned og teste 50 dagers glidende, sÄ opp igjen :sunglasses:

Interessant. Hvor begynner bunnstreken i trendkanalen din?

Var bare en parallell kanal jeg tegnet noksĂ„ kjapt nĂ„. Den brĂžt jo opp igjennom det gamle “trendtaket” for noen dager siden. Jeg har tidligere abonnert pĂ„ investtech og da husker jeg at de pleide Ă„ spĂ„ enda brattere stigning ved brudd opp igjennom trendtak, sĂ„ da prĂžvde jeg og spĂ„ en ny trendkanal, kanalen blir sikkert korrigert etter hvert som den for dannet en formasjon. Vi har jo uansett veldig forskjellig tidsperspektiv. SĂ„ begge kan jo sĂ„nn sett ha korrekt. :slight_smile:

Kan huske det pleide Ä slÄ inn i f.eks biotek-aksjer som hadde steget mye og brÞt opp gjennom taket, sÄ fortsatte det en god stund til. Men ingen har fasit, sÄ blir spennende Ä se :slight_smile:

Du kan for all del fÄ rett at den nÄ starter en bearish-trend :slight_smile: Det jeg hÄper pÄ er at den snart kan rive seg lÞs fra andre coins og tokens. Det ser sÄ uprofesjonelt ut nÄr enten alt er grÞnt eller alt er rÞdt.

Meh, er bare pÄ kort sikt jeg er bearish. Jeg tror vi ser ATH igjen innevÊrende Är faktisk :wink:

En liten spekulativ saggy-tits formation :wink:

Det ser ut som en bear-trap, sĂ„ forventer videre oppgang. Men samtidig spĂ„r mange “eksperter” at Btc vil fortsette i ensom majestet videre. SĂ„ da liker jeg Ă„ gjĂžre det motsatte av hva konsensus spĂ„r.

Jeg er i utgangspunktet ikke en Tron-fan. Men etter Ă„ ha lest litt om det sĂ„ blir jeg mer positiv, et slags desentralisert Itunes. Justin Sun har “kamerater” med fryktelig dyp lommebok. De har ogsĂ„ annonsert “buy-back-program”
Teknisk ser jeg en omvendt hode- og skulderformasjon.

Saggy tits mĂ„ vel vĂŠre megabull? Hehe😁

1 Like

Saggy-tits er bull. I allefall i denne sammenheng :joy:

Postet for 4 dager siden. Var egentlig pÄ tull, men den stemte jo f
 meg!

image

MĂ„ lĂŠre meg teknikken for denne.

Har du noe navn pÄ denne formasjonen? MÄ innrÞmme at jeg lo litt for meg selv i det Äpne kontor landskapet nÄr jeg leste om saggy tits formasjonen haha :slight_smile:

Hehe - formasjonen heter det den ser ut som, butterfly formation. OgsÄ kjent som Gartley pattern, etter H.M Gartley. Merker jeg mÄ lese meg opp pÄ dette, er litt i retning Eliott-waves.

https://forextraininggroup.com/trading-harmonic-butterfly-pattern-structure/

Bitcoin begynner Ä bli veldig thight her nÄ, ogsÄ pÄ daily. HÄper pÄ brudd ned, men tÞr ikke shorte.