Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Husker ikke helt riktig. Det er selskapet Bearded Ladies som utvikler spillet, men FC skal ha ansvaret for utgivelse av spillet samtidig som de eier halve IP rettighetene? Hvor mye inntekter kan dette generere for FC tro?

Who knows! Funcom har jo ikke sagt noe om detaljene for avtalen. For CE har jeg regnet 10% for IP-en, så hvis man gjør det samme her, får Funcom 5% derfra. Som publisher som har spyttet inn penger, så er 50% ganske vanlig. Starbreeze har hatt avtaler hvor de får 100% inntil 120% av det de har spyttet inn er betalt tilbake og 50% etter det.

1 Like

Det känns som det här är ett spel som borde hamna i prisklassen typ 249-299 kronor.

Får man drömma lite så hopas jag dom gjort något liknande som Starbreeze gjorde för RAID.

“Starbreeze will fund the development with 8 MUSD, and will have the opportunity to recoup 120% of its investment with an ensuing 50/50 royalty split”

Eller vad tror ni det handlar om för typ av pris/avtal om ni gissar lite? :slight_smile:

edit Tvåa på bollen med SB-exemplet tydligen. Skrev nog samtidigt :stuck_out_tongue:

Så da kommer spørsmålet. Hvor gode er Funcom til å ta den publiser rollen? De var gode til å hype opp The Secret world husker jeg, men synd spillet ikke var helt optimalt. De hypet vel greit opp Age of Conan også hvis man ser på aksjekursen fra den tida :slight_smile:

Bearded Dragons spillet tipper jeg er et litt billigere spill, så 14,99$ eller 19,99$

Unwish that plz! Det var jo tidenes katastrofelansering. :stuck_out_tongue:

1 Like

Haha ja, alltså avtalet var ganska bra. Lanseringen var helt bedrövlig. :smiley:

1 Like

Anbefaler å prøve XCOM2 - det er om mulig enda gøyere og oppslukende. Er selv ivrig fantast av den serien men synes siste utgaven gjør alt mer riktig. Om spillet fra bearded er i samme gata blir dette superbra. Ulike klasser med ulike abilities der en må gjøre tradeoffs ifht strategiske perks, oppgraderinger, sammensetning, mission goal etc. Er redd jeg kan ryke på noen timer her om mistankene dine (og mine) stemmer! :flushed:

6 Likes

XCOM er en geniale spill. Hvis de klare å lage noe som er en blanding av XCOM og Jagged Alliance kan dette bli populært.

Har en magkänsla av att de ger ut spelet på ps4/Xbox i tillägg till pc. Direkt vid lansering Mao. Blir spännande att höra mer i morgon! :slight_smile:

3 Likes

Har vel vært snakk om noe lignende Commandoes, bare turnbased. Jeg tipper det bare er de fire karakterene som er presentert, men håper selvfølgelig på flere.
Ingen har jo klart å lage noe like bra som JA2, men mange har prøvd, så tror ikke disse heller klarer det. Uheldigvis.

Hvilken platform skal dette spillet på?

Tenker du på Mutant? Er vel PC i første omgang… men hadde vært greit på xbox/PS4 også, større publikum = mer inntekt

1 Like

Ganske sikker på at de har sagt PC/XBONE/PS4

3 Likes

Någon som tror på releasedatum samt gameplay idag?

Eller blir det bara en försiktig teaservideo tro?

Etter ordlyden i presentasjonen i går så tror jeg bare det kommer en teaser

2 Likes

Det borde åtminstone komma ut ett PM i samband med det med lite information till marknaden. Typ vilka plattformar spelet kommer släppas på samt en beskrivning om själva spelet.

Pris och releasedatum är kanske lite mer något man väntar med till ett senare skede? “Soon”

Tenker at det definitivt blir 4 Players co-op siden det er 4 stykker de har revealet :slight_smile: Veldig rart om det er en singelplayer de slipper.

Hvis det er et spill som XCom, så er det vel logisk at det er singleplayer?

1 Like

Tenker det minner mer om Diablo i spillemåte. Du har ett map du skal igjennom, går fra rute til rute har de sakt, så er det litt “åpent” spillområde i hver rute, men er en rød tråd igjennom hele :slight_smile:

Edit: Der kan man forsåvidt velge antall spillere 1-4, så tror det blir samme opplegg her :slight_smile:

De har sagt at spillet er et:

tactical turn-based strategy game

Mao, ikke ARPG som Diablo, men mer i retning av Xcom.

1 Like