Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Navamedic (NAVA)

Nei. Chi X er et handelssystem…

1 Like

Stemmer nok det. Kjapp Google ga meg 5børser/land under chix som handelssystem. Ikke relevant for store spekulasjoner

Det skal ansettes ny CEO for Sippi satsingen:

1 Like

NAVA går til himmels uten den store oppmerksomheten. 26,80 og en dobbling på 3 måneder.
Kan de store forventningene slå til?

Sluttet på 25,80, men ingen grunn til å være misfornøyd for det.

3 Likes

Fantastisk reise, alt som hjelper indexen må bare fremjubles

Jeg får bare si takk Quadruple. Uten dine konstante oppdateringer om Spekulantens krumspring i oktober’18 hadde jeg nok ikke satt meg inn i selskapet og kjøpt. Det føltes litt tungt å ha vært litt for hard på kjøpeknappen den gang da. Desto lettere nå.

Hvis oppgangen fortsetter er jeg redd 1 fugl i hånden blir bedre enn ti på taket. Må regne /spekulere i hva som er fair pris på det nye selskapet. (det vanskelige her er jo at NAVA i seg selv er på vei til å bli lønnsom)

Noen som har kontroll hvem som drar kursen ?
Er det Storvestre som er på kjøperen eller er det andre større som karrer til seg ?

Forrige uke var de største nettokjøperne Storvestre (34.000) og Artal AS (30.000). Artal AS er et eiendomsselskap.
Ikke de store volumer akkurat, men det er ikke så mange aksjer i sirkulasjon, så da må prisen opp for å lokke frem selgere.

1 Like

Nå har jo volumet de siste dager vært betydelig høyere enn det som var omfattet i den siste ukes aksjonæroversikt, så muligens er det nye aktører som driver opp kursen?

Må se hvordan chartet utvikler seg og hva topp 50 gjør fremover for å ha noe tillit til hva prisingen skal være her.

Alt over 20 er positivt.

Det gikk litt for bratt opp (på tynn luft). Når noen skal enten inn eller ut av NAVA med litt volum, blir det store utslag i kursen. Det blir spennende om kommende presentasjon kan gi litt støtte til den kraftige oppgangen.

Muligens Storvestre som har gevinstsikret idag? Godt at vi har fått inn mer stabile eiere.

Kilde: Stocktalk.no

Litt typisk sell on news volatilitet i dag, men chartet er basically uendret, alt over 20 er bra.

http://www.navamedic.com/no/nyheter/2019/08/navamedic-is-launching-alflorex-in-norway/

“We are pleased to announce that Navamedic is entering into the gastro therapeutic area through the first probiotic product with IBS as approved indication. Alflorex® for IBS is part of a strategic partnership with PrecisionBiotics Ltd., who is developing unique bacteria cultures that have been specifically researched and rigorously tested for specific indications,” says Kathrine Gamborg Andreassen, Chief Executive Officer of Navamedic.

Alflorex® for IBS is classified as a medical device and contains the patented bacterial strain, Bifidobacterium Longum 35624®. The 35624® bacteria culture is clinically proven to reduce symptoms of IBS, including bloating and gas, abdominal pain, diarrhoea and constipation. About 10-15% of the population have IBS symptoms affecting their quality of life. From September 2019, Alflorex® for IBS will be available in Norwegian pharmacies helping IBS sufferers to take back control of their gut health.

“Entering into the consumer health market with unique products is key to Navamedic’s growth strategy. Both the consumer health gastro therapeutic area and the probiotic market is underdeveloped in the Nordics, and we aim to drive growth in this market with this unique product”, says Kathrine Gamborg Andreassen.

The 35624® bacterial strain was first launched in the US in 2007, and has since developed into a global market leader. Alflorex® is now available in Europe, already successfully launched in selected countries

Hva tror dere om det nye produktet Alflorex?

Videre har generalforsamlingen godkjent utfisjonering av medtech delen, om ikke lenge får alle 1 aksje i OM ASA for hver Navamedic aksje de eier. OM ASA skal noteres i slutten av oktober. Kan bli spennende å se verdisettingen av Nava og det nye firmaet hver for seg.

Hvorfor velger noen å lempe ut nå? De samme som kjørte kursen opp?

Det har jo vært en vanvittig oppgang på ikke alt for stort volum, så det utløser jo volatilitet. Spørsmålet nå er om den finner støtte på 20 ish.

Vet ikke om noen har klart å komme med noe særlig gode betraktninger om hvor mye selskapet egentlig skal være verd. De driver jo fremdeles og søker CEO til selskapet som spinnes ut på børsen, det er en smule spesielt.

image

Fra utsiden ser det litt halvferdig ut, det er nesten så en skulle tro dem har det travelt med å splitte.
(minner litt om Novicus Pharma dealen i fjor/tidlig i år, der I.Reiten hentet inn ny toppledelse til Navamedic i full fart via oppkjøp. Så litt uferdig ut det og, men tydeligvis bare fra utsiden)

Derfor spekulerer jeg i at det muligens allerede er gjort et håndtrykk på bakrommet med en mulig kjøper?

AT du mener at de kommer til å stoppe børsnoteringen i siste sekund? For hvis de allerede har en kjøper er det jo ingen vits å ta all kostnaden med å gå på børs.

Eksempel på slik kupping er Izettle, der Paypal snappet dem opp rett før børsen:

Tror OM går på børs. Si du trenger/har en partner, og du vil selv være med i noen år. Og for å være aksjonærvennlig, vil du la eiere av Nava fritt velge hva de vil være med på.

Kanskje vil du spre risikoen da du ikke er sikker på hvor mye penger som trengs, hvor lang tid det vil ta. etc.

addit: Dette er ren spekulasjon som sagt. Det kan være at planen er å børsnotere og kjøre emisjon. Eller bare ta exit. (vil overraske meg da Sippi er såpass lovende, og har en klar markedsstrategi)

Hvorfor er det spesielt at de leter etter CEO “enda”? Opprinnelig søknadsfrist var 12. august. Nåværende ledelse/styre i Navamedic skal drifte det nye selskapet frem til ny CEO er på plass og det er valgt nytt styre. Det tar tid å ansette en dyktig leder og det var i slutten av juni det ble bestemt at transaksjonen skulle settes iverksettes. Slik jeg har forstått det så har det kommet inn søknader fra mange dyktige kandidater.

1 Like