Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Lifecare (LIFE)

Er det noen her som har fulgt med på dette selskapet? Med tanke på at diabetes mellitus type 2 er den nye folkesykdommen, skulle man tro at det er en stor oppside i dette selskapet?

Tittet bare litt.

For det første så er selskapet med endel varsko tegn på proff.no/regnskapet. Synes sjefen får mye betalt bl.a. Teknologien er veldig tidlig ute, skjønner ikke helt hvorfor de er på børs allerede nå. Det finnes knapt ansatte da jeg sjekket for en stund siden. Men kanskje andre som har andre innspill?

Startet en tråd i fjor vedrørende Lifecare:

I dag skjedde det noe snodig i Lifecare. Plutselig lå det kjøpsordrer på i underkant av 400 000 aksjer inne. Forrige gang noe liknende skjedde spratt kursen opp 500% noen dager etter. Hvordan kan man tolke en slik plutselig kraftig økning i interessen?

Ser ingen handler på denne størrelsen i dag.

Ingen handel i den størrelsesorden, nei, men likefullt.

Dette må jo være bull?

Starter join venture hvor partner putter inn 75mill og Lifecare 0.

Lifecare får 25% av aksjene i tillegg til funding for utviklingen av sitt konsept.

https://newsweb.oslobors.no/obsvc/attachment.obsvc?messageId=493369&attachmentId=192078&obsvc.item=1

1 Like

Meget gledelig👍

Emisjonsfaren er borte, iallfall!

1 Like

Ny melding idag om engasjement av en ny vitenskapelig rådgiver knyttet til Sencell-utviklingen…

https://newsweb.oslobors.no/message/501316

Spennende!

1 Like

Ser ut som gevinst sikring er over nå og begynt å stabilisere seg rundt 3,60. Kan være grei inngang nå tenker jeg.

Jeg solgte meg ut ved sist oppgang mot 4kr, da solgte forøvrig eierene også… Har ikke tørt å komme meg inn igjen. Føler litt dette er et “koronatriks” som mange andre bioselskap også har gjort :slight_smile: får litt samme feelingen som når mange selskap begynte å skrive blockchain og selskapet gikk opp 50 % over natta :rofl:

edit: bare synsing såklart

Så vidt jeg kan se sitter de største eierne top 5 med 70-80% av aksjene. Det er jo ikke de selv som satser på korona test, det er bare en bonus for dem siden de har dette samarbeidet med digital diagnostics :face_with_monocle:

Det blir jo litt komisk da; på PCI-tråden spekuleres det om hvorvidt deres teknologi er med i noen av vaksineprosjektene uten at selskapet har sagt noe om det, mens når et selskap eksplisitt sier at de ønsker/er i ferd med å utvikle noe i forbindelse med corona, da er det bare spill for galleriet.

Det får du nesten ta opp med lommelykt gutta, for der er ikke jeg :slight_smile:

Omtalt i Nettavisen:

https://www.nettavisen.no/okonomi/norsk-selskap-involvert-ny-test-skal-gi-umiddelbart-korona-svar/3423956625.html

2 Likes

Hvis dette stemmer, vil det gjøre det mulig for mange arbeidsplasser å nærmest fungere som normalt når disse testene er tilgjengelige. Det bør være verdt en del dollar. Lifecare eier 25% som det står. Det er ganske sinnssykt. Litt usikker på produksjonslinje, konkurranse situasjon osv. som kan påvirke veldig mye.

“Ifølge Devic vil testen koste om lag det samme som gjeldende lab-tester, et sted mellom 100 og 200 euro.” Prisen må litt ned før det er aktuelt for alle arbeidsplasser å kjøpe produktet.

Høres skambillig ut, spør du meg.
Hyggelig at styreleder selger så fort kursen beveger seg mot 3,5. Det innbyr virkelig til tillit.

I november? Ble jo solgt til CTO og VP technology. Mulig de hadde ballegrep på styrelederen