Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NattoPharma (NATTO)

Har du drøyt 80k Natto? :hushed:
Eller tenker du portefølje? Jeg har 10k på snitt 10,8 tror jeg det er.

1 Like

Har 85400 nå :wink:

3 Likes

Wow!
Blir bra dette :smile:

Volumet er bittelite, så tipper det tar ihvertfall et kvartal til før det skjer en varig forbedring i kursen. Som det er nå kan f.eks. @holmes bombe kursen hvis han skal ut. :wink:

2 Likes

Jeg kan påvirke og Holmes kan bombe den :smile:

1 Like

Fra “Hva blir vinneraksjene i juni?”-tråden:

Tror du det kommer noen nyheter om dette i juni? Tallene får vi jo ikke se noe mer til før H1-rapporten i august? Jeg tror denne aksjen kommer til å være relativt dau gjennom sommeren.

1 Like

De fleste aksjer er ganske “daue” gjennom sommeren, men Natto har noen tydelige trigger etter sommeren så valgte å stemme på den.

[quote]Coming Months – Expect Us To:

  • Communicate more frequently with shareholders and the broader investment community
  • Continue to drive top line growth, operational improvements, and reinforce K2 leadership position
  • Provide progress updates on Pharma plan implementation and ingredient additions
  • Build our intellectual property position
  • Add capabilities and talent to the organization
  • Deliver on financial commitments[/quote]

Side 38
http://www.newsweb.no/newsweb/attachment.do?name=NattoPharma___Investor_Information_Session_May_15_2017.pdf&attId=162873

2 Likes

Ser hvorfor du er optimistisk når det kommer til juni, men deler ikke helt entusiasmen. De pratet jo om å kommunisere mer etter årsrapporten også, men det skjedde ikke så mye. Tror derfor ikke det blir tilfellet for juni heller.

Jeg tror Natto vil gjøre det bra på litt lengre sikt, 3-6 måneder, så tar det helt med ro.

2 Likes

Det var en gjettekonkurranse, var ikke så veldig seriøst at jeg tror Natto vil ta av akkurat i juni, men tok den som jeg tror har like stor sjanse som noen annen.

1 Like

Jeg holder meg unna.
Et vitamin, aka. helsekost, har begrenset troverdighet.
“Pharma” i navnet er veldig missvisende.
Styreleder er en tvilsom person.
Selskapets historie er en farse.

De må bevise mye før jeg tar i denne aksjen.

Det er ikke så fjernt å ha pharma i navnet

Fra årsrapporten

[quote]Significant Progress on Pharmaceutical Strategy

  • Prioritized indication areas
  • Early stage clinicals either complete or in process
  • Advanced discussions with potential commercial partners
  • Expect spin-off via dedicated pharma entity with significant value creation[/quote]
2 Likes

Jeg har tenkt akkurat det samme som deg, men jeg fikk høyst sannsynlig migrene av B12-mangel i 2016. Hvorfor? Tjah, kroppen min slet med å ta opp B12 fra det jeg spiste, eller så spiste jeg mat som hadde for lite B12.

Det er jo ført diverse studier for hva K2 er godt for, men det har vært ganske mye motsigende forskning. Jeg tror det er en sammenheng, men som med B12, ikke alle får fordeler ved å ta B12-tilskudd, men det er hittil forsket for lite på det til at man kan komme til en entydig konklusjon.

Bra NattoPharma med samarbeidspartnere får penger fra det offentlige for å forske på det da:
http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20170321.OBI.20170321S22
http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20170418.OBI.20170418S14

2 Likes

Siste 11.45, museskritt i riktig retning?

Tjah, er jo litt stor forskjell mellom bud og tilbud? Det er mao lite substans bak oppgangen?

Derfor jeg skrev museskritt, men volumvektet kurs i dag er 10.96 og på vei oppover.

2 Likes

Så langt synes jeg du treffer bra med tipsene dine her @holmes :smile:

Det går ofte litt lang tid før tipsene mine slår til, men nå har jeg messet om denne i over et år så nå tror jeg den SNART tar av :slight_smile:

3 Likes

Det har sykt mye og si med opptaks evnen til det tilskuddet som blir tatt (bio-tilgjengelighet). B12 er notorisk dårlig tatt opp ifra tilskudd ergo derfor så positiv effekt med injeksjoner, sublingual og transdermal leverings metoder. Samt det er også forskjellige typer, og det som har vært mye brukt tidligere er Cyanocobalamin den er faktisk bundet til Cyanid molekyler, ja Cyanid som i giften, mens de typene som direkte støtter metylerings syklusen våres er methylcobalamin og adenosylcobalamin dette er to former som kroppen kan bruke uten problem og gjerne er veldig mye mer aktuelle også, den siste produseres av tarm bakterier viss du har en oppegående mikroflora, og en enkel antibiotika kur kan sette ut av spill i ett år og to. Det er viktig og huske på, en del av studiene rundt vitaminers dårlige virke områder har blitt nøstet opp i fra tid til annen med feks syntetiske sammensatte vitaminer komprimert på en måte som i en studie faktisk viste seg og komme hele ut igjen.

Det samme med K vitamin, det er en fettløselig vitamin som man feks finner i godt smør…når dette syntetiseres så blir det isolert, og i ganske mange tilfeller så fører det til dårligere bioavailability.

1 Like

Det beste er å spise japansk Natto som er fermenterte/gjærede sojabønner, men det er ikke alle som liker det og ikke så lett å få kjøpt heller. Men det går å få kjøpt i Oslo.

ja oppdaterte innlegget mitt litt nå, ble publisert litt prematurt

1 Like