Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mulige børsvinnere 2021

2021 er et usikkert børsår med pandemien hengende, som er rep om halsen. Men det grønne skiftet vil ganske sikkert fortsette.

Vil selskap som QFUEL, IDEX og NOM oppleve et paradigmeskifte?
Finner kreftforskning selskapet PCIB en kommersiell samarbeidspartner, som vil øke verdien av selskapet betraktelig ?

1 Like

Kommer ikke utenom Bioextrax her. Mer info i selskapstråden for de som er interessert: Bioextrax (BIOEX) :slight_smile:

2 Likes

Har ingen tips eller ideer for noen aksjer pr dags dato…men har en annen strategi,-sitte på gjerde…

mao,børs og indekser er nå priset på topp,og har da valgt å opprette et “Mulighets”-fond,der jeg setter til side penger,istedet for å konstant ri på “FOMO”-bølgen.

Noen ganger er det greit å trekke seg litt tilbake og få en oversikt på hva en egentlig holder på med,-man blir litt fartsblind når “alt” en investerer i går bare oppover :chart_with_upwards_trend: :chart_with_upwards_trend: :relieved: :1st_place_medal:

5 Likes

Kjører all in NANO og satser de får ting på stell. Q4 rapporten som kommer til uken blir utrolig spennende hva angår videre guiding.

…når investeringen blir et :man_shrugging: skuldertrekk, bør :rotating_light: :rotating_light: varsel lysene blinke for fullt.

Selv har jeg fullstendig utelatt all satsing på disse biotech aksjene,og effekten syntes godt i verdiskapningen innad hos portefølgen i etterkant! :moneybag: :chart_with_upwards_trend:

Jeg har fått tro på biometri sektoren: Next, Idex, Fing, Prec, men så klart høy risiko / spekulativt.

1 Like

Eg sprer risikoen litt og går for Soft Ox, Archer, Dno, Elop, Episurf Medical og Saga Pure. Litt biotek med stort potensiale, litt oljerelatert, litt spennande betongscanningsteknologi, litt kneprotese og ein liten dash grønt.

1 Like

Nominerer ELABS.

2 Likes

Borr drilling💪

PSE :blush: iallefall denne uka​:stuck_out_tongue_closed_eyes:

Jon D Tech står det bare på produksonen som nå er på gli.

https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2021/02/12/jondetech-jondetech-jondetech-grundare-och-forskningschef-mikael-lindeberg-i-intervjuserien-roster-fran-bolaget-om-sensorn-jonspar-och-rd.html

Beklager var feil link.

https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2021/02/03/jondetech-jondetech-jondetechs-flytt-till-nya-storre-lokaler-pa-kth-ar-slutford.html

Selv satser jeg på at Asetek finner tilbake til formen snart igjen. Har buttet litt nå bare etter det eventyrlige comebacket fra 20-125
Regner med flere datasenter ordre utover året og at Q4 og 2020 res som legges frem snart blir sterkt.

Jeg tenker at vi i år må se hva som peker seg ut som megatrender. Vi har (1)den grønne megatrenden. Denne vil fortsette en stund til. Vi kan også få en (2)reprising av oljeaksjene, gitt at verden normaliserer seg.(3) IT-selskaper er også spennende. Her har vi i Norge et par spennende selskaper som f.eks Kahoot, Nordic Semiconductor. I tillegg tror jeg vi kan få en megatrend innenfor (4)biotek. Denne trodde jeg allerede kom i 2018, men handelskrigen Trump startet med Kina førte til en brutal sektorrotasjon for de som var med da. Nå tror jeg muligheten kommer tilbake, mye pga Covid-19. Kort forklart det foregår (også) en stille revolusjon innenfor kreftforskning, og her har vi et par spennende forskningsmiljøer i Norge, knyttet til Radiumhospitalet og Haukeland; hvor nye selskaper popper opp.

Her har vi et par selskaper som det kan være interessant å følge, PCI, Nano, Bergenbio, Ultimovatics, Vaccibody. Ikke alle disse vil lykkes. Lykkes to av disse, blir det uansett bra for dem som har aksjer her. På kort sikt er Bergenbio og Nano spennende, Bergenbio pga Covid-19. Lykkes de her går aksjen høyt opp. Men bare pga dette. Ellers må man vente en 3-4 år på resten. Nano fordi de snart nærmer seg markedet med en medisin, tross forsinkelser.

Ellers tror jeg at aksjemarkedet snart vil få seg en knekk. Dette bør man forberede seg på, derfor ikke være all in. Særlig aksjer innenfor megatrend 1 og 3 er overprisede. I særdeleshet Esg aksjene. Viktig å har dette in mente!

GG

4 Likes

vær obs på tidligere “knall og fall” i dette selskapet…