Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

MPC Energy Solutions - Småprat

Er det noen som vurderer IPO’en til MPC Energy Solutions?

Denne: Gjør nytt børsforsøk etter fiasko | Finansavisen

Første noteringsdag i dag

Nederlandsk selskap med assets i Sør- og Mellom Amerika.

Blir nok et selskap uten omsetning etter hvert

Hver obs på warrantene om du tenker å investere her

1 Like

Her er investorpresentasjonen til MPCES.MPCES_Investor_Presentation_January5_Launch_Version.pdf (3,2 MB)

Kan bli en vekst case fremover denne, hvis prising feks. nærmer seg lignende selskaper som Scatec Solar…

Er det noen som vet hva en spikermatte-formasjon innebærer :sweat_smile::

Forresten en veldig spennende aksje som jeg har stor tro på fremover:)

MPCE har nok blitt tynget av at Scatec kursen har vært dårlig i det siste, tror at begge selskapene er gode kjøp på dagens kurs…

Ja, stort potensiale i begge to, men liker best uoppdagede selskap som MPCEs :slightly_smiling_face: De er kjedelige helt til de ikke er det :slightly_smiling_face:

2 Likes

Noe på ferde her i dag. Hoppet akkurat 5%

Synes denne er svært attraktivt priset, P/B rundt 1. Noen som kan forklare meg hvorfor for eksempel Norsk Solar er priset 4 ganger så mye med P/B rundt 4?

Tror den har gått under radaren for mange og blitt rammet av den lille nedturen i ESG - har hatt stor spread også.
Veldig billig

1 Like

MPCE er på mange måter et “mini Scatec”, slik at når Scatec har gått ned med 45% de siste 3-4 månedene så har MPCE sunket ned i dragsuget.

Ser at meglerhusene ABG og Pareto er ute med positive analyser av Scatec om dagen, slik at en oppgang signaliseres for begge selskapene. Tror forøvrig at oppsiden er størst i MPCE…

1 Like

Ja, usedvanlig lav prising til å være et grønt vekstselskap, prises jo som en traust bankaksje… Det hjalp jo heller ikke at de ikke lykkes med første forsøk på børsnotering og kom altfor sent til den grønne festen😕
Er etter min mening en av de desidert lavest prisede grønne aksjene på OB👍

1 Like

Kursen rikker seg vel sikkert ikke, som vanlig.

Om det var Aega som hadde foretatt dette oppkjøpet så hadde vel kursen deres gått tosifret…

Er for fornuftig p/b på denne :slight_smile:

2 Likes

Tok en lyttepost her idag før Q2. Noen med tanker rundt rapporten imorgen? Mcapen er vel 100-150 MNOK under cash. Vær obs på at spreaden kan være høy og at den er svært illikvid.

Nye positive analyser på MPCE:

3 Likes

Har kjøpt meg opp ganske mye i MPCES de siste dagene. Denne handler jo langt under cash på bok. Teknisk ser den jo helt grusom ut. Jeg antar at det er det sammen med det generelle fallet i vekst-aksjer som har sendte denne i grøfta.

Økningen i panelpriser og Fraktpriser; burde vel vært priset inn allerede?

Eller er det noe jeg ikke skjønner her?

1 Like