Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Laplagam sin portefølje

Tusen takk!

1 Like

Moro å se at det går bra med noen da, viser jo at det er mulig :stuck_out_tongue_winking_eye::sweat_smile::+1:

4 Likes

Blitt litt mer handel her nå så på tide med en oppdatering :slight_smile: Ved forrige oppdatering solgte jeg alt overskudd fra IDEX på kurs 1.74. Deler av salgsbeløpet har jeg derimot brukt og kjøpt tilbake på kurs 1.55 som gjør at jeg har fått litt mer vekting igjen i selskapet.

Ellers som resten av verden fikk også jeg med meg nyheten om BergenBio og Bemcentinib for covid 19 og plukket med meg litt aksjer der og. Lot den ville åpningskuren roe seg før jeg kjøpte så jeg fikk mitt første kjøp på kurs 37.95. Fulgte med videre med penger på bok og fylt på videre kurs 33.50. Fikk etterhvert også inn et lite kjøp på kurs 38.25 fra et innskudd som gjør at jeg har fått et snitt på 36.61. Beløpet totalt er derimot fortsatt litt lite, så blir ikke super rik av dette, men om de skulle lykkes i førsteomgang med corona medisin så kan det likevel bli hyggelig på litt mer lang sikt.

Dagens handels så ble det salg av nano beholdningen min på kurs 25.20. Pengene hadde jeg egentlig litt lyst til å fylle på i BergenBio, men ettersom selskapskursen valgte å denne dagen å ta liftoff så ble det til at pengene forelipig ble liggenge i beredskap istedet. Tror likevel det er veldig gode sjanser for at den bare fyker videre, men tenker å være tålmodig. Et annet alternativ for midlene kan være å kjøpe tilbake nano som er på litt lavere kurs nå. Vi får se.

Mitt mini beløp i i 5th ble også solgt på kurs 2.14 som var noe tidlig sett utviklingen, men selskapet hadde gått omkring 500% på rundt en måned så for min del var det helt greit. Jeg lot 1 aksje bli liggende symbolsk fordi jeg liker selskapet selv om jeg ikke klarer å se løsningen helt på hvordan de skal bli profitable frem til de leverer et spill hvor en lett ser hvor pengene kommer inn. Det vil være et selskap jeg følger for å se launches og eventuelle muligheter. Mcap er for øyeblikket på 150 millioner, så om de får en skikkelig hit så er det fortsatt potensialet.

Etter all handel så ser porteføljene mine slik ut:

Zero konto:
PCI Biotech: 80.50%
CombiGene: 18.70%
Kontanter: 0.70%
5th planet games: 0.01%

image


ASK konto:
PCI Biotech: 85.70%
BergenBio: 5.4%
IDEX: 3.5%
Targovax: 1.6%
Kontanter: 3.8%

image

16 Likes

På tide med en oppdatering! Nå var det lenge siden. Spennende med black week og snart black friday. Personlig føler jeg dette kom litt vel tidlig. Med vanvittige 50% rabatt smalt Per Walday som første CEO til med innføring av Black Wednesday. Her ble det armer og ben om aksjene. Godt aksjene ikke ble lagt ut på butikkhyller da det fort kunne blitt smittevernmessig uforsvarlig.

Uansett, vi benytter oss av erfaringe, tålmodighet(eller flaks) og fikk plukket opp noen aksjer via to handler på henholdsvis kurs 20.70 og 20.75. Hadde ikke trodd jeg ville klare noen gang igjen å redusere snittet på denne aksjen, men sånn ble det.

I forhold til AZ forhandlingene så var dette en kalkulert risiko som jeg ville tatt 100 av 100 ganger. Står fortsatt på det og ville ikke gjort noe annerledes under de forutsetningene som var. Det ble tap i første set, men flere kommer. Synes DCPrime samarbeidet på fimavacc og nac ser spennende ut, samt tror på rekrutteringen vil ta seg opp. I tillegg har vi en potensiell tilleggstrigger på partner i Asia som kan komme når som helst. Vi satser på at de neste set ballene smeller inn.

