Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL - Fundamentale forhold (NEL)

Av sektoren du nevner der mangler du Toyota + noen mindre.

Så kan jo navn som Shell, Engie, Vattenfall, Yara, SSAB og nå til slutt Ørsted :+1::+1::+1:

Hagler inn med meldinger :smile:

Kanskje på tide Norge Nasjonen våkner.
Danmark er på hogget.
De kaller de oss fjellaber. Kan si meg delvis enig :joy:

The highest court in the Netherlands has upheld a ruling requiring the government to slash greenhouse gas emissions by at least 25% of 1990 levels by the end of next year.

1 Like

meldning nå…

kontrakt på 2 millioner euro…
:face_with_monocle:

småpenger,-dette holder ikke for et selskap som er verdsatt i milliardklassen!??

org meld.

" Nel sikrer kontrakt for levering av hydrogenfyllestasjoner

10 minutter siden · Anders Nybakken Kvale

Hydrogenselskapet Nels datterselskap Nel Hydrogen har fått en kjøpsordre for levering av to «H2Station»-hydrogenfyllestasjoner av en ikke-navngitt kunde, ifølge en melding fredag.

Kontrakten har en verdi på rundt to millioner euro, fremgår det.

Nel-aksjen er så langt i år opp 81,79 prosent til kurs 8,38 kroner på Oslo Børs…"

På fire dager er det meldt om:

  • 5 fyllestasjoner ca 5 mill euro
  • 20mw elektrolyseanlegg (mulig oppskalert til 1 gw) med tilhørende fyllestasjoner.
    verdi av denne avtalen anslår jeg til +100 mill
  • samarbeid med Hyundai m.fl om hydrogenproduksjon på Østlandet med tilhørende fyllestasjoner. Kanskje verdt 30-40 mill. Muligg flere flere “sites” rundt i Norge
  • Samarbeid med Ørsted! om pilot på 2 mw elektrolyse med fylling for buss, lastebil og kanskje taxi.
    Anslått verdi 20-30 mill.

Helt grei uke, og passe solide partnere av det som er opplyst. Shell, Hyundai og Ørsted + mindre.
Viktig å nevne Engie som ble offentliggjort på kontrakt tildelt i August. Helt glimrende hvordan de posisjonerer sammen med “first movers” i det grønne skiftet.
Engie er store i Nederland. Det er lov å håpe på mer derfra.

1 Like

Hvem er det som leverer hydrogen til pumpestasjonene ?

blir alle fyllestasjoner koblet til et eksternt gassnettverk?

har ingen aning…

skulle jeg noen gang finne på å kjøpe meg en el-bil,skulle det definitivt blitt en hydrogenbil!

:+1:

Dette varierer. Noen har produksjon «on site» med egen elektrolysør andre må få hydrogen levert.

En fersk aksjonærliste for NEL er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

Taxiflåte i Køben. Danskene er på hugget!
https://newsweb.oslobors.no/message/492632

En fersk aksjonærliste for NEL er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

En fersk aksjonærliste for NEL er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

En fersk aksjonærliste for NEL er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

7,3 % emisjon i nel på ath.

Forbilledlig handlekraftig ledelse!

2 Likes

Rask hoderegning tilsier at de vil hente nesten 1mrd. NOK. Heftig!

1 Like

Jeg var sikker på at den skulle komme i går :blush:
Da har de vel 1,4 mill på bok, og rustet for vekst og økonomisk uro.

Ja jeg også har bare ventet på det. De har hatt is i magen!

Nyhetsartikler januar 2020

https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/01/21/7490425/nel-i-all-time-high-etter-snuoperasjon

1 Like

En fersk aksjonærliste for NEL er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis