Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Syntes dette selskapet så interessant ut, gjeldfritt og med cash på bok.

Noen som har aksjer i dette selskapet?

2 Likes

Ja, på aksjeNM :joy:
De betalte akkurat ut 4kr utbytte på kurs 7, håper på en liten bounce når folket fikk penger på konto :stuck_out_tongue:

Initial purchase price, based on preliminary figures and net of expenses, was estimated at NOK 6,8 per share on
an undiluted basis, and NOK 5,7 per share on fully diluted basis. As of 31 July 2019 net cash (excl convertible
bond) in Nekkar ASA was NOK 520, and MNOK 740 on consolidated basis (incl. cash in BU SYS and Intellilift, of
which a large part include prepayments from customers related to ongoing projects).
Additional information, and financial effects will follow in the 3Q report.

Notes

21
ASA from 88.074.470 by 16.935.608 into a new total of 105.010.078 shares. Following the conversion MP
Pensjon MK will hold 6,3% of the shares in Nekkar ASA

Det ble betalt ut 4kr i utbytte, masse cash igjen her:)

Jøss. Markedsverdien er lik cashbeholdning. Er dette penger på gata?

Ja, dette er en klassisk penger på gata

2 Likes

@pdx - savner kursinfo på denne tråden…

Edit: bumper denne @pdx

Dette ser veldig interessant ut. Forside på FA idag, så mulig kortsiktig løft. Lagt inn noen ordrer.

Limer du inn artikkelen ?

Hehe, tilfeldig at det ligger sperre på 3.00 kr etter at denne artikkelen kom i dag?

Tenkte det samme, men caset er forsatt penger på gata. 5kr er etter mitt skjønn en grei pris for Nekkar.

Ja, noen vil nok ut, men den sperra kommer til å ryke. Jeg tok 25k selv nå. Tar 25k til om den flytter seg. Enig mtp. penger på gata. Er liksom et solid gulv i denne på 2.90ish :wink:

Driften leverer jo ikke positive resultat da.
-5,7MNOK Q1
-3,7MNOK Q2

Evt ser jeg at de spesifiserer at de presenterer continued business i eget oppsett.

Som sier noe annet enn regnskapet? Edit: Glem det. Sammenlignet jo Q2 mot H1. epler og bananer. De er like.
image

Ser også at EPS for NEKKAR segmentet for fjoråret var 0,14, da lander man jo på P/E 20 slik kursen ligger nå.

Du ser på tallene for TTS Group. Syncrolift businessen er en egen business nå.

Vi må vente på Q3 tallene for å konkludere tror jeg.

Her er det vi må fokusere på:

image

Orderbackloggen var på 620 mnok. EPS 0.02.

2 Likes

Disse som selger, Barrus Capital.
Noen som har sittet en god stund, gamle Hydramarine eiere

Hvis de betaler ut 225mnok i utbytte og kursen går ned 75% da?

1 Like

Investorpresentasjon fra Paretokonferansen:

Lest litt regnskap og presentasjoner nå, og må si jeg fikk en skikkelig scanship feel over hele greia.

  • Gjeldfritt med kapital så det holder.
  • kontraktene har begynt å rulle inn tettere og tettere
  • jobber med ny teknologi innen aquaculture.
  • Solid backlog, selv om den falt i Q2 19. Tok seg jo kraftig opp igjen med en svær kontrakt i Q3.
  • Kjedelig navn som gir meg fuck all inntrykk av hva de faktisk jobber med.
4 Likes

Ja, hva er det med navnet? Jeg tenker på Richard Branson og øya hans… :money_mouth_face:

Nå må du fikse prisen øverst i denne tråden @pdx :zipper_mouth_face:

Må du slutte å mase på @pdx, han er ikke mora di. Vi kan fikse sånn selv.
Værsågod.

1 Like