Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

MPC Container Ships (MPCC) 🚱

Tenkte Ä lage en liten trÄd om denne. Ser flere megler hus hadde kursanbefaling pÄ denne i vÄres pÄ 55 kr og pluss. Siden den gang har omsetning vÊrt dÄrlig og kursen har gÄtt ned betraktelig.

Selskapet er nylig notert pÄ bÞrs og mer om selskapet finner du ved Ä fÞlge disse linkene:

Positive faktorer som jeg har lagt merke til er:

-Flere innsidekjÞp i det siste pÄ langt hÞyere enn dagens kurs (dog fra en og samme person).
-Selskapet gÄr allerede i pluss og mulig utbytte kandidat fra q4 i Är, ifÞlge DnB.
-Omsetning i dag var noe utenom det vanlige. Flere kjempeposter byttet eier i dag. Her er link til et britisk investerings selskap som kjĂžpte disse store postene og er hovedaksjonĂŠr i selskapet

Q3 er rett rundt hjÞrnet og her tror jeg noe er i fred med Ä skje :smile: . Jeg har inngang pÄ rett over 44 og hÄper flere vil henge seg pÄ.

7 Likes

Spennende @Haabz, takk for at du deler :smiley:

4 Likes

Spennende denne, visste ikke at den hadde falt sÄ mye. Hva tror du om eventuelle IMO 2020 konekvenser?

Noen som vil inn her i hvertfall

1 Like

Vet ikke konsekvensene av imo2020, men tipper det er en av grunnene til stort kursfall.
Mpcc har ihvertfall fÄtt skip billig. Om noen mÄ bygges om mye for Ä mÞte nye krav vet jeg ikke.

1 Like

Virker som om regnestykket er at de 10 Är gamle skipene er vesentlig billigere Ä kjÞpe enn nybygg, samtidig som de har forholdsvis lavt forbruk. Men dersom de mÄ kjÞpe scrubbere eller ettertraktet lav-svovel drivstoff vil vel regnestykket bli et helt annet. Er nok frykten for dette sammen med tollkrig-uro som har sendt den ned. Men blir spennende Ä se

1 Like

Q3 30 november. Spennende Ă„ se om de tjener greit med cash eller ikke.

1 Like

Hva skjedde her i dag?
Noen som bedriver risikokontroll fĂžr q?

Synes dette ser veldig bra ut. Spesielt med tanke pÄ innjÞp (og opsjoner pÄ) disse renseanleggene. I det Þyeblikket markedet tar seg opp vil MPC vÊre smart posisjonert. Nettop det lave markedet er jo forutsetningen for de lave prisene selskapet har betalt for skipene.
En annen faktor som kan taes med i beregningen her er nye krav fra IMO om kontroll av ballast-vann. De stÞrre skipene har systemer for Ä tÞmme ballastvann fÞr de gÄr inn i grunne havner. MPC sine vil muligens kunne spare stÞrre skip for endel problematikk knyttet til dette.

MPCC:DRIFTSRESULTAT USD 6,6M I 3.KV 2018 (0,1)

	08:05
	Oslo (TDN Direkt): MPC Container Ships fikk et driftsresultat pÄ 6,6 millioner dollar i tredje kvartal 2018, mot 0,1 millioner dollar samme periode i fjor, ifÞlge selskapets kvartalsrapport fredag.

Nettoresultatet ble 1,2 millioner dollar i kvartalet (0,1), av driftsinntekter pÄ 55,8 millioner dollar (7,0)

Den ledige flÄtekapasiteten steg om lag 2,0 prosent av den totale flÄten ved utgangen av september, og reflekterer markedsforhold som blir svakere. Som fÞlge har charter-ratene og eiendelsverdiene blitt litt svakere i lÞpet av tremÄnedersperioden som sluttet 30. september 2018, men er stort sett opp hittil i 2018, opplyser MPC.

Videre synes det negative markedssentimentet Ä veie tyngre enn de fundamentale forholdene, da flere markedsaktÞrer er bekymret for stigende bunkerspriser, en eskalerende handelskrig og svak handel mellom Asia og Europa. Disse usikkerheten fÄr befraktere til Ä forfÞlge en mer defensiv stratego og Ä holde charter-periodene sÄ korte og fleksible som mulig.

PĂ„ tross av dette venter MPC fortsatt Ă„ generere et positivt resultat for 2018.

Gjennomsnittlig TCE-rate var 10.230 dollar pr dag i kvartalet, mot 9.841 dollar i andre kvartal 2018.

TC-ratene (6-12 mnd) i september 2018:

==================================

1.000 TEU: USD 7.250 (+7% YTD)

1.700 TEU: USD 9.500 (+1% YTD)

2.750 TEU: USD 11.350(+23% YTD)

4.300 TEU: USD 11.900 (+36% YTD)

=================================

HH, [email protected]
TDN Direkt, +47 21 95 60 70

Denne etter Q2

1 Like

SĂ„ kom denne:
https://newsweb.oslobors.no/message/464818

1 Like

Noen som har noe feeling pÄ fremtiden her. Begynner vi Ä nÊrme oss et bunn nivÄ kanskje
?

Noen som har noen tanker om selskapet? Nylig vĂŠrt gjennomfĂžrt emisjon her og selskapet har falt fra 15 til 2-3 kr.

“Stunning EBITDA margin” i Container nĂ„!

Jeg laster opp!

1 Like

Her kommer en uformell analyse av dagens situasjon i MPCC!

Ratene har nÊrmest doblet seg siden i sommer og er de hÞyeste pÄ over 5 Är i markedet.

Q3 blir svakt pga svake rater i sommer, kanskje svakere enn Q2.
Q4 kommer til Ă„ gi et dundrende overskudd for MPCC og utbetaling av utbytte.

Med rater som nesten har doblet seg siden i sommer kan jeg ikke se annen utvei enn at dagens NAV/SHARE burde ligge mellom 12.00-14.50 kr, basert pĂ„ MPCC’s egne analyser.

edit Ser at bilde ble veldig lite og utydelig, anbefales at du laster det ned og zoomer inn for Ă„ se bedre

3 Likes

Sitat CEO Constantin Bacck :

In a very strong Q4 2020 charter market and until end-of Q1 2021, MPC Container
Ships expects to renew or enter into new charter contracts for up to 40 vessels,
a significant portion of our total fleet. Whilst our Q3 2020, and to some degree
Q4 2020, financials are affected by the depressed market during the spring and
summer months, the strong fixtures concluded as of late will significantly
improve the company’s position in 2021 and onwards."

Tolker dette som en positiv PW og gleder meg til webcast pÄ mandag!

mpcc2

Ratene fortsetter opp i segmentet MPC opererer i.

2 Likes

“We have recently fixed the larger vessels for periods up to 20 months at rates of around $16.000 pr.day, and 1500-1700 TEU’s have been fixed at rates between $11.000-$12.000 pr.day and periods up to 12 months.” - Sitat webcast.

Med gjennomsnittlig cash break-even (CBE) pÄ $7.750 blir 2021 meget lukrativt!

E24 har MPCC som 1 av 4 mulige kursvinner i 2021.

Vi er over 200 ma. (viktig for enkelte fond)
Vi er over 2 milliarder i bÞrsverdi som ogsÄ er viktig kriterier for enkelte fond.
Ser for meg oppgang til rundt 8-9 kr med mulighet til videre oppgang til 18kr etter noe korreksjon.
BĂžr holde oss over ma50 og spesielt ma200.


KjĂžpte meg inn 4 dager fortidig. ( som dere ser)

2 Likes