Enig i det. Men det forutsetter at man vet om MYZ.
Vi er nok litt biased der.
Tror det var fler som hadde hørt om Xcom pre launch, enn som har hørt om MYZ.
Men det ordner seg med litt tid.
For å si det sånn, jeg er target audience for denne. Jeg er familiemann med jobb og barn, vokst opp med UFO/Xcom. Leser ikke spill presse lenger. Leter ikke etter spill. Spiller det som er bra basert på hearsay og overfladisk steam/twitch mysing… Er ikke så sikker på om JEG, den absolutt typiske målgruppa, hadde hørt om MYZ enda, om jeg ikke var Funcom aksjonær.
Kommer preorder på Steam, så da kan vi begynne å følge utiklingen der litt tidligere.
Hvor trivelig er det ikke at alle previews man kommer over er ekstremt positive?
Her er siste tilskudd og nummer ørten i rekken, fra en kar med over 500.000 abonnenter:
Ryktet sprer seg allerede.
Edit: Bare les kommentarene - jeg får i øynene.
Noe er på gang med trenden også
Kanskje man skulle tracke antall medlemmer der hver dag?
Sier litt om hypen.
Det er faktisk noe jeg er skuffet over, de har beta demo ute, og pressedekning har begynt, men folk kan ikke forhåndsbestille på impuls på steam.
De vil vel ikke gi steam 30% før det er helt nødvendig.
Tenker at de vil ha det høyest mulig opp på topplisten.
Jeg tror også de unngår å måtte flagge samtidige spillere så lenge spillet ikke kan kjøpes på steam.
Hva oppnår de med å unngå det?
Twitch og YouTube har blitt utrolig viktig i markedsføringen av spill. Gratis reklame for Funcom og BL
Noe er på gang med trenden også
Du med den trenden din
Hva ligger folk til grunne for sine estimater på antall solgte ved de første ukene?
Og har det vært en poll på dette?
Hvor mye selger Mutant Year Zero på alle plattformer
Første måneden
- 50k
- 100k
- 150k
- 200k
- 250k
- 300k
- 350k
- 400k
- 500k
- 600k
- 800k
- 999k
0 stemmegivere
Første året
- 200k
- 400k
- 600k
- 800k
- 1000k
- 1200k
- 1500k
- 2000k
0 stemmegivere
EDIT: ChristianPoll - merkelapp så jeg finner denne igjen senere
Hva ligger folk til grunne for sine estimater på antall solgte ved de første ukene?
Og har det vært en poll på dette?
Salg av andre spill i samme sjanger/størrelse(Indie), generell konsensus for spillet, antall medlemmer i steamgruppen og søketrender på google; med en liten dash av sutte-på-fingen-opp-i-været.
Hva er poenget med disse pollene egentlig…
Hva er poenget med disse pollene egentlig…
Lodde stemningen før lansering i forhold til kursutvikling, og om salg blir bedre/dårligere enn forventet.
Svarene har historisk sett truffet ganske godt. Sist poll jeg kjørte på Revenue i Funcom i Q3 endte på 7,5 MUSD hvis man tok snittet av de fire høyst stemte valgene.