Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nano (NANO-NHL) Kryptovaluta

Ser at det ikke er noe eget emne for Raiblocks så starter en for det jeg mener er det neste store innen krypto :slight_smile: Fikk øynene opp for det for 6 dager siden da jeg så denne.

Det var også enda en chart som viste at real life transaction speed på disse 3 ulike, der Raiblocks var klart best med 2-3 sek., bitcoin på flere minutt og IOTA var veldig varierende med noen få sekund opp til timer.

De har hatt en ganske kraftig økning siste få dagene, men mener dette kun er starten. Raiblocks kjører veldig lik teknologi som IOTA.

Hjemmesiden dems: https://raiblocks.net/

FAQ: https://raiblocks.net/media/RaiBlocks_FAQ.pdf

Ser ut som et meget interessant krypto. Har enda ikke fått lest meg skikkelig opp på alle positive/negative sider, noe jeg tenkte flere her inne kunne bli med å gjøre for å diskutere mer om den :slight_smile:

Negative sider: Den kan kun for tiden kjøpes på mindre kryptobørser. Prøver å registrere meg på www.bitgrail.com , men ser ut som de har problemer. Vet at de prøver å få den på andre børser slik som bittrex.

I skrivende stund har de en markedscap på 386 mill. $, og ligger på 39. plass.

3 Likes

Jeg anbefaler å lese whitepaper. I verste fall bare de første sidene.

Essensen er at RaiBlocks er en neste generasjons kryptovaluta som har tatt med seg det beste fra eldre valutaer og funnet nye, bedre løsninger på problemene disse fortsatt står overfor.

Abstract_—Recently, high demand and limited scalability have
increased the average transaction times and fees in popular
cryptocurrencies, yielding an unsatisfactory experience. Here
we introduce RaiBlocks, a cryptocurrency with a novel blocklattice
architecture where each account has its own blockchain,
delivering near instantaneous transaction speed and unlimited
scalability. Each user has their own blockchain, allowing them
to update it asynchronously to the rest of the network, resulting
in fast transactions with minimal overhead. Transactions keeps
track of account balances rather than transaction amounts,
allowing aggressive database pruning without compromising
security. To date, the RaiBlocks network has processed 4.2
million transactions with an unpruned ledger size of only 1.7GB.
RaiBlock’s feeless, split-second transactions make it the premier
cryptocurrency for consumer transactions.

Dette er ikke snakk om hva det kan bli, men hva det faktisk er idag. Det eneste som egentlig mangler er at flere finner ut om den i mine øyne.

1 Like

Ønskelig/tenkelig inngang i RaiBlocks? Med 100% økning siste dagene er det vel dumt å gå inn nå?

Begge børsene er visst oppe igjen nå.

Jeg har fortsatt å øke her. Fikk nettopp handlet via LTC.

Hvilke exchanges får man kjøpt den på? Synes det virker ekstremt bra om den er uendelig skalerber, desentralisert, ingen miners og null transaksjonskostnader. Litt synd at den har tatt 20 gangern allerede da… Men sikkert mer å hente på sikt!

Ser ut som at BitGrail er plassen å handle denne på. Dumt at den ikke har kommet på Bittrex eller Binance, så skulle jeg heller tatt ett lodd.

2 Likes

Mikroskopisk volum da (ifht. andre)

$3,754,830 USD

Men må vel ha det om man skal være tidlig inne.

Ja du sier noe der! Hvis teknologien er så bra som det blir lagt fram bør ikke en x10 og marked cap rundt 3 milliarder være umulig på sikt.

Går ut i fra at den kommer til å eksplodere når/hvis den kommer seg inn på noen av de større børsene. Orker bare ikke lage enda en bruker på en ny exchange, får satse på den ikke går for høyt før man får kjangsen og handle den på Bittrex eller Binance. :money_mouth_face:

1 Like

Hva er incentivet til å sette opp noder her? Hvis vi ser for oss at massene skulle bruke Raiblocks, vil behovet for noder øke tilsvarende. Om man stiller det samme spørsmålet om Bitcoin vet vi at de bruker miners til å prosessere transaksjoner (og miners får en reward/fee). Iota, som også er basert på DAG teknologien vil bruke IoT devices som vil fungere som noder, og dermed prosessere transaksjoner.

Dette er det eneste hinderet jeg ser for massiv adopsjon av coinen, etter å ha tatt en rask vurdering. Noen synspunkter rundt dette?

1 Like

Brukere og tjenester vil ha walleten åpen for å kunne bekrefte betalinger umiddelbart, og dermed vil de fungere som noder. I tillegg krever det veldig få ressurser.

Det er forklart mer i detalj her:

1 Like

Å få den på flere og større exchanger er vel en av de største prioritetene nå.

Jeg har forresten handlet på BitGrail. Så ut til å fungere greit igjen nå.

Har overført 8 LTC for å handle for nå. Blir spennende å følge med på denne :slight_smile:

1 Like

Pass på spreaden om du handler direkte fra LTC! LTC/XRB har et helt latterlig lavt volum

1 Like

Så ikke noe valg for det :o Men jeg kjøpte for BTC :slight_smile:

Jeg sliter fortsatt med å få reg. meg på BitGrail :frowning:

Har du prøvd å åpne ticket? Mulig de har et stort etterslep av nye brukere kanskje?

Jaja, jeg ser i hvert fall at det nå er to nye børser som har bekreftet at de skal notere XRB i løpet av de par neste ukene.

1 Like

Begynner å bli mange av disse nå. De aller fleste kryptobloggere og kryptoyoutubere kommer nok til å komme med en kommentar om Raiblocks.

Legger til denne. Spennende lesning :slight_smile:

2 Likes

Hvilke? :slight_smile: