Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Minesto (MINEST.ST)

Starter en tråd om Minesto AB (MINEST.ST) siden en del har den i favoritt-listen eller i porteføljen sin :slight_smile:

Minesto AB (publ) operates as a marine energy technology developer. It develops Deep Green power plants that operate in areas with low velocity.

The company was founded in 2007 and is headquartered in Vastra Frolunda, Sweden.

La oss starte diskusjonen! @klikknes @babyrage @pdx

Går bra i denne aksjen om dagen :slight_smile: andre fase av Holyhead Deep sin installasjon er tydeligvis ferdig:

1 Like

Interessant selskap, noen som har litt kunnskap eller erfaring?

https://youtu.be/1sJKplU2F7U

Fra Facebook

På meg virker det som teknologien til Minesto ikke har noe for seg. Dette handler om fysikk. Man vil aldri få mer energi ut av havstrømmen, enn kraften som virker på overflaten av Minestos “undervannsdrage”. Undervannsdragen omsetter denne kraften til en høyere hastighet enn selve havstrømmen - som så driver en mindre turbin. En konvensjonell fastmontert/fortøyd turbin med samme bladareal som arealet på dragen vil vel utsettes for samme krefter, og derfor gi like mye (eller mer) energi ut? Og det på en langt mindre komplisert måte?

Krever mindre rotorer i vann enn på land, som feks vindmøller fordi vannet har en større tetthet enn luft

Vi snakker kun om turbiner i vann. Den lille turbinen på dragen vil vel uansett aldri levere mer energi enn kreftene i vannstrømmen som virker på dragens areal? Så, hvorfor drage med liten turbin, i stedet for en fastmontert turbin med større blader?

Noe sier meg at vi prater om bølge- og tidevannskraft på xi? Hehe

Minesto er som Kitemill under vann. Interesserte i Minesto bør følge Kitemill på folkeinvest!

1 Like

Emisjon i Minesto, henter 150 mill i disse dager, 80% garantert. Imponert over at de får det til.

1 Like

Lenge siden jeg har tatt en titt på Minesto, men sist jeg sjekket var det vel også en emisjon…

2019 mener jeg det var en? Langt utviklingsløp for nye teknologier. Sub sea gjør det ikke enklere. Men når set er sagt så er det rart om ikke noen får til bølge og tidevannskraft på kommersielt nivå.

Bevegelse gir fart og mer energi.

Men - ny emisjon ser jeg. 100 nye millioner og bombet kurs. Noe intel? Anyone?