Videre har jeg ellers økt min beholdning i BergenBio, samt fylt på med penger i emisjon samt tegningsretter for CombiGene for å være med videre i veien til klinikken med sin genterapi behandling for epilepsi. Jeg har også frigjort kapital her for å kunne kjøpe meg inn via ytterligere tegningsretter som er gjenstående i CombiGene. I forhold til kjøpene på bergenbio, så har brorparten her blitt kjøpt i sommer og dermed har ikke snittet blitt optimalt. Likevel, dette til tross så ligger det på omkring 37. Målet er å få med meg covid 19 resultatene, og om de ikke går veiens så blir jeg nok med videre uansett. Liker selskaper med en potensiell veldig stor trigger samtidig som de har spennende muligheter til å falle tilbake på. I tillegg er pengebeholdningen en enorm bonus. Skader heller ikke å ha Mohn i bakhånd.

I tillegg kjøpte jeg en veldig liten mini pott på Play Magnus aksjen på kurs 17.90 for 2 dager siden. Ikke veldig sikker på om det er noen god kurs på kort sikt, men begynner å bli rimelig overbevist om at interessen rundt sjakk er på kraftig vei opp globalt, noe som kan gi gode verdier dersom en er veldig langsiktig. Ved å putte en liten “ubetydelig” slant i selskapet så blir det også lettere å følge og gøyere å følge med selskapet og eventuelt bygge seg kunnskapen som trengs for å vite om en skal vekte opp eller eventuelt gå ut på senere tidspunkt.

Foruten dette synes jeg også det var veldig moro å se at Targovax som jeg kjøpte en liten lyttepost på ved forrige emisjon kom må såpass imponerende resultater på oncos platform. Om de får tilsvarende gode resultater i kombinasjon med keytruda så kan også dette selskapet virkelig bli skikkelig spennende. Det ene selskapet virkelig trenger nå for å få fart i sakene er noen pengesterk investorer/selskapet som kan gi trygghet i forhold til videre finansiering. Slik det er nå legger det alltid en liten hånd på kursen og dermed forhindrer en veldig etterlengtet potensiell oppgang. Personlig hadde jeg gladelig tatt imot 100% utvanning på dagens kurs om dette kunne dratt inn 500 mill de kunne brukt videre påstudier hvor blant annet oncos platform forhåpentligvis også snart i gang med noe som er pivotalt. Med 100% utvanning ville selskapet fortsatt være verd omkring 1 mrd som fortsatt er etter min mening svært billig. Derimot er nok beste timing for dette være når de får resultatene fra kombinasjonsstudien og da kan legge på plan for hvordan eventuelt en neste fase studie ser ut. Det skal bli veldig spennende å følge Targovax fremover.

Ellers er det vel på tide også å bli kvitt dette viruset som herjer. Krysser fingrene for at vaksinene som kommer kan få ting til å gradvis normalisere seg.

Ellers, etter sommer og høstens handler så ser porteføljene mine slik ut:

Investering zero konto: (ca. 65% av totalbeholdningen).

PCI BIotech: 42.4%
CombiGene: 31.4%
BergenBio: 10.6%
Combigene TO4: 3.4% (tegningsretter for aksjer til kurs 0.5 - nåværende kurs 0.75)
Play Magnus: 0.9%
Kontanter: 11.2% (så og si hele dette beløpet går til å dekke kostnad med TO4)
5th planet games: 0% (1 aksje)

image

Aksjesparekonto: (ca. 35% av totalbeholdningen):

PCI BIotech: 74.9%
BergenBio: 16.7%
TArgovax: 8.3%

image

19 Likes

På tide med en ny oppdatering nå som helgen startet med en skikkelig oppgang på PCI Biotech. Alltid mer moro da :slight_smile: Og det har egentlig vært en utrolig bra periode for min del. Kjøp og salg har truffet svært bra.

