Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL (Hydrogen Fuel)

11,5 mrd… :sweat_smile:

584.7 mill aksjer av totalt 1.2 mrd aksjer har byttet hender siste 20 handelsdager på OSB. Altså 48% av alle aksjene (i tillegg kommer det som omsettes på tradegate o.l.).

Topp 10 eier 39.7% av aksjene. Har ikke fulgt nøye med her, men tror ikke det har vært veldig store svingninger hos topp 10 i denne perioden.

Det vil si at størsteparten av aksjene utenfor topp 10 er omsatt 1 gang. Og når en vet at maaaange av de utenfor topp 10 sitter long, så kan en bare fundere på hvilke aktører som står for dette sinnsyke volumet som har vært den siste måneden.

Det er i allefall ikke norske investorer.

Ser ut som om tidevannet snudde til slutt, blir interessant å se hvor langt ned den skal, om det bare er en liten korreksjon eller om den skal helt ned til 6ish igjen hvor den lå før bobla tok så av for noen uker siden

Kanksje ikke så rart. Den verdsettelsen nå jo helt bananas.
Verdsatt til godt over 20 ganger omsetningen for 2018, og Q1 19 var ikke akkurat imponerende.
omsetning økte <10%, mens kostnadene økte ca 20%.

2 Likes

Teknisk sett er jo 6ish ikke noe oppsiktsvekkende anslag overhodet, og ville fremdeles representere enn veldig fin opptrend.

Inntil man faktisk tallfester Nikola-kontrakten og man ser at den er verd blekket på papiret (penger inn i NEL) så var jo ikke 2,5 kroner en helt ufornuftig kurs…

2 Likes

Fra børskommentar på E24 i går:

En faktor som kan påvirke aksjen negativt kan avgjøres av ledelsen i selskapet. Nel-sjefen Jon André Løkke sitter på et betydelig antall aksjeopsjoner som han kan innløse og dermed realisere en stor milliongevinst. Og senere i sommer vil den øvrige ledelsen i Nel få mulighet til å realisere tilsvarende gevinster.

Det er vel rimelig å forvente at noen av disse opsjonsgevinstene blir realisert. Men dersom Nel-direktørene selger for mye, vil det kunne bli oppfattet svært negativt av aksjemarkedet. Det vil fremstå som at Nel-toppene ikke tror på eget selskap.

1 Like

Helt enig i at verdsettelsen begynner å bli veldig strukket.

Siste mann ut slukker lyset…:blush:

ALLE bobler sprekker…
Jeg hørte på menighetene i Funcom da den var på topp og tapte penger.
Jeg hørte på menighetene i InterOil da den var på topp og tapte penger.
…Så derfor shortet jeg NEL og endelig tjener penger :joy::moneybag::moneybag:

3 Likes

Da har du jo lært noe av det. Lærdom koster

Ja,det er helt sikkert.Min erfaring er at man blir ikke flink til å tjene penger på lang sikt før man har vært imellom et bearmarket uten å gi opp eller gå konkurs :sweat_smile:

Virkeligheten traff NEL til slutt

3 Likes

Snakk om filleristing! 7,50 stod seg eksemplarisk. Perfekt bounce. Nå på HOD.

Hoho, satte 7,465 som mulig støtte for ni dager siden, bunnet på 7,5 i dag.

3 Likes

Naturlig reaksjon.
Men NEL kommer garantert tilbake :+1:

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @NoBrain (44 likes)
  1. @Savepig (31 likes)
  1. @Mykle (20 likes)

Resten av topp 10:

  1. @tooeasy891 (15 likes)

  2. @InfoLeecher (10 likes)

  3. @Mml (10 likes)

  4. @anon99163478 (8 likes)

  5. @Jorove75 (6 likes)

  6. @Evilfreud (5 likes)

  7. @Hod (5 likes)

Gratulerer!

03/06-2019 16:48:01: (NEL) NEL ASA: CONTEMPLATED SALE OF UP TO 113 MILLION SHARES

Det forklarer vel det meste sirkuset i det siste - makan.