Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Navamedic (NAVA)

Lurer på hvor lenge i forkant av ein børsnotering det er vanlig at verdisettingen av selskapet blir gitt?

Usikker på hva du mener her? Fisjonsplanen har allerede angitt hvordan selskapsverdiene blir fordelt regnskapsmessig. Selve selskapsverdien prises av markedet/børsen, så det blir hva du og jeg er villig til å betale for aksjene.

Den eneste håndfaste verdien er selskapets bokførte egenkapital og markedets prising av selskapet.

Her splittes Navamedic i forhold 0,76NAVA/0,24OM. (noen må arrestere meg på forholdstallet for dette tar jeg fra hukommelsen just nu)
Du kan vel anta kursen blir NAVA/4. Altså 5kr pr dags dato, fordelt på 11-12M aksjer.

Kursen i NAVA skal da (i teorien) falle tilsvarende. (i praksis er det ofte store utslag i prising ved fisjoner)

Det er omtrent riktige tall Sjakk. Det er også foreslått at Navamedic skal motta aksjer for sitt utestående, 28,75 millioner.


1 Like

Takk for hjelp, beklager noe utydelig spørsmål😅

1 Like

Bouncet rett på første støtteområde som gikk an å tegne.

Veldig tynt volum da.

Første støtteområde holdt ikke i første omgang, men ser mer lovende ut nå, oppe igjen i støttesonen jeg har lurt på.

Man må jo bare følge med på om medtech prises annerledes på oslo børs fremover.

I morgen skal det skje. Kvartalsrapport, ingen som forventer stort? Selv er jeg veldig spent på om salget vokser, og om det kommer mer kjøtt på beinet ifbm fisjonen.

Nei. Så stille som det har vært siste halvår er det vanskelig å ha noen sterk formening om hva morgendagen kan bringe. Kathrine kan være glitrende når hun er på sitt beste. Men det var hun ikke ved Q1. Det skal mye til at hun greier å få investorer til å glemme Trump og annen elendighet. Så jeg har innstillet meg på lave forventninger.

Fant ingen spesielle godbiter å bemerke i presentasjonen eller rapporten. Fortsatt ekstrem vekst (fra veldig lavt nivå vil jeg tro) på Mysimba (slankepillen)

Veldig mange god spørsmål og og gode svar på slutten her. Har dessverre gått glipp av selve presentasjonen.

Lover å komme tilbake med noen spennende lanseringer, virket veldig frempå og fremsnakket Nava her.

Skriver transkript/sammendrag on the fly her. Misser selvsagt halvparten, men gjør et forsøk

Jobber med lange anbud på Woulgan?
OM splittes og drives på egen kapital før de vurderer finansiering av “prosjekter”

Fra salen, tilbakemeldinger fra brukere på sippi? "God posisjon på de store sykehusene, og de er veldig fornøyd, svenske sykehus tror jeg. De velger å ta det området (sverige) selv. Distributør i Norge, Distributør i Tyskland, USA kommer de til å gå i partnerskap, pri 1. Kina partner er pri 2)

Alt går på skinner for sippi? JA, jobber med prospektet. Der kommer utfyllende informasjon. Prospekt i slutten av oktober.

Hvorfor øker kostnadene i NAVA: “Styrket organisasjonen for å vokse”

1 Like

Blir ikke klok på selskapet, men definitivt en interessant eierkonstellasjon

Interessant det du skriver Sjakk. Hva er din vurdering nå?

Med 74/26 delingen og sluttkurs 6. september på 21.20 ville kursen blitt ca kr 16/Navamedic og kr 5/Observe hvis fisjonen hadde blitt gjennomført nå.

Hvor mye vil Observe kursen “stjele” av Navamedic på første handelsdag 5. november (estimert dato).

Hva tipper dere kursen vil være for Navamedic/Observe 30. desember?

Sitter nå her og venter. Men vet fortsatt like lite, så det blir med spekulasjoner.

Synes det er litt mistenkelig at de avviser emisjon/skal se hvordan det går med Observe først.

Det er ikke så mye penger mtp potensialet her. Det burde vært interessant å blåse på en emisjon og få fart på sakene. (underforstått så tror jeg det skjer et salg / kommer plutselig en kjøper på banen her, men isåfall, hvorfor går Observe på børs.)

Uansett, ingenting er satt i stein, det kommer vel et utarbeidet prospekt snart. Og da vet vi litt mer.

@Quadruple Glimret med ditt fravær etter Q2, tatt exit eller bare lite å melde/venter på prospekt?

1 Like

Nei, jeg sitter fortsatt. Jeg vil selvfølgelig være med å dele noe av det potensialet Reiten ser her.
Etter oktober/november vil vi forhåpentligvis få se to selskaper på offensiven.
(har vært litt mer spennende å følge med på PLT i det siste)

NAVA kursen kryper oppover. Uten haussing og uten meldinger. Uten oppmerksomhet overhodet.
Storvestre har i lengre tid solgt, men forrige uke kjøpte han igjen (+6.818). Er det Storvestre som kjøper igjen? Blir ikke klok på hans strategi. Kurs nå 25,-

Storvestre trader, og har vel kun relevans på det vis at han er den eneste leverandøren av tilgjengelige aksjer på T50. Sitter igjen med 134K og regner med han har tømt seg for enda litt mer denne uka.

Topp 50 holder seg i ro og holder 90% av tilgjengelige aksjer. Så og si alle sammen har de vært med på 130% opp så 40% ned før det nå tusler avgårde opp igjen nå. Det sier litt. => Burde tilsi at de fleste ikke ser target/exit som aktuelt før vi har minst 40% over all time high.

Venter i spenning på (fisjons-) prospektet.

Lurer på hva som skjer om det blir litt oppmerksomhet rundt Navamedic og Observe Medical?

Ledelsen har vært i møte med Oslo børs denne uken. Prospektet er nok like rundt hjørnet.

Du er inne på noe, nå må de kjøre på for å få oppmerksomhet for noteringen. Men, kanskje de ikke tenker på dette siden de ikke skal tilby aksjer i en IPO. Jeg stiller spørsmål til denne fremgangsmåten. Hvorfor ikke hente penger nå, det blir ikke enklere å gjøre dette om seks måneder, hva skjer med kursen da? De bruker Carnegie som rådgiver, får de dårlige råd?

Jeg og finner det merkelig. Jeg sitter i ro ene og alene grunnet Ingerø Reiten investment co. og den tilhørende track record.

Hadde største eier vært en spekulant, så hadde jeg forduftet lenge før vi så 20 tallet.

Ja, dette er solide investorer som vet hva de gjør. Storvestre derimot…

1 Like

Kravet til noteringen er at firmaet er finansiert for 1 års drift, dette får OM ASA med seg ved fisjonen. Siden det også er nok aksjonærer, så trenger de heller ikke et spredningssalg. Hvis salget av Sippi allerede er i gang eller kommer i gang i H1 2020, så blir det jo sannsynligvis en enkel sak å hente penger. Nå er de jo heller ikke avhengige av et godt børsklima ved noteringen, en IPO kunne jo fort blitt mislykket i det markedet vi har nå med handelskrig og ved Brexit usikkerhet på slutten av oktober.

1 Like