Siste kjøp fra forrige oppdatering var Play Magnus til kurs 17.9. I mot standard strategi og “fornuft” valgte jeg å 3 doble beholdningen med kjøp på 20.3 som gjorde at jeg havnet på et snitt på omkring 19.5. Fra dette solgte jeg 1/3 av beholdningen på 28.6 for så planen var å la resten ligge til gravsteinen nærmet seg. Derimot ble fristelsen litt for stor på kurs 38.3 når trenden var nedover, så da solgte jeg ut resterende beholdning. Det ble en gevinst på omkring 58% på litt i underkant av 2 måneder.

Kjøpte meg også litt ekstra BergenBio fra store deler av Play Magnus pengene på kurs 33.85 og solgte halvparten av det jeg kjøpte på kurs 38.55. Planen er å la resten ligge frem til vi får presentert noe resultater fra covid studiene.

For et lite beløp av pengene som er blitt igjen fra disse salgene kjøpte jeg også opp en mini post på Zen Graphene som produserer Graphene stoffet billig og miljøvennlig. Tok en gamble her spesielt med tanke på seneste kursoppgang, samt alt for lite tidsbruk for å sette meg inn i dybden på teknologien og regnskapet. Likevel, en liten pot i selskapet gjør at jeg tvinges til å lære mer om sektoren, så blir forhåpentligvis ikke en for stor læring. Kanskje også treffer intuisjonen her noe selv om den også er litt skeptisk.

Ellers stoppet ikke handelen her da jeg hadde vesentlig mer penger igjen fra salget på Play Magnus. Ventet egentlig på ny inngang i Play Magnus, men så ble PCI Biotech såpass spennende med denne konferaansen at jeg valgte å fylle det på der istedet da jeg er overbevist om at det blir svært bra momentum fremover til konferanse presentasjonen 10 Februar. Fikk smyget meg inn i dag på kurs 27.35. Ser ut til at dette også ble bra treff.

Til tross for at det ikke er snakk om veldig store beløp, så har disse handlene bidratt rimelig betydelig. I tillegg har jeg hatt emisjonsretter til aksjer i CombiGene som gjør at jeg har fått aksjer til 0.5 som for øyeblikket ligger på 0.654. Så det føles for øyeblikket litt som at pengene virkelig har fått vinger :slight_smile: Derimot så er alle midlene jeg nå har plassert i aksjer som jeg utgangspunktet tenker å være litt mer langsiktig med. Derfor forventer jeg lite handler nå på kort sikt. Likevel, spesielt med BergenBio og PCI Biotech så er det veldig klare triggere, så gleder meg veldig til å følge fortsettelsen. Er veldig optimistiske på en positiv utvikling spesielt frem mot 10 Februar da BergenBio har q rapport, samt PCI Biotech har konferanse presentasjon. Da blir det bare å sitte rolig å nyte tiden. Forhåpentligvis blir det fine dager fremover.

Som følge av handlene ser dermed porteføljene slik ut:

Investeringskonto Zero (63% av totalen):
PCI Biotech: 48.7%
Combigene: 36.6%
BergenBio: 12.9%
Zen Graphene: 1.8%

image

Aksjesparekonto: (37% av totalen)
PCI Biotech: 74.1%
BergenBio: 16.7%
Targovax: 9.1%

image

Og avslutningsvis godbiten som viser dagens avkastning :slight_smile:

image

17 Likes

Da var det på tide med en ny oppdatering. Det betyr som regel at det har vært en god dag for porteføljen, og det har aldri passet så bra som nå. Med min 3 største investering i porteføljen CombiGene som fikk avtale med Roche eide Spark Therapautics og som endte med deilige 171% opp på en dag. Det er et selskap jeg har fulgt siden 2017 og investert en god del penger i, og vært med på emisjoner på veien. Endelig har jeg fått tilbakebetalt i form av at selskapet nå kan begynne å tenke fremover uten pengespøkelset rett rundt hjørnet.

Med den oppgangen så ble det følgende kursutvikling for dagen for hele porteføljen som er en soleklar rekord uten sidestykke for min portefølje.

image

Ellers har egentlig handlene spesielt på nye aksjer egentlig gått rimelig bra. Dessverre har det vært litt mindre beløper fra innskudd og slikt, så ikke blitt all verden. Likevel, alle munner drar.

Kjøpte et lite beløp i Bioextrax på kurs 100 og 103 på 17 og 19 februar og solgte igjen halvparten 23 august på kurs tilsvarende 336 (84, men var aksjesplit så reell kurs skal være omkring 336). Så fikk solgt med gevinst, samtidig som jeg også har litt aksjer igjen som kan ligge å flyte.

Fikk kjøpt Ultimovacs på kurs 78.8 på 8 juni, mens solgte halvparten 1 oktober til kurs 157.8 som medførte at jeg har fått tilbake innskuddet samtidig som jeg har like mye penger som jeg satte inn opprinnelig liggende i selskapet.

Kjøpte 2 aksjer på Gamestop til kurs 58.47 og de som kjent :large_blue_diamond: :large_blue_diamond: fortsatt i porteføljene.

Gjorde en Nano trade på kjp 15.5 som jeg solgte på 17.2, mens jeg kjøpte meg inn en long posisjon på kurs på kurs 23.53 i februar som jeg fortsatt sitter på. Jeg håper å ha den igjennom en eventuell godkjenning av Betalutin.

Gjorde en trade på Play Magnus på kjøp 20.1, mens jeg solgte det på kurs 23. ca. 2 uker etter. Deretter kjøpte jeg meg inn igjen på kurs 20.15. Disse ble solgt igjen i dag i huj(er dette et ord?) og hast til kurs 18.10 for å bruke alle disse pengene på kjøp i CombiGene etter meldinga. Kjøpene fra disse pengene gikk på snittkurs 13.30 og tar utgangspunkt i at dette blir en long post. Ved kursslutt på 17.10 så har den foreløpig truffet bra. Tror fort den kan også bli mye bedre de neste dagene om selskapet skulle få en fair prising. Time will tell.

Som dere ser fra ovenfor handler så gjør jeg naturligvis ingen feil. Ja, eller, hvis vi ser bortifra feilkjøpene. De har egentlig kun vært i et selskap, og ingen av de er realisert, så er fortsatt håp her, men likevel. Ikke truffet bra på timing uansett.

Kjøpte meg gradvis videre opp med nedsnitting i BergenBio på kurser 31, 30, 24 og 22. Ingen ting av dette er blitt solgt, så disse godgjør seg for å forhåpentligvis se bedre dager. Nå har CombiGene vist veien, så nå er det bare å følge etter. Nå er det PCI Biotech og BergenBio sin tur. Så blir det tilbake til vm i venting.

For øyeblikket ser porteføljene derimot slik ut etter avsluttet børsdag(2/3 av total beholdningsverdi):

Hoved portefølje:
CombiGene: 45.7%
PCI Biotech: 27.4%
BergenBio: 16.5%
Zen Graphene: 2.6%
Bioextrax: 1.3%
Ultimovacs: 0.9%
Pengebehldning: 5.3% (kom dessverre ikke inn før etter børsslutt, så fikk ikke kjøpt for disse i CombiGene i dag)

image

Sekundær portefølje(1/3 av total beholdningsverdi):
PCI BIotech: 60.4%
BergenBio: 16.2%
Nordic Nanovector: 12.3%
Targovax: 11%

image

Forøvrig har jeg også åpne porteføljer på Shareville så det er mulig å se kjøp, salg og slikt på brukeren Bigloss.

39 Likes

Stort grattis! :partying_face:

6 Likes