Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Navamedic (NAVA)

Har dette vært gjennom kliniske studier? Er det kosttilskudd eller er det medisin?

Kosttilskudd

1 Like

https://www.amazon.co.uk/product-reviews/B013PC4UI2

Hvor skal Navamedic og hva kan vi forvente ved børsnotering av datterselskapet?

Virker som at det er noen forventninger til noteringen, kursen har lagt på seg litt i det siste, men ikke på det største volumet.

Tja, jeg lurer på når prospektet dukker opp. Men jeg var villfaren nok til å tro at det var bare et par dager unna etter at søknad var levert OSE om notering av OBSERV

Nesten spøkelsesaktig lite volum og interesse, her er vi nok bare spesielt interesserte eller observante som følger med. Men vi ser vel og ut som et overpriset filleselskap om du kjører en screener på tallmaterialet.

Fun fact: nothing to see here.

Q2 er ikke plottet inn på borsdata ennå? det var jo litt dårlig


Her er det noen små tegn på at skuta snur på seg. Spennende tall, nei. Stort potensiale ja. Emisjonsfare, tjanei, det måtte isåfall ønskes velkommen sammen med en plan for å få fart på veksten.

Jeg fortsetter og vente her. Er vel en av de få investeringene jeg har holdt på de siste 2 årene.

1 Like

Tja, hadde ventet å høre litt mer til Kathrine. Hun har snart ett år i førersetet så hun burde jo være husvarm. Det eneste som er meldt siste halvår er helsekostproduktet Alflorex. Men regner med at Reiten er en krevende eier som forventer resultater.

For meg er dette nye utskilte selskapet et stort svart hull foreløpig

Enig i det Quadruple. Så langt i år er det kun sendt ut 2 meldinger relatert til produkter. Imdur/hellas og lansering av Alflorex/Norge. Hadde forventet en mer aksjonærvennlig tilnærming med ny CEO, styrking av lederteamet (Novicus) og backing fra Reiten&Co. Nå kan det synes som at det er mindre aktivitet i selskapet enn 2018. Mulig noteringen av OM tar all oppmerksomheten.

Hva tenker du på Savepig, produktet de skal selge? Er masse info å finne om dette.

Uansett blir vi nok klokere når de sender ut prospektet, det må jo komme nå snart.

Jo men hvem skal sitte i ledelsen for det selskapet, hvor mange ansatte skal de ha, hvilke markeder skal de begynne i, hvilken prising ser en for seg for dette selskapet? Osv osv osv.

Observe Medical ASA starter med denne ledelsen/styre ved notering:

De er i prosess med å ansette CEO. I forhold til antall ansatte blir det i starten CEO på adressen i Oslo og de ansatte i Sverige (5 personer) fortsetter i sine stillinger. Så skal de legge til ansatte ved behov.

"OM ASA has an interim board of directors comprising Terje Bakken (chairman of the board), Kathrine Elisabeth Gamborg Andreassen and Kristin Nyberg. Ole Henrik Eriksen is interim general manager of OM ASA. OM ASA does not have any other employees at the date hereof, but the OM ASA group will at the time of the completion of the demerger have 5 employees, who currently are employed in Observe Medical International AB and its direct and indirect subsidiaries. "

http://www.navamedic.com/newsroom/2019/06/proposed-demerger-of-navamedic-asa-with-transfer-to-observe-medical-asa2/

Når det gjelder prisingen av det nye selskapet så har en tredjepart regnet seg frem til hvor mye det som blir igjen i Navamedic kontra hvor mye som skal overføres til Observe som er oppgitt til 74/26%. Med utgangspunkt i sluttkursen for Navamedic på 28.50 18.10.19 starter handelen i OM på kr 7,41.

2 Likes

Når det gjelder ny CEO så er jo dette selvfølgelig veldig viktig. Regner med at ny CEO er ansatt og at denne personen er i oppsigelse. Fristen for å søke på stillingen var 12. august. Den er ikke utlyst på nytt, noe som kan tyde på at de har valgt en som søkte innen denne fristen. Hvis vedkommende ble valgt innen 1. september og hadde 3-4 måneder oppsigelse, så kan denne starte i desember eller i starten av 2020.

1 Like

Man kan lese mye inn i et selskap på hvilken CEO de ønsker og klarer å rekruttere

Ja, absolutt. Det blir spennende å se hvem de har ansatt og se på tidligere stillinger og erfaring etc.

Generelt synes jeg de er altfor sparsomme med opplysninger til markedet. Jeg har ikke så mye erfaringer med denne sektoren, men det er vel kanskje mye hemmelighold pga konkurrenter. Det er i hvert fall det de sier hvis man spør om dette.

Hvis det kun er noen uker igjen til noteringen nå, så må de komme på banen for å skaffe interesse for det nye selskapet. De som får tildelt aksjer må ha tro på selskapet, ellers er det jo sannsynlig at mange vil selge sine aksjer. Det må også skapes interesse for nye aksjonærer å kjøpe aksjen pga det store potensialet. Dette må være viktigere enn å få til en notering raskest mulig.

Uansett tenker jeg at Reiten&Co langt på vei er en “garanti” for at både Navamedic og Obsere Medical vil lykkes. De gjør sine DDer meget nøye og gjør det statistikk meget godt med sine investeringer.

Ja eiersitsen er det som trigger meg på dette caset!

Samt at medtech har vært tha bomb i det siste

2 Likes

Da er CEO ansatt og tildelt 120000 opsjoner i OBSERV
Björn Larsson - Director Corporate Communications @ ABIGO Medical AB

https://newsweb.oslobors.no/message/487791

Jeg har ingen aning, PR mann av det jeg kan lese. Har bakgrunn i medtech i og startups. Kan være god match dette. Jeg er for dårlig til å grave til å ha gode meninger.

Godt dette er i orden nå. Virker som en oppegående kandidat dette, det vil jo vise seg snart om han er riktig for stillingen. Ikke noen ulempe at han er svensk heller, da resten av firmaet består av en avdeling i Sverige. Om det er den beste løsningen med en CEO som kanskje skal pendle mellom Norge og Sverige er vel usikkert. Det fungerte jo med Tom Rønnlund, men han satt vel kanskje mest på det svenske Navamedic kontoret.

1 Like

Snart klart for Nava Q3, noen som stiller på presentasjonen?

Navamedic ASA invites you to a presentation of the third quarter 2019 figures. The presentation will take place at Felix Konferansesenter, Aker Brygge, Oslo, Friday 1 November. The presentation will start at 08.30 CET and will be webcasted live on www.navamedic.com - investor relations-presentations-webcast. Shortly after the presentation the webcast recording will be published on the same site. Representatives from the Company will be: CEO Kathrine Gamborg Andreassen CFO Toril Ås For further information, please contact: Toril Ås, Chief Financial Officer Mobile: +47 95 70 10 71 E-mail: [email protected]

Blir langt og dyrt for oss som bor rundt i dette langstrakte landet. Hadde jeg bodd ett par timers kjøring unna, ville jeg prioritert det, selvom webcast får med det meste.

1 Like