Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Morti's portefølje

15 Likes

What a baller

5 Likes

Not so much baller nå. Gikk ut på forskjellige kurser og dager. Men er long med de jeg har igjen i Funcom.

4 Likes

Er planen å fiske tilbake funcom aksjene på lavere kurser eller ser du mer negativt på utviklingen fremover og har det du ønsker å sitte med?

Planen er å ha mer cash tilgjengelig og mindre aksjer nå i sommer. Og så vil jeg ha muligheten til å hoppe på trades både i Funcom og andre steder. Egentlig så hadde jeg bygget opp med for mye aksjer. De siste to ukene mine på jobb før ferien blir veldig travle så mindre fokus på aksjer også. Så vil jeg heller ha en portefølje med aksjer i stedet for 75% funcom :slight_smile:

6 Likes

Syns det er vanskelig å finne noen gode kjøpskandidater utenom de jeg har. Kitron og Selvag bolig er de eneste jeg finner nå som jeg kunne tenkt meg. Noen som vet hvorfor Selvaag bolig har gått så dårlig nå?

Legger med siste melding:


Selvaag Bolig kjøpte tirsdag 892.805 egne aksjer. Aksjene ble kjøpt til en kurs på 31,75 kroner.

Etter transaksjonen eier Selvaag Bolig 2.150.795 egne aksjer.

1 Like

Storebrand går som en kule rt 62 på høyt volum. Scatec holder seg tilnærmet på all time high og er forhåpentligvis klar for videre oppgang. Doblet i Next på 70 blank i dag. Funcom uforandret. Ligger på kjøp på 7.82 i Kitron, men gikk ikke gjennom. Ligger ut uka.

2 Likes

Markedet tror kanskje at Selvaag vil tape på boligprisnedgang. Så lenge de ikke må selge prosjektene til sterkt redusert pris (les: ikke har nok salg fra før til å sette igang bygging) tipper jeg Selvaag totalt sett kommer til å tjene på nedgangen. På lang sikt.

De kommer til å selge mindre i tiden som kommer, men tilsvarende kommer de kanskje til å få fatt i tomter til redusert pris. Det kommer til å vises på resultatene som kommer, derfor kursnedgang. Tipper det er noe sånt - sikkert et bra bet på lang sikt!

1 Like

Med 40% oppgang i Oslo på 2 år så kan de tåle en god nedgang. Det koster vel ca 30-35 000 per kvm å bygge nytt. Så de har nå en del å gå på. Det er gulltid for boligbyggerne og selv om prisene ikke stiger til himmels så er de fortsatt svært høye.

2 Likes

Enig - men tipper mye av markedet som vanlig er kortsiktig; er vel ikke den aksjen folk snakker varmest om når boligprisene går ned…

Tror veidekke operer med ca. 30 000 per kvm i hvertfall.

Du mangler Nanoblått! :grin::+1:

Boligprisene er kanskje opp 40%, men Selvaag var opp 100%. De er nå opp 60%. Selvaag er vel på vei ut av et bull-marked og over i et bear-marked. Det blir litt som med tank-aksjer, det kan godt ta mange år fra en topp til bunnen og så et par opp til neste topp igjen. Det er nok mange som ikke er interessert i å sitte den syklusen som nå gevinstsikrer noe.

Kvartalstall i Kitron på torsdag, har du noen spesifike forventninger der? Er du inne for en mellomlang trade sånn som sist?

1 Like

Har ikke fått Kitron enda. Men skal prøve å holde på de denne gang. Det hadde vært best om jeg hadde gjort det.

Blingset på Kitron og Scatec!

Kitron har vært en fin aksje å være langsiktig i, men strengt tatt, enda bedre å trade i. Har tradet litt selv, (salg 7,7ish, kjøp 6,7ish, salg 7,5ish), men sitter nå på flere aksjer enn før jeg startet traden. Som i utgangspunktet kom fordi jeg mente aksjen hadde gått for mye på kort tid. Nå har aksjen holdt seg i ca samme lineære regresjonskanal i 500+ dager! Greia er vel at man har måttet nøye seg med 10%-ish gevinst pr trade og de har gjerne trengt 1-2 måneder på seg.

1 Like

Scatec og Storebrand er jeg long. Letter meg litt i Storebrand på 94 kroner når vi kommer dit.

1 Like

Har gjort en del handler nå og porteføljen min begynner å se ut slik jeg vil ha den. Mangler bare litt flere aksjer i Kitron og det satser jeg på i morgen. Tok en del i dag nå før rapporten. Men sparer litt på kruttet.

Funcom står foran en fin mnd med lansering av SWL på Steam 26. juli og XBOX insider 16. august. Kjøpte der på 2.66 i dag. Snitt er 2.64.

Next bunnet ut rundt 65 og har i dag passert 75 kroner. Med emisjon unnagjort der og igangsatt masseproduksjon forventer jeg en fin utvikling også der!

Storebrand og Scatec bare tikker oppover og oppover…

7 Likes

Denne porteføljen har jeg skikkelig tro på!

4 Likes

Hvor mye Funcom har du nå?

65000 tror jeg. 65750

1 